COVID-19

coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: COVID-19

Bericht door coco »

Christen schreef:
coco schreef:
Jantje schreef:Juist.

@Bonny,
Je kunt beter @coco om nadere uitleg vragen over zijn bagetalisatie dan @Valcke op het matje roepen, terwijl hij niets onbehoorlijks zegt.
Je leidt dit af van het woord bagatelliseren neem ik aan?
Ik bagatelliseert niks. Ik ben alleen tegen paniek zaaien voor iets dat een absolute minderheid treft. Daarom pleit ik ook voor bescherming van de risicogroep. Als je die beschermt met medische mondkapjes (laat die minister Glimschoen daar eindelijk eens werk van maken) kun je de rest van de bevolking met rust laten.
Dan heb je geen enigzins christelijke samenleving meer. Dhr Hugo de Jonge, Segers of Staaij zullen dat je niet nazeggen. En ik vind het een gevaarlijke gedachte... komt uit de hoek van Baudet wellicht. Ik snap niet wat mensen in hem zien.
Dus kwetsbare personen beschermende middelen aanbieden is niet enigszins christelijk? En een hele bevolking twijfelachtige maatregelen opleggen op straffe van is wel christelijk? Bijzondere gedachtegang..
Het klopt dat Segers en vd Staaij er anders over denken. Voor mij persoonlijk is Van der Staaij dan ook behoorlijk gezakt qua betrouwbaarheid. Hij sputtert een beetje maar stemt uiteindelijk in onder het mom van constructief meedoen.
De Jonge neem ik geen seconde serieus, Segers was al niet iemand op wie ik mijn stem zou uitbrengen.
:hi
Christen
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: COVID-19

Bericht door Christen »

Dan denken wij verschillend :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Valcke
Berichten: 7633
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Het scheiden van kwetsbare en minder kwetsbare personen is geen reële optie. In ons huishouden leven al jonge twintigers en 60-plus onder één dak. Dat zou dan niet meer kunnen? En ook de (minder kwetsbare) 40-ers en 50-ers hebben weer ouders die wél kwetsbaar zijn. Deze groepen kun je onmogelijk voor lange tijd uit elkaar houden. Het zou ook vanuit sociaal oogpunt volstrekt ongewenst zijn (zeg maar: onmenselijk) om ouders en kinderen voor langere tijd van elkaar te scheiden.

Daarnaast het zorgpersoneel: dat zijn meestal minder kwetsbaren. Maar zij zijn wel nodig voor de zorg van kwetsbaren. Deze groepen kun je dus ook niet scheiden van elkaar.

Ook in de praktijk zie je dat het niet werkt. Ouderen en kwetsbaren zijn nu al heel voorzichtig, maar zij worden toch in de praktijk regelmatig besmet door contacten met jongeren. Een hoge besmettingsgraad onder jongeren leidt op termijn onvermijdelijk ook tot besmettingen onder ouderen en kwetsbaren.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9002
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

De symptomen bij president Trump zijn mogelijk toch iets minder mild.

https://edition.cnn.com/videos/politics ... 60-vpx.cnn
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef:De symptomen bij president Trump zijn mogelijk toch iets minder mild.

https://edition.cnn.com/videos/politics ... 60-vpx.cnn
Je moet in je achterhoofd houden dat CNN uitgesproken anti-Trump.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: COVID-19

Bericht door coco »

Valcke schreef:Het scheiden van kwetsbare en minder kwetsbare personen is geen reële optie. In ons huishouden leven al jonge twintigers en 60-plus onder één dak. Dat zou dan niet meer kunnen? En ook de (minder kwetsbare) 40-ers en 50-ers hebben weer ouders die wél kwetsbaar zijn. Deze groepen kun je onmogelijk voor lange tijd uit elkaar houden. Het zou ook vanuit sociaal oogpunt volstrekt ongewenst zijn (zeg maar: onmenselijk) om ouders en kinderen voor langere tijd van elkaar te scheiden.

Daarnaast het zorgpersoneel: dat zijn meestal minder kwetsbaren. Maar zij zijn wel nodig voor de zorg van kwetsbaren. Deze groepen kun je dus ook niet scheiden van elkaar.

Ook in de praktijk zie je dat het niet werkt. Ouderen en kwetsbaren zijn nu al heel voorzichtig, maar zij worden toch in de praktijk regelmatig besmet door contacten met jongeren. Een hoge besmettingsgraad onder jongeren leidt op termijn onvermijdelijk ook tot besmettingen onder ouderen en kwetsbaren.
Ik weet niet of dit persé een reactie op mijn posting is, maar laat ik dan in ieder geval verduidelijken dat ik ook zeker niet voor het scheiden van bepaalde groepen ben. Wel voor het ter beschikking stellen van behoorlijke bescherming voor degenen die tot de risico groep behoren. En hen dan zelf de keuze laten maken of ze daar gebruik van willen maken. Denk aan deugdelijke mondmaskers om boodschappen te doen. Of aan aparte afdelingen in verzorgingshuizen op vrijwillige basis. Volgens mij is dat prima te doen.
:hi
Valcke
Berichten: 7633
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

coco schreef:
Valcke schreef:Het scheiden van kwetsbare en minder kwetsbare personen is geen reële optie. In ons huishouden leven al jonge twintigers en 60-plus onder één dak. Dat zou dan niet meer kunnen? En ook de (minder kwetsbare) 40-ers en 50-ers hebben weer ouders die wél kwetsbaar zijn. Deze groepen kun je onmogelijk voor lange tijd uit elkaar houden. Het zou ook vanuit sociaal oogpunt volstrekt ongewenst zijn (zeg maar: onmenselijk) om ouders en kinderen voor langere tijd van elkaar te scheiden.

Daarnaast het zorgpersoneel: dat zijn meestal minder kwetsbaren. Maar zij zijn wel nodig voor de zorg van kwetsbaren. Deze groepen kun je dus ook niet scheiden van elkaar.

Ook in de praktijk zie je dat het niet werkt. Ouderen en kwetsbaren zijn nu al heel voorzichtig, maar zij worden toch in de praktijk regelmatig besmet door contacten met jongeren. Een hoge besmettingsgraad onder jongeren leidt op termijn onvermijdelijk ook tot besmettingen onder ouderen en kwetsbaren.
Ik weet niet of dit persé een reactie op mijn posting is, maar laat ik dan in ieder geval verduidelijken dat ik ook zeker niet voor het scheiden van bepaalde groepen ben. Wel voor het ter beschikking stellen van behoorlijke bescherming voor degenen die tot de risico groep behoren. En hen dan zelf de keuze laten maken of ze daar gebruik van willen maken. Denk aan deugdelijke mondmaskers om boodschappen te doen. Of aan aparte afdelingen in verzorgingshuizen op vrijwillige basis. Volgens mij is dat prima te doen.
Verstrekking van mondmaskers voor deze groep zou zeker kunnen. Maar dat lost niets op en mag zeker niet leiden tot versoepeling van de basisafspraken (m.n. 1,5 meter).
De zin van aparte afdelingen in verzorgingstehuizen ontgaat mij (nagenoeg allen zijn risicopatiënt en aparte afdelingen betekent niet minder kans op besmetting).
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9271
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef:De symptomen bij president Trump zijn mogelijk toch iets minder mild.

https://edition.cnn.com/videos/politics ... 60-vpx.cnn
Je moet in je achterhoofd houden dat CNN uitgesproken anti-Trump.
Mee eens. Maar het is sowieso afwachten. In Nederland overleden zo'n zeventig mensen per honderdduizend inwoners tussen de 70 en 74 aan Covid19. Als zo'n 5% in die leeftijdsgroep besmet is komt dat neer op meer dan 98% overlevingskans met goede zorg. Laten we hopen dat het ook goed gaat met president Trump.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: COVID-19

Bericht door coco »

Valcke schreef:
coco schreef:
Valcke schreef:Het scheiden van kwetsbare en minder kwetsbare personen is geen reële optie. In ons huishouden leven al jonge twintigers en 60-plus onder één dak. Dat zou dan niet meer kunnen? En ook de (minder kwetsbare) 40-ers en 50-ers hebben weer ouders die wél kwetsbaar zijn. Deze groepen kun je onmogelijk voor lange tijd uit elkaar houden. Het zou ook vanuit sociaal oogpunt volstrekt ongewenst zijn (zeg maar: onmenselijk) om ouders en kinderen voor langere tijd van elkaar te scheiden.

Daarnaast het zorgpersoneel: dat zijn meestal minder kwetsbaren. Maar zij zijn wel nodig voor de zorg van kwetsbaren. Deze groepen kun je dus ook niet scheiden van elkaar.

Ook in de praktijk zie je dat het niet werkt. Ouderen en kwetsbaren zijn nu al heel voorzichtig, maar zij worden toch in de praktijk regelmatig besmet door contacten met jongeren. Een hoge besmettingsgraad onder jongeren leidt op termijn onvermijdelijk ook tot besmettingen onder ouderen en kwetsbaren.
Ik weet niet of dit persé een reactie op mijn posting is, maar laat ik dan in ieder geval verduidelijken dat ik ook zeker niet voor het scheiden van bepaalde groepen ben. Wel voor het ter beschikking stellen van behoorlijke bescherming voor degenen die tot de risico groep behoren. En hen dan zelf de keuze laten maken of ze daar gebruik van willen maken. Denk aan deugdelijke mondmaskers om boodschappen te doen. Of aan aparte afdelingen in verzorgingshuizen op vrijwillige basis. Volgens mij is dat prima te doen.
Verstrekking van mondmaskers voor deze groep zou zeker kunnen. Maar dat lost niets op en mag zeker niet leiden tot versoepeling van de basisafspraken (m.n. 1,5 meter).
De zin van aparte afdelingen in verzorgingstehuizen ontgaat mij (nagenoeg allen zijn risicopatiënt en aparte afdelingen betekent niet minder kans op besmetting).
We doen dit toch allemaal voor onze kwetsbare medemens? Die 1,5 meter maatregel is nu juist wat zo snel mogelijk van tafel moet wat mij betreft. Het is eerder ongezond dan gezond. Basisafspraken zijn met mij nooit gemaakt overigens.

De zin daarvan is dat ouderen en kwetsbaren die het risico willen of durven nemen gewoon hun familie op bezoek moeten kunnen krijgen. De groep die dat risico niet willen of durven nemen kunnen in vrijwillige quarantaine gaan op de aparte afdeling. Ik vraag me wel af waar je dat vandaan haalt, dat er dan niet minder kans op besmetting zou zijn.
:hi
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12131
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

parsifal schreef:
Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef:De symptomen bij president Trump zijn mogelijk toch iets minder mild.

https://edition.cnn.com/videos/politics ... 60-vpx.cnn
Je moet in je achterhoofd houden dat CNN uitgesproken anti-Trump.
Mee eens. Maar het is sowieso afwachten. In Nederland overleden zo'n zeventig mensen per honderdduizend inwoners tussen de 70 en 74 aan Covid19. Als zo'n 5% in die leeftijdsgroep besmet is komt dat neer op meer dan 98% overlevingskans met goede zorg. Laten we hopen dat het ook goed gaat met president Trump.
Ook Berlusconi ging hem voor. Reken maar dat Trump goede en evenwichtige zorg krijgt. En hoewel ik hem als persoon niet kan waarderen, is het ook gewoon een mens die aan dezelfde sterfelijkheid als ons blootstaat.
merel
Berichten: 9952
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

coco schreef:
De zin daarvan is dat ouderen en kwetsbaren die het risico willen of durven nemen gewoon hun familie op bezoek moeten kunnen krijgen. De groep die dat risico niet willen of durven nemen kunnen in vrijwillige quarantaine gaan op de aparte afdeling. Ik vraag me wel af waar je dat vandaan haalt, dat er dan niet minder kans op besmetting zou zijn.
Dan ga je eraan voorbij dat er genoeg kwetsbare zijn die gewoon naar hun werk moeten. Die kunnen niet in quarantaine.
GGotK
Berichten: 2190
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: COVID-19

Bericht door GGotK »

WHO denkt dat 1 op de 10 mensen is besmet
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gaat ervan uit dat "volgens de beste schattingen" wereldwijd 1 op de 10 mensen met het coronavirus is geïnfecteerd. "De cijfers verschillen tussen stad en platteland en tussen bevolkingsgroepen, maar het komt erop neer dat het "overgrote deel" van de wereldbevolking het risico loopt besmet te raken", zegt WHO-topman Mike Ryan.

Volgens Ryan loopt het aantal besmettingen vooral op in Zuid-Oost Azië, delen van Europa en het oostelijk deel van de Middellandse Zeegebied.

Er lopen zo'n 7,6 miljard mensen op aarde rond. Als de schatting van de WHO klopt, betekent dit dat 760 miljoen mensen zijn besmet. Dat zijn er aanzienlijk meer dan de 35 miljoen bevestigde besmettingen die de Amerikaanse Johns Hopkins University aanhoudt.
alepha
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 sep 2020, 23:02

Re: COVID-19

Bericht door alepha »

interessante site https://www.stichting-nice.nl/
Als ik hier kijk vind ik de stijging in de IC nog wel meevallen.. in ieder geval lijkt de toename veel minder snel te gaan dan in het voorjaar.
GGotK
Berichten: 2190
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: COVID-19

Bericht door GGotK »

alepha schreef:interessante site https://www.stichting-nice.nl/
Als ik hier kijk vind ik de stijging in de IC nog wel meevallen.. in ieder geval lijkt de toename veel minder snel te gaan dan in het voorjaar.
Dat was al bekend : https://www.internisten.nl/nieuws/pati% ... -te-hebben

Alleen de klinische/verpleegafdelingen lopen wel behoorlijk vol in met name ziekenhuizen in het randstedelijk gebied en zal afschaling van andere zorg nodig zijn. Alhoewel ook dit nog maar ongeveer 20% is van het hoogtepunt in het voorjaar, maar dit kan wel snel gaan.
Zowel de capaciteit op de IC als verpleegafdelingen is in Nederland aan de lage kant t.ov. andere rijke Europese landen, per hoofd van de bevolking.
https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-n ... heeft.html
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1475
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

alepha schreef:interessante site https://www.stichting-nice.nl/
Als ik hier kijk vind ik de stijging in de IC nog wel meevallen.. in ieder geval lijkt de toename veel minder snel te gaan dan in het voorjaar.
Nice is retrospectief, LCPS is het meest actueel. https://lcps.nu/nieuws/
Plaats reactie