Alarmroep onder 'christenen'.

GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door GGotK »

Waar komt bij sommigen die drang vandaan om (janalleman) PB's te sturen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door refo »

GGotK schreef:Waar komt bij sommigen die drang vandaan om (janalleman) PB's te sturen?
Ja, dat vraag ik me ook altijd af.
En de opmerking 'zie pb' is ook al zo raadselachtig. Dan gaat de discussie ook nog zichtbaar ondergronds.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef:
GGotK schreef:Waar komt bij sommigen die drang vandaan om (janalleman) PB's te sturen?
Ja, dat vraag ik me ook altijd af.
En de opmerking 'zie pb' is ook al zo raadselachtig. Dan gaat de discussie ook nog zichtbaar ondergronds.
Inderdaad, waarom zou je dat nog zeggen als je toch al een pb hebt gestuurd?
Ad Anker schreef:
Valcke schreef:Het probleem lijkt niet te zijn dat de PB van -DIA- vol zit. Het probleem lijkt toch te zitten in de uitschakeling van een bepaalde bevoegdheid. Wanneer ik -DIA- een bericht wil sturen, krijg ik namelijk de volgende melding:

Sommige gebruikers konden niet worden toegevoegd aangezien ze niet de permissies hebben om privéberichten te lezen.

Dus: Moderators, doe hier iets aan. Er is een permissie-probleem!
Ik geloof het niet. Het is een raadsel. Ik heb in de instellingen gekeken. Daar staat alles op groen. Daar staat ook bij vermeld dat moderators altijd pb's kunnen sturen. En ons lukt het ook niet...
Dia's berichtenbox zit in een lockdown, dat kan gewoon niet anders.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door Valcke »

Ad Anker schreef:
Valcke schreef:Het probleem lijkt niet te zijn dat de PB van -DIA- vol zit. Het probleem lijkt toch te zitten in de uitschakeling van een bepaalde bevoegdheid. Wanneer ik -DIA- een bericht wil sturen, krijg ik namelijk de volgende melding:

Sommige gebruikers konden niet worden toegevoegd aangezien ze niet de permissies hebben om privéberichten te lezen.

Dus: Moderators, doe hier iets aan. Er is een permissie-probleem!
Ik geloof het niet. Het is een raadsel. Ik heb in de instellingen gekeken. Daar staat alles op groen. Daar staat ook bij vermeld dat moderators altijd pb's kunnen sturen. En ons lukt het ook niet...
Het is wel precies na een 'b*n' ontstaan. Dan ligt het voor de hand dat er daar een verband mee is. Misschien is het een fout in de software dat bij een samenloop van een volle PB en een 'b*n' er iets verkeerd blijft staan. Dan kan een oplossing zijn - nu hij zijn PB-box opgeschoond heeft - om opnieuw een 'b*n' voor -DIA- aan te maken en deze dan vervolgens weer te verwijderen. Misschien is het een fout in de software dat bij een samenloop van een volle PB en een 'b*n' er iets verkeerd blijft staan.

Overigens zou ik als ik -DIA- was al zijn berichten exporteren naar een bestand, dan kan hij ze later altijd nog lezen, kopiëren, en wat hij maar wil. En vervolgens de PB leegmaken. Dan weet je in elk geval zeker dat het daar niet aan kan liggen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door Tiberius »

Goede tip Valcke. Volgens mij zou het nu weer moeten werken.
Overigens heb ik iets uitvoeriger gedaan: eerst zijn account gedeactiveerd en vervolgens weer geactiveerd.
Ben benieuwd.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door Valcke »

Tiberius schreef:Goede tip Valcke. Volgens mij zou het nu weer moeten werken.
Overigens heb ik iets uitvoeriger gedaan: eerst zijn account gedeactiveerd en vervolgens weer geactiveerd.
Ben benieuwd.
Ik heb -DIA- met succes een bericht verstuurd. Wanneer hij het bericht ook weer kan lezen en een antwoord terugsturen, dan is het inderdaad opgelost.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door Tiberius »

Ik ook. Waarschijnlijk zit zijn Inbox nu al weer vol met testberichten. ;)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Ik ook. Waarschijnlijk zit zijn Inbox nu al weer vol met testberichten. ;)
Top. Gaan we hier weer on topic. :super
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door -DIA- »

Misschien een tip: Voor de leesbaarheid van dit topic zouden wellicht de berichtjes over mijn onbereikbaarheid geknipt kunnen worden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door Ad Anker »

-DIA- schreef:Misschien een tip: Voor de leesbaarheid van dit topic zouden wellicht de berichtjes over mijn onbereikbaarheid geknipt kunnen worden?
Nee hoor. Niet nodig. Indien gewenst kan op de eerste 3 postings van deze topic gereageerd worden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
-DIA- schreef:Misschien een tip: Voor de leesbaarheid van dit topic zouden wellicht de berichtjes over mijn onbereikbaarheid geknipt kunnen worden?
Nee hoor. Niet nodig. Indien gewenst kan op de eerste 3 postings van deze topic gereageerd worden.
Nee, het is vanzelf niet nodig, maar het dient verder ook nergens toe, dan dat jet erg rommelig staat mijns inziens. Het getuigt niet dan niet bepaald van netheid, maar dat is naar mijn inzien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door Hollander »

Het waren wel alarmroepen, dus best ontopic. :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:Het waren wel alarmroepen, dus best ontopic. :)
Naar mijn gevoel toch niet van dien aard zoals de eerste posting.... :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Herhaalde alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Dogma's? Hebben we die nog?
Ik las vanmorgen een stukje in het RD.
De titel:
AMERIKAAN GELOOFT IN 'JE GOED VOELEN'
Iets meer dan de helft van de respondenten, afkomstig uit een breed spectrum van denominaties (proterstant, rooms=katholiek, evangelisch, pinksterkerken) gelooft dat mensen verlost kunnen worden door 'goed te zijn of goed te doen'.
59 procent vindt dat de Bijbel niet Gods gezaghebbende Woord is en 69 procent zegt dat mensen 'principieel' goed zijn.
Dominant in het Amerikaanse denken van de meeste Amerikanen is 'jezelf goed voelen' het doel van het leven is.

Zomaar wat uit het onderzoek aangehaald. Zou dit in Nederland anders liggen? Ook onder ons, in kringen die afkomstig zijn uit de kerken der Reformatie? Ik geloof dat er niet veel verschil zal zijn.

Wat dat inhoudt: Ieder doet wat goed is in eigen oog
Dogma's hoeven niet zo nodig
We geloven in een 'goede God', die er is als je Vriend
We verwerpen de gedachte aan Gods wrekende gerechtigheid.
Een paar punten, maar het zegt heel veel over wat 'het geloof' is geworden.
Onderscheid tussen een voorwerpelijke waarheid en bevindelijke waarheid hoeven helemaal niet meer te noemen.
Zien we de ernst van de toestand? Is het om niet, dat in Nederlandse dorpen en steden bijna wekelijks kerken sluiten? Is dat niet een gevolg van het loslaten van de ene absolute waarheid?
En zijn er mensen die 'een absolute waarheidsclaim' poneren, dan is dat verdacht en gaan we niet onderzoeken, maar verwerpen we dat vaak meteen. Waar blijven we dan met onze geloofsbelijdenissen? Zijn die uit de tijd? Soms lijkt het wel zo te zijn.
Toch maar even naar boven halen ondanks alles wat hiertussen staat.
Proberen opnieuw te beginnen, vooral als nu letten wat er nu gebeurt in Duitsland. Men lijkt erachter te komen dat de leegloop van kerken in Duitsland vooral aan de kerken zelf ligt. Er wordt 'alleen nog maar een horizontale boodschap verkondigd.'
Ook in Nederland (en overal) zie je massale kerkverlating, en vrijwel elke week sluit er in ons land wel ergens een kerk. Zou dat in Nederland niet dezelfde reden hebben dan in Duitsland? In Duitsland moet een predikant die Gods Woord laat spreken zich 'matigen', en dat omdat de kerk als de overheid het niet meer tolereren. Ook in meer behoudende kerken lijken vernieuwingen (die meestal op termijn leegloop veroorzaken) door te gaan. We hebben het meer gehad op de verschuivingen in de Gereformeerde Bond. Wat ik hier al eerder opmerkte was deze week ook in de krant te lezen. Verschillende Bondsgemeenten gaan lijken op de midden-orthodoxe kerken, waarvan de meesten nu leeglopen. Moeten we dan nog zo nodig vernieuwingen doorvoeren als dat ten koste van de Woordverkondiging gaat? We zouden ook hier boven kunnen zetten: Verontrustende berichten, en wie merkt erop?
Als we verder opmerken dat de polarisatie in ons land grote vormen aanneemt, en dat deze zelfs door het zenden van een virus nog erger wordt, wat kunnen we dan nog verder verwachten? Waar in de steden de relschoppers gaan rellen om het rellen. Is het dan heel ouderwets om je af te vragen: Waar gaan we samen naartoe?
Ook de onverdraagzaamheid en onverschilligheid neemt onrustbarende vormen aan.
Als we dan vandaag in De Saambinder lezen over "Extra kort lontje" en over 'wat zeggen de cijfers', dan lijkt het me toch niet de juiste houding om laconiek over al deze te doen, en te zeggen: Wat wil je daarmee zeggen! Dit: We slapen en we merken het niet. Schrijver dezes niet uitgezonderd. Maar af en toe schrikken we nog op uit onze sluimering.
Ik kan er zo niet veel meer van zeggen, maar dit wel: waar gaan we naartoe met onze samenleving en met onze kerken!? Niet de goede kant op, dat lijkt me duidelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Alarmroep onder 'christenen'.

Bericht door Delftenaar »

En dan is onze taak als christen om op onze post te blijven en trouw te blijven aan Gods Woord.
Plaats reactie