COVID-19

artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: COVID-19

Bericht door artistiek »

Ambtenaar schreef:zeer intelligent
Hoe weet je dat?
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Misschien heeft hij zijn eigen IQ op Facebook o.i.d. gezet. :haha
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef:
Hoe weet je dat?
https://www.businessinsider.com/a-story ... &r=US&IR=T
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

artistiek schreef:
Ambtenaar schreef:zeer intelligent
Hoe weet je dat?
Vind je dit bij nader inzien zelf ook niet een vraag die de indruk wekt dat je niet in zijn schaduw kunt staan?

Voor iedereen met een normaal ontwikkeld verstand moet toch duidelijk zijn dat deze man in ieder geval duidelijk bovengemiddeld begaafd is? Ik begrijp niet zo goed hoe je over zoiets kunt twijfelen.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: COVID-19

Bericht door artistiek »

Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
Hoe weet je dat?
https://www.businessinsider.com/a-story ... &r=US&IR=T
Oké, ik neem aan dat deze man gelijk heeft, Gates zal een bovengemiddeld IQ hebben, prima.

Wat mij verontrust is dat hij door velen (ook onder christenen) wordt geadoreerd als zijnde dé oplossing voor de wereldproblemen.
Ik heb me ook wat in hem verdiept maar ik vind iemand die zóveel geld en energie steekt in de abortusindustrie verre van respectabel.
En wie geeft hem het recht om de wereldpopulatie te reguleren?

Ook de mysterie rond de 'cocktail' van de vaccins baart mij grote zorgen.
Er zijn (gelukkig!) ook steeds meer artsen/wetenschappers die openlijk hun vraagtekens hierbij durven zetten.
Echter vanuit onze kringen (zowel RD, SGP alsook vanaf de kansels) komt er maar heel marginaal een kritisch geluid over vaccineren.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef:
Oké, ik neem aan dat deze man gelijk heeft, Gates zal een bovengemiddeld IQ hebben, prima.

Wat mij verontrust is dat hij door velen (ook onder christenen) wordt geadoreerd als zijnde dé oplossing voor de wereldproblemen.
Geef eens een voorbeeld, met bron uiteraard, dat christenen Bill Gates zien als de oplossing voor wereldproblemen.
Ik heb me ook wat in hem verdiept maar ik vind iemand die zóveel geld en energie steekt in de abortusindustrie verre van respectabel.
En wie geeft hem het recht om de wereldpopulatie te reguleren?
Ik heb meer de indruk dat jij je helemaal nergens in verdiept. Jouw theorieën zijn rechtstreeks afkomstig van QAnon. En het is schokkend te ervaren dat er hier meer mensen zijn de deels deze theorieën aanhangen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1101
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

artistiek schreef:
Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
Hoe weet je dat?
https://www.businessinsider.com/a-story ... &r=US&IR=T
Echter vanuit onze kringen (zowel RD, SGP alsook vanaf de kansels) komt er maar heel marginaal een kritisch geluid over vaccineren.
De vraag is of dat een taak voor een predikant is. Je kunt ethische kanten belichten als het gaat om vaccinatie an sich, maar dan nog behoud je als gemeentelid de christelijke vrijheid om hierin zelf een keuze afgewogen keuze te maken. Dan is er het aspect van de integriteit van Gates, maar de vraag is of een eventueel goed vaccin dat levens kan redden, geweigerd moet worden omdat de ontwikkelaar ook slechte keuzes maakt. Dat is een oneigenlijke tegenstelling, tenzij je bijvoorbeeld ook zegt dat kinderen niet hoeven te luisteren naar ouders die zelf ook slechte dingen doen. Ten slotte heb je het vaccin zelf waar je iets over kunt zeggen, maar alleen als je op de hoogte bent van de inhoudelijke aspecten en testresultaten. Dat weet nog bijna niemand in de wereld. In dat geval zou ik zeggen: schoenmaker blijf bij je leest en preek over waar je verstand van hebt. Schiet zeker geen losse flodder vanaf de kansel, maar houdt dan een goed onderbouwd betoog. En ik vraag me af of dat vanaf de kansel moet.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:
Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
Hoe weet je dat?
https://www.businessinsider.com/a-story ... &r=US&IR=T
Oké, ik neem aan dat deze man gelijk heeft, Gates zal een bovengemiddeld IQ hebben, prima.

Wat mij verontrust is dat hij door velen (ook onder christenen) wordt geadoreerd als zijnde dé oplossing voor de wereldproblemen.
Ik heb me ook wat in hem verdiept maar ik vind iemand die zóveel geld en energie steekt in de abortusindustrie verre van respectabel.
En wie geeft hem het recht om de wereldpopulatie te reguleren?

Ook de mysterie rond de 'cocktail' van de vaccins baart mij grote zorgen.
Er zijn (gelukkig!) ook steeds meer artsen/wetenschappers die openlijk hun vraagtekens hierbij durven zetten.
Echter vanuit onze kringen (zowel RD, SGP alsook vanaf de kansels) komt er maar heel marginaal een kritisch geluid over vaccineren.
Wil Bill Gates the wereldpopulatie reguleren? Ja hij steekt veel geld in de bestrijding van malaria en andere ziekten die in de derde wereld veel doden veroorzaken, dat is een vorm van regulering denk ik. Net als het werk wat veel dokters doen. Ja hij ondersteunt ook gezinsplanningprogrammas inclusief programmas die abortus steunen. Hij ziet ook voordelen in een kleinere wereldbevolking en lijkt de ideeen van Hans Rosling wel te ondersteunen dat meer welvaart voor vrouwen samenhangt met lagere geboortecijfers. Vrouwen meer mogelijkheden geven lijkt me nauwelijks "regulering". Ja ik weet ook dat er een geknipt uit de context gehaald filmpje van Bill Gates rondgaat waar hij iets anders lijkt te zeggen. Maar dat soort laster en bedrog kunnen we denk ik beter niet aan meedoen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Tsja, al die dingen werd ook van Bilderberg gedacht.
Het is fijn dat de man goede dingen doet en niet zijn tijd verdoet door op een duur jacht in Monaco champagne te drinken. Malaria is in Afrika een veel grotere plaag dan corona bij ons.
En al bij die complottheorieën geldt voor ons christenen dat God, zelfs tijdens pandemieen, de wereld regeert. En onderhoudt. Dus geen Bill Gates of marsmannetjes.

Terzake: vandaag voor het eerst meer dan 1500 besmettingen. Ongeveer de helft daarvan is onder de 40.
Als je op gemeenteniveau bekijkt zie je het effect van de introductieweken goed terug in de cijfers: veel studentensteden scoren hoog qua besmettingen. Met Leiden als uitzondering.
Aangezien lockdowns en dergelijke geen zin meer hebben omdat het virus inmiddels overal is zal het aantal besmettingen vermoedelijk nog wel even blijven doorstijgen. Het zou me niet verbazen als de piek uiteindelijk op 4 a 5000 besmettingen op een dag zal uitkomen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Delftenaar schreef:Terzake: vandaag voor het eerst meer dan 1500 besmettingen. Ongeveer de helft daarvan is onder de 40.
Waar haal je deze informatie vandaan, heb je hier aantallen van en waar vind je die?
Tot nu toe was dit beduidend meer dan de helft.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Die info staat op het coronadashboard.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: COVID-19

Bericht door artistiek »

Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
Oké, ik neem aan dat deze man gelijk heeft, Gates zal een bovengemiddeld IQ hebben, prima.

Wat mij verontrust is dat hij door velen (ook onder christenen) wordt geadoreerd als zijnde dé oplossing voor de wereldproblemen.
Geef eens een voorbeeld, met bron uiteraard, dat christenen Bill Gates zien als de oplossing voor wereldproblemen.
Ik heb me ook wat in hem verdiept maar ik vind iemand die zóveel geld en energie steekt in de abortusindustrie verre van respectabel.
En wie geeft hem het recht om de wereldpopulatie te reguleren?
Ik heb meer de indruk dat jij je helemaal nergens in verdiept. Jouw theorieën zijn rechtstreeks afkomstig van QAnon. En het is schokkend te ervaren dat er hier meer mensen zijn de deels deze theorieën aanhangen.
Bronnen? Kennissen en familie. Die ga ik hier niet vermelden uiteraard, ik respecteer ze.

Schokkend is het te constateren dat er nog zijn die niet inzien dat de 'coronapandemie' voorbij is.
En ik durf te stellen dat deze nooit als zodanig gekwalificeerd had moeten worden.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

artistiek schreef:
Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
Oké, ik neem aan dat deze man gelijk heeft, Gates zal een bovengemiddeld IQ hebben, prima.

Wat mij verontrust is dat hij door velen (ook onder christenen) wordt geadoreerd als zijnde dé oplossing voor de wereldproblemen.
Geef eens een voorbeeld, met bron uiteraard, dat christenen Bill Gates zien als de oplossing voor wereldproblemen.
Ik heb me ook wat in hem verdiept maar ik vind iemand die zóveel geld en energie steekt in de abortusindustrie verre van respectabel.
En wie geeft hem het recht om de wereldpopulatie te reguleren?
Ik heb meer de indruk dat jij je helemaal nergens in verdiept. Jouw theorieën zijn rechtstreeks afkomstig van QAnon. En het is schokkend te ervaren dat er hier meer mensen zijn de deels deze theorieën aanhangen.
Bronnen? Kennissen en familie. Die ga ik hier niet vermelden uiteraard, ik respecteer ze.

Schokkend is het te constateren dat er nog zijn die niet inzien dat de 'coronapandemie' voorbij is.
En ik durf te stellen dat deze nooit als zodanig gekwalificeerd had moeten worden.
Vind je het werkelijk schokkend om te constateren dat er mensen zijn die waarde hechten aan de mainstream berichtgeving? Het kan toch niet de eerste keer zijn dat je daarmee geconfronteerd wordt.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door artistiek »

Anselmus schreef:
artistiek schreef:
Ambtenaar schreef:
artistiek schreef:
Hoe weet je dat?
https://www.businessinsider.com/a-story ... &r=US&IR=T
Echter vanuit onze kringen (zowel RD, SGP alsook vanaf de kansels) komt er maar heel marginaal een kritisch geluid over vaccineren.
De vraag is of dat een taak voor een predikant is. Je kunt ethische kanten belichten als het gaat om vaccinatie an sich, maar dan nog behoud je als gemeentelid de christelijke vrijheid om hierin zelf een keuze afgewogen keuze te maken. Dan is er het aspect van de integriteit van Gates, maar de vraag is of een eventueel goed vaccin dat levens kan redden, geweigerd moet worden omdat de ontwikkelaar ook slechte keuzes maakt. Dat is een oneigenlijke tegenstelling, tenzij je bijvoorbeeld ook zegt dat kinderen niet hoeven te luisteren naar ouders die zelf ook slechte dingen doen. Ten slotte heb je het vaccin zelf waar je iets over kunt zeggen, maar alleen als je op de hoogte bent van de inhoudelijke aspecten en testresultaten. Dat weet nog bijna niemand in de wereld. In dat geval zou ik zeggen: schoenmaker blijf bij je leest en preek over waar je verstand van hebt. Schiet zeker geen losse flodder vanaf de kansel, maar houdt dan een goed onderbouwd betoog. En ik vraag me af of dat vanaf de kansel moet.
Misschien niet direct vanaf de kansels, maar ze hadden ook in geschikte media zich kunnen laten horen.
Alleen ds. A. Schot (voor zover ik weet) heeft in het RD zijn zorgen over het vaccineren gedeeld.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef: Bronnen? Kennissen en familie. Die ga ik hier niet vermelden uiteraard, ik respecteer ze.

Schokkend is het te constateren dat er nog zijn die niet inzien dat de 'coronapandemie' voorbij is.
En ik durf te stellen dat deze nooit als zodanig gekwalificeerd had moeten worden.
Dan zou ik die bronnen niet meer raadplegen, ze zijn niet bepaald betrouwbaar.
Plaats reactie