Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Mara »

Afbeelding

Prettig leesbaar boek.
Ik had niet verwacht dat er nog een verwijzing naar Pim Fortuin gedaan zou worden door hem.
Diens gedachtegoed is nog steeds levend bij sommige politici.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Orchidee »

Gisteren een boekje gelezen van Francine Rivers:
https://images.app.goo.gl/Jar9AiqBYR1SdPiX9
Ik hou er wel van om een uitgebreidere versie van verhalen uit de bijbel te lezen.
Natuurlijk zal niet alles in perfectie kloppen maar vind het zeer interessantAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Charles schreef:
-DIA- schreef:Ik ben weer begonnen met BART EN KEES, samenspraak door ds. G. van Reenen.
Via Digibron zijn de oorspronkelijke stukjes in De Saambinder na te lezen.
Deze boeken waren ook de laatste die mijn moeder voor haar sterven las.
Ik heb een tijd geleden zo'n samenspraak van iemand geleend (reis door de woestijn). Heb meerdere prekenboeken van Van Reenen maar had nog nooit samenspraken gelezen, vandaar. Eigenlijk viel het me tegen. Ik ben halverwege het boekje gestopt en bewust besloten deze verder niet uit te lezen. Er zaten prachtige gedachten en beeldspraken in maar op dezelfde bladzijde kwam je gerust een beeldspraak tegen die kraakte in al zn voegen - dat deed dan weer enorme afbreuk aan de mooie beeldspraken. Het was soms wel erg fantasierijk. Daardoor vond ik het - voor mezelf - eerder verwarrend dan stichtend. Het is ook een bepaalde gevoeligheid en emotie die niet bij mn karakter past.
Waarschijnlijk heb je jezelf of een vriend niet herkend in Bart of Kees. Niet vergeten dat dit geen hoogdravende litteratuur is, maar eenvoudige stichtelijke lectuur.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Weet ik niet. G.H. Kersten vond dat Van Reenen teveel aan allegoriseren deed. Die kritiek snap ik wel.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Charles schreef:Weet ik niet. G.H. Kersten vond dat Van Reenen teveel aan allegoriseren deed. Die kritiek snap ik wel.
Dat heb ik vaker gehoord, maar het doet aan de grondwaarheden die hij bespreekt niets af.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door FlyingEagle »

Geen boek maar een tijdschrift. Historia. Prachtig tijdschrift met verhalen van uit de geschiedenis. Kan echt overal over gaan dan vind ik zo interessant.
Nu een verhaal over ‘de eerste holocaust’ in de 11e eeuw. Wat een verschrikking voor de joden toen al.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
Charles schreef:Weet ik niet. G.H. Kersten vond dat Van Reenen teveel aan allegoriseren deed. Die kritiek snap ik wel.
Dat heb ik vaker gehoord, maar het doet aan de grondwaarheden die hij bespreekt niets af.
Nee. Maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken. Als het alleen over grondwaarheden zou gaan, dan kon de Saambinder wel opgedoekt worden en Refoforum ook.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Dodo »

FlyingEagle schreef:Geen boek maar een tijdschrift. Historia. Prachtig tijdschrift met verhalen van uit de geschiedenis. Kan echt overal over gaan dan vind ik zo interessant.
Nu een verhaal over ‘de eerste holocaust’ in de 11e eeuw. Wat een verschrikking voor de joden toen al.
Wij hebben een abonnement. Inderdaad erg de moeite waard!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

FlyingEagle schreef:Geen boek maar een tijdschrift. Historia. Prachtig tijdschrift met verhalen van uit de geschiedenis. Kan echt overal over gaan dan vind ik zo interessant.
Nu een verhaal over ‘de eerste holocaust’ in de 11e eeuw. Wat een verschrikking voor de joden toen al.
https://historianet.nl/
Deze? Ik stuitte bij wat geschiedkundig onderzoek een dezer dagen op deze website.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door FlyingEagle »

-DIA- schreef:
FlyingEagle schreef:Geen boek maar een tijdschrift. Historia. Prachtig tijdschrift met verhalen van uit de geschiedenis. Kan echt overal over gaan dan vind ik zo interessant.
Nu een verhaal over ‘de eerste holocaust’ in de 11e eeuw. Wat een verschrikking voor de joden toen al.
https://historianet.nl/
Deze? Ik stuitte bij wat geschiedkundig onderzoek een dezer dagen op deze website.
Ja dat is de website van het blad. Ik heb nu vakantie en er liggen een hele hoop nummers van het blad in het vakantiehuis.
Je kunt het zo gek niet verzinnen of er staat een verhaal over in, over het dagelijks leven in de oudheid, een veldslag uit WO1, hoe de Romeinen hun aquaducten maakten of over een ramp met een boorplatform.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

FlyingEagle schreef:
-DIA- schreef:
FlyingEagle schreef:Geen boek maar een tijdschrift. Historia. Prachtig tijdschrift met verhalen van uit de geschiedenis. Kan echt overal over gaan dan vind ik zo interessant.
Nu een verhaal over ‘de eerste holocaust’ in de 11e eeuw. Wat een verschrikking voor de joden toen al.
https://historianet.nl/
Deze? Ik stuitte bij wat geschiedkundig onderzoek een dezer dagen op deze website.
Ja dat is de website van het blad. Ik heb nu vakantie en er liggen een hele hoop nummers van het blad in het vakantiehuis.
Je kunt het zo gek niet verzinnen of er staat een verhaal over in, over het dagelijks leven in de oudheid, een veldslag uit WO1, hoe de Romeinen hun aquaducten maakten of over een ramp met een boorplatform.
Ik belandde daar ook toen iets zocht over WO II. Ik ben er nog niet achter, of weet nog niet, wie en wat erachter Historia zit. Wel weet ik dat alle historieschrijvers niet objectief zijn. (Al zal een objectief schijven wellicht ook niet meevallen).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

"Reformatorische Spiritualiteit" en "Calvinisme' van J.R. Beeke beiden.
En voor het slapen de Institutie vertaling van Gerrit Veldman.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Mara schreef:Afbeelding

Prettig leesbaar boek.
Ik had niet verwacht dat er nog een verwijzing naar Pim Fortuin gedaan zou worden door hem.
Diens gedachtegoed is nog steeds levend bij sommige politici.
Citaat van Gert Jan Segers over 'Pim Fortuyn"?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Mara »

Ronaldus schreef: Citaat van Gert Jan Segers over 'Pim Fortuyn"?
Ja. Ik was denk ik net zo verrast als jij. ;)
Het voorwoord begint met: "Onze samenleving is verweesd. Zo constateerde Pim Fortuyn bijna 20 jaar geleden."

Verderop in het boek komt hij nog een paar keer ter sprake.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Germanicus »

Hier beneden is het niet.
Plaats reactie