Erdee

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door ejvl »

alepha schreef:Mooie colum van Steef Post!
https://www.rd.nl/opinie/de-viering-en- ... -1.1690685

Het is niet de vraag of maar hoe het Heilig Avondmaal gevierd kan worden in deze tijd!
Inderdaad. Helaas is de vorm menigmaal zo belangrijk dat het maar liever uitgesteld wordt dan de vorm iets aanpassen
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bertiel »

Mooi stuk van Bart-Jan Spruit.
En de ingezonden brief van de zwagers van Kooten / Hoek heeft ook wel inhoud
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
johannes
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2010, 11:48
Locatie: holland

Re: Erdee

Bericht door johannes »

En ook de tweede open brief van Dick van den Noort.
citaat: Lijden we werkelijk onder de verdeeldheid of vinden we het wel best?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

johannes schreef:En ook de tweede open brief van Dick van den Noort.
citaat: Lijden we werkelijk onder de verdeeldheid of vinden we het wel best?
Een retorische vraag.
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Ik lijd er niet onder, maar ik vind het wel zondig. Maar ik ben blij dat ik niet over alles gekweld over de aarde ga. Dat lijkt me helemaal niet gezond.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Erdee

Bericht door Posthoorn »

Heeft het RD een storing vandaag? Ik kan niet inloggen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:Heeft het RD een storing vandaag? Ik kan niet inloggen.
Ik kan gewoon inloggen. Wellicht is uw pc een beetje eigenwijs?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Erdee

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:Heeft het RD een storing vandaag? Ik kan niet inloggen.
Ik kan gewoon inloggen. Wellicht is uw pc een beetje eigenwijs?
Nee, ze waren bezig met een update die wat technische complicaties opleverde. Inmiddels kan ik erin komen. ;)
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

Iemand enig idee waarom het RD zoveel aandacht schenkt aan een video van ene mevrouw Broeksma? Is dat een veel bekeken video onder refo's?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Erdee

Bericht door windorgel »

Uit een enquête was pas gebleken dat er flink deel RD-lezers in complottheorieën gelooft. Dus goed dat hier aandacht aan geschonken wordt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Erdee

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Iemand enig idee waarom het RD zoveel aandacht schenkt aan een video van ene mevrouw Broeksma? Is dat een veel bekeken video onder refo's?
Kennelijk is dat zo. Ik heb 'm zelf niet gekregen. Droevig dat er RD-lezers zijn die in dit soort onzin geloven. Mijn ervaring is dat dit zeker niet alleen met intellect te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Erdee

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:Iemand enig idee waarom het RD zoveel aandacht schenkt aan een video van ene mevrouw Broeksma? Is dat een veel bekeken video onder refo's?
Ik kreeg deze video via sociale media doorgestuurd als gedownload bestand. Voor mij betekent dat een directe delete. Wordt zo moe van al die berichten van mensen die mogelijk ergens een nieuwe waarheid hebben ontdekt. Ik schrik ervan dat hetgeen ik hoor ook vaak (ver) buiten de Bijbelse boodschap om gaat of stevig uit het verband wordt getrokken. Schrikbarend. Ik zie het als een combinatie van angst en onzekerheid over dit tijdelijke leven en een godsdienstige overtuiging zonder vaste en verzekerde hoop in Christus.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Het is de taak van de journalist om hun eigen bronnen uit te leggen en toe te lichten. Dat is een manco geweest in de achterliggende decennia en dat is de reden dat nu iedereen zijn eigen waarheid vergaard via twitter en YouTube en andere aanbieders. De RD achterban is al helemaal niet opgeleid en opgevoed om de bronnen kritisch te lezen en gaan ervanuit dat elk nieuwsprogramma de volledige waarheid representeert. Ze nemen de boodschap gelijk aan de boodschap van de dominee, en daar zit niet veel ruimte tussen. Voor welk percentage dit geldt, weet ik niet. Maar ik denk dat het een meer dan bijkomstig aantal mensen is, maar toch ook niet meer dan 30%.

Het is dus de taak van het rd zelf om in te gaan op onzin, gewoon omdat zij haar abonnees daaraan gaat verliezen.

Het voert voor hier te ver. Maar ik vond het ook opvallend dat de SGP gisteren een uitleg via video heeft moeten verspreiden om toe te lichten dat zij vóór de coronawet heeft gestemd. Blijkbaar is deze achterban net als de rest van de samenleving, behoorlijk in beroering.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Erdee

Bericht door Herman »

Overigens vind ik dat onze voorgangers in de prediking het duiden en bijbels gefundeerd meedenken nalaten en het debat in de krant vooral overlaten aan niet capabele en niet bestudeerde christenen. Daar zit ook een heel flink gat in de informatievoorziening.

Mogelijk dat andere denominaties wel themaprediking hierover houden, maar ik ben het onder ons niet tegengekomen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Overigens vind ik dat onze voorgangers in de prediking het duiden en bijbels gefundeerd meedenken nalaten en het debat in de krant vooral overlaten aan niet capabele en niet bestudeerde christenen. Daar zit ook een heel flink gat in de informatievoorziening.

Mogelijk dat andere denominaties wel themaprediking hierover houden, maar ik ben het onder ons niet tegengekomen.
Ik zie niet in wat predikanten kunnen bijdragen behalve dan eea in Bijbels perspectief plaatsen.
Plaats reactie