Hoe werkt dit forum?

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Hollander »

refo schreef:In Google werkt dit al meer dan 20 jaar zo.
Met dit verschil: Op RF is die "+" nodig, op Google niet. ;)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Piet Puk »

Hollander schreef:
Tiberius schreef:
Hollander schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe ik meerdere zoektermen kan combineren tot één zoekopdracht?

Vb. Ik wil zoeken op "hoe werkt dit forum", als ik dan deze combinatie bij het zoeken typ, dan komen de hits uit op alle vier de afzonderlijke woorden. Maar hetzelfde gebeurd als ik zoek op: "hoe+werkt+dit+forum".
Hoe kan ik op de juiste wijze zoeken dat ik alleen de totale zin krijg: "hoe werkt dit forum"?
Zoekterm tussen dubbele quotes en plus ervoor.
In jouw voorbeeld dus:
+"hoe werkt dit forum"
Dank!
Piet Puk schreef:Ik snap niet dat Hollander dit na bijna 1.450 berichten nog steeds niet weet, maar dat terzijde :D
Zegt een aantal postings iets over het gebruik van zoektermen? :)
Nee, wel met ervaring op het forum. Maar goed ik neem je niks kwalijk. Zelfs dan kun je nog moeite hebben met zoeken en quoten :humhihi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Hollander schreef:
refo schreef:In Google werkt dit al meer dan 20 jaar zo.
Met dit verschil: Op RF is die "+" nodig, op Google niet. ;)
Op RF ook niet.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Hollander »

Tiberius schreef:
Hollander schreef:
refo schreef:In Google werkt dit al meer dan 20 jaar zo.
Met dit verschil: Op RF is die "+" nodig, op Google niet. ;)
Op RF ook niet.
Dan vind ik de beschrijving naast de zoekfunctie maar verwarrend. Maar het zal vast aan mij liggen. Je eerste bericht had mijn vraag al geheel beantwoord. :)
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Zonnebloem »

Als je wilt stoppen met dit forum, hoe doe je dat? Ik zie het nergens staan. Kan iemand me helpen?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

Zonnebloem schreef:Als je wilt stoppen met dit forum, hoe doe je dat? Ik zie het nergens staan. Kan iemand me helpen?
Vaak afgevraagd, maar dat kan niet. Of (denk ik) je moet je account inactief laten maken door de 'bazen', of je zou je wachtwoord blind moeten intypen zodat je niet zo snel in verleiding komt om in te loggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Susan »

-DIA- schreef:
Zonnebloem schreef:Als je wilt stoppen met dit forum, hoe doe je dat? Ik zie het nergens staan. Kan iemand me helpen?
Vaak afgevraagd, maar dat kan niet. Of (denk ik) je moet je account inactief laten maken door de 'bazen', of je zou je wachtwoord blind moeten intypen zodat je niet zo snel in verleiding komt om in te loggen.
Ik doe het zo: zie onderschrift en profiel (bij interesses)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Chrisje72 »

@Tiberius Ik kan via tapatalk niet meer inloggen. Krijg steeds de melding dat ik het maximum aantal inlog pogingen heb gedaan en dat ik de captcha vraag "hieronder" moet oplossen. Maar in tapatalk krijg ik die graag niet te zien.
Ook via de browser krijg ik die melding maar daar zie ik wel de vraag. Vervolgens kan ik inloggen. Maar de volgende keer ( direct erna) dat ik in wil loggen krijg ik weer die vraag. Hoe kan dat gereset worden?
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Chrisje72 »

Hm nu werkt het weer..
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Dodo »

Vraag aan de moderators: is het erg ingewikkeld om een deel voor vrouwen af te zonderen? We hebben nu een paar onderwerpen die alleen voor vrouwen zijn, en ik vind dat prettig. Ik zou het fijn vinden als het technisch ook klopte, zodat alleen vrouwen er kunnen lezen en schrijven.
Willen / kunnen jullie dat doen?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

Dodo schreef:Vraag aan de moderators: is het erg ingewikkeld om een deel voor vrouwen af te zonderen? We hebben nu een paar onderwerpen die alleen voor vrouwen zijn, en ik vind dat prettig. Ik zou het fijn vinden als het technisch ook klopte, zodat alleen vrouwen er kunnen lezen en schrijven.
Willen / kunnen jullie dat doen?
Hoe wil je dat doen? Op basis van naam? Dan kan ik in beide gevallen een bericht plaatsen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:
Dodo schreef:Vraag aan de moderators: is het erg ingewikkeld om een deel voor vrouwen af te zonderen? We hebben nu een paar onderwerpen die alleen voor vrouwen zijn, en ik vind dat prettig. Ik zou het fijn vinden als het technisch ook klopte, zodat alleen vrouwen er kunnen lezen en schrijven.
Willen / kunnen jullie dat doen?
Hoe wil je dat doen? Op basis van naam? Dan kan ik in beide gevallen een bericht plaatsen.
Ik denk dat voor nagenoeg iedereen duidelijk is wie man of wie vrouw is.
Daarnaast kun je dat zelf ook aangeven bij de moderators natuurlijk als je toegang wilt hebben maar het is niet openbaar duidelijk of je man of vrouw bent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Bezorgd »

Het moet niet gekker worden.
De SGP moet zo nodig vrouwen toelaten, maar op dit forum wil men mannen bannen ;)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Herman »

Ik ben heel blij dat ik me niet met allerlei vrouwen onderwerpen hoef je bemoeien. Dus de oplossing van aparte topics is uitstekend. Niks mis mee.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:Het moet niet gekker worden.
De SGP moet zo nodig vrouwen toelaten, maar op dit forum wil men mannen bannen ;)
Haha dan kun je er wel wat van vinden maar mag je het niet zeggen;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie