Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef:
Dodo schreef: Vroeger wel, of misschien alleen van de Hervormde kerk toen. Toen was de jaarlijkse bijdrage niet vrijwillig, maar die werd berekend aan de hand van je belastinggegevens. Maar staat het nu nog steeds in de boeken?
De kerk had echt geen inzage in jouw belastinggegevens. Er was een tabel die een gift suggereerde op basis van je salaris.
Jawel, vanaf 1920 tot eind jaren 1980 had de kerk dat inzagerecht.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: Jawel, vanaf 1920 tot eind jaren 1980 had de kerk dat inzagerecht.
Dat wist ik niet. Had @Dodo gelijk. Kan me van vroeger herinneren dat er een tabel was opgenomen met streefbedrag en.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef:
refo schreef: Jawel, vanaf 1920 tot eind jaren 1980 had de kerk dat inzagerecht.
Dat wist ik niet. Had @Dodo gelijk. Kan me van vroeger herinneren dat er een tabel was opgenomen met streefbedrag en.
Dat kreeg je daarna.
Ik herinner me wel nota's van de NHK met flinke bedragen als een ondernemer eens wat beter geboerd had. Het werd als belasting ervaren, zeker door degenen die niet meeleefden. Eén troost: het was aftrekbaar voor de belasting.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: Dat kreeg je daarna.
Ik herinner me wel nota's van de NHK met flinke bedragen als een ondernemer eens wat beter geboerd had. Het werd als belasting ervaren, zeker door degenen die niet meeleefden. Eén troost: het was aftrekbaar voor de belasting.
Maar goed dat dit systeem is afgeschaft.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Ambtenaar schreef:
refo schreef: Dat kreeg je daarna.
Ik herinner me wel nota's van de NHK met flinke bedragen als een ondernemer eens wat beter geboerd had. Het werd als belasting ervaren, zeker door degenen die niet meeleefden. Eén troost: het was aftrekbaar voor de belasting.
Maar goed dat dit systeem is afgeschaft.
Het is op een bepaald moment afgeschaft, maar daarvoor al gingen kerken zelf over op vrijwillige bijdrage. Dat was een "leap of faith", omdat ze geen idee hadden hoe de gemeenteleden zouden reageren als ze zelf een bedrag konden bepalen. Onze gemeente, en ik denk de meeste gemeenten, zijn daarin niet beschaamd. De opbrengsten van kerkbalans vielen helemaal niet tegen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Anselmus »

Tiberius schreef:Dat komt, volgens mij in het laatste hoofdstuk.
Ik heb het boek een paar jaar geleden gelezen namelijk.
Maar het zijn over het algemeen gewoon gezond-verstand-adviezen; bewustwording is het belangrijkste doel van het boek.
https://decorrespondent.nl/5243/de-digi ... 9-b5ee7af1
Fides Quaerens Intellectum
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Een vraag:

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Je kunt de Google Drive toch op je laptop installeren, of kan dat niet meer? Ik ben overgestapt op Dropbox. Ik heb ook Onedrive, maar dat lijkt veel ingewikkelder.
Dat had ik inderdaad ooit wel ja. Maar ik kan die functie niet meer vinden. Dat was destijds bijzonder handig. Drive was dan gewoon een onderdeel van je mappenstructuur.
Bij mij is dat nog steeds zo, in ieder geval.
Het is eigenlijk een kleine vreugde. Ik heb al mijn mappen weer gewoon vanuit drive nu in de mappenstructuur staan. Dit werkt zoveel makkelijker.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Een vraag:

Bericht door Nasrani »

Ik zoek een app waar ik mijn cd's kan uploaden en zo via mijn telefoon of tablet kan afspelen. Iemand ervaring? O ja en liefst gratis... :hum
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Een vraag:

Bericht door Ambtenaar »

@Nasrani, met Windows media player kun je cd's digitaliseren.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Nasrani schreef:Ik zoek een app waar ik mijn cd's kan uploaden en zo via mijn telefoon of tablet kan afspelen. Iemand ervaring? O ja en liefst gratis... :hum
Via telefoon of tablet afspelen kan nog wel een uitdaging zijn.
O je moet de muziek fysiek daarheen kopieren, dat kost nogal wat opslagruimte.
Of je moet de muziek in een cloud zetten en via het Internet (of LAN) afspelen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Een vraag:

Bericht door Nasrani »

Ik ben inderdaad van plan om ze te digitaliseren via WMP. De bedoeling is dan om ze te uploaden naar muziekapp waar ik ze in cloud kan plaatsen en thuis via netwerk kan afluisteren.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Een vraag:

Bericht door Isala »

ik heb een vraag, graag jullie advies/mening.

Gister was ik in Dordrecht. Wij gingen op een terrasje wat drinken. Opeens zag ik een eindje voor mij een jongen zitten, hij had een zwart shirt aan met een witte tekst er op, en al zijn ledematen waren getatoeëerd. Omdat hij met de rug naar mij toe zat kon ik de tekst op zijn rug goed lezen. Er stond:

You will eat the flesh of your own sons and doughters.
Luciferians 26:27-35


Omdat ik dit na wilde zoeken heb ik een foto van zijn rug gemaakt.

Mijn vriendin zei later:
Zou je dit niet aangeven bij de politie? Mijns inziens is dit een oproep tot moord.
Zelf vind ik dit best een grote stap, maar ergens heeft ze toch ook wel een punt.
Zo'n shirt draag je echt bewust, en draagt daarbij ook de boodschap bewust uit.

Wat vinden jullie?
Hora est!
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Een vraag:

Bericht door Erskinees »

Vreselijke tekst.
Maar een oproep? Een oproep is een uitnodiging om iets te gaan doen. Dat zie ik in deze tekst niet terug.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Maanenschijn »

Isala schreef:ik heb een vraag, graag jullie advies/mening.

Gister was ik in Dordrecht. Wij gingen op een terrasje wat drinken. Opeens zag ik een eindje voor mij een jongen zitten, hij had een zwart shirt aan met een witte tekst er op, en al zijn ledematen waren getatoeëerd. Omdat hij met de rug naar mij toe zat kon ik de tekst op zijn rug goed lezen. Er stond:

You will eat the flesh of your own sons and doughters.
Luciferians 26:27-35


Omdat ik dit na wilde zoeken heb ik een foto van zijn rug gemaakt.

Mijn vriendin zei later:
Zou je dit niet aangeven bij de politie? Mijns inziens is dit een oproep tot moord.
Zelf vind ik dit best een grote stap, maar ergens heeft ze toch ook wel een punt.
Zo'n shirt draag je echt bewust, en draagt daarbij ook de boodschap bewust uit.

Wat vinden jullie?
Soms lijkt Satan in persoon aanwezig. Vaak ook met teksten die de waarheid sterk benaderen. Ik heb mij ooit (moeten) verdiepen in de teksten van de groep D-devils. Huiveringwekkend eerlijk.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Een vraag:

Bericht door Maanenschijn »

En als antwoord op je vraag: nee, ik zou geen aangifte doen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie