Schoonheid

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Schoonheid

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:Organisten, althans in de GG, krijgen geen salaris voor de begeleiding van de erediensten.
Mijn vader was (onbezoldigd) organist in de GG en moest regelmatig opdraven voor trouwdiensten.
De kerkenraad (toen nog kerkeraad) betaalde de gederfde inkomsten.
We hadden het niet zo "breed", mijn vader kon die inkomsten dus ook niet missen.
In die tijd was het (in onze gemeente althans) geen gebruik dat het bruidspaar fooien gaf aan de organist.

Overigens was de functie niet geheel onbezoldigd.
Aan het eind van het jaar kreeg hij een symbolische erkenning in de vorm van een "bonus".
Dat geld ging dan weer op aan de aanschaf van bladmuziek.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Schoonheid

Bericht door Orchidee »

Tegenwoordig hoor en zie je steeds meer mensen die zich weer met een "gewoon" blok zeep wassen.

Er zijn zelfs mensen die hun lichaam nooit met zeep wassen, alleen met water.

Inmiddels zijn er ook shampoobars om het haar mee te wassen.

Véél van deze zaken hebben te maken met het feit dat men zo min mogelijk mee wil doen aan plastic (flessen) afval.
En er zitten vaak véél slechte ingrediënten in die slecht voor milieu, natuur, mens en dier zijn!

Maken jullie hier keuzes in (bewust of niet bewust)?

Wat is nu eigenlijk goed en wat slecht?
Je hoort je lichaam goed te verzorgen maar wat is goed, wat is slecht, wat is normaal, wat niet?
Waar komen onze "hygiëne" regels en normen eigenlijk vandaan?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schoonheid

Bericht door DDD »

Ik was mij sinds enkele maanden niet meer met zeep, een heel enkele keer uitgezonderd. Dat bevalt vér boven verwachting. Ik dacht dat ik zou gaan stinken, maar dat is helemaal niet het geval. Ik ben erg allergisch en mijn huid knapt er van op. Ik douche een of twee keer per dag (ook korter dan eerst, want het hoeft niet goed af te spoelen) en gebruik wel shampoo in het haar. Ik ben erg tevreden over een shampoo met olijfolie, van Lidl.

Ik ben wel weer een washand gaan gebruiken als een soort scrub om dode huidcellen te verwijderen. Volgens mij is dat veel beter dan allerlei agressieve middelen langs je huid spoelen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schoonheid

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Organisten, althans in de GG, krijgen geen salaris voor de begeleiding van de erediensten.
Dat vind ik toch eigenlijk raar. In de PKN krijg ik een onkostenvergoeding van €28,-, geloof ik. Dat lijkt me heel redelijk, gezien de voorbereidingstijd. Professionele organisten krijgen als het goed is meer.
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Schoonheid

Bericht door merel »

DDD schreef:Ik was mij sinds enkele maanden niet meer met zeep, een heel enkele keer uitgezonderd. Dat bevalt vér boven verwachting. Ik dacht dat ik zou gaan stinken, maar dat is helemaal niet het geval. Ik ben erg allergisch en mijn huid knapt er van op. Ik douche een of twee keer per dag (ook korter dan eerst, want het hoeft niet goed af te spoelen) en gebruik wel shampoo in het haar. Ik ben erg tevreden over een shampoo met olijfolie, van Lidl.

Ik ben wel weer een washand gaan gebruiken als een soort scrub om dode huidcellen te verwijderen. Volgens mij is dat veel beter dan allerlei agressieve middelen langs je huid spoelen.
Ik was mij al jaren zonder zeep, het bevalt mij ook erg goed. Ik ben alleen nog op zoek naar een shampoo zonder siliconen.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Schoonheid

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:
Tiberius schreef:Organisten, althans in de GG, krijgen geen salaris voor de begeleiding van de erediensten.
Dat vind ik toch eigenlijk raar. In de PKN krijg ik een onkostenvergoeding van €28,-, geloof ik. Dat lijkt me heel redelijk, gezien de voorbereidingstijd. Professionele organisten krijgen als het goed is meer.
Een vriend van mij speelt ook professioneel orgel, en mocht wel eens invallen voor een bepaald koor. Die kreeg gewoon €50 per avond. Best veel vind ik.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schoonheid

Bericht door DDD »

Veel? Voor een avond?

Wat is dat voor een salaris op maandbasis? Dat is ongeveer het minimumloon.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Schoonheid

Bericht door parel »

DDD schreef:Veel? Voor een avond?

Wat is dat voor een salaris op maandbasis? Dat is ongeveer het minimumloon.
Dat denk ik ook.

En voor zover ik weet is de muziek bijna 100% zzp'er. Dus geen vast maandsalaris of andere zekerheden.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schoonheid

Bericht door DDD »

Ik zou € 100,- redelijker vinden. Dat zou dan € 300,- netto per week zijn. Mijn tuinman rekent €15,- per uur, bruto. Minder zou ik niet redelijk vinden voor een professionele organist. Ik weet natuurlijk niet of hij of zij ook nog iets moet voorbereiden, maar dat zal wel niet bij een koor.

Ik ben trouwens maar een eenvoudige amateur.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schoonheid

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Tegenwoordig hoor en zie je steeds meer mensen die zich weer met een "gewoon" blok zeep wassen.
Ik gebruik nooit doucheschuim. Ik heb het weleens gekregen en dan maak ik het op, maar ga dan weer snel terug naar mijn zeep.
Wel luxe zeep, de ambachtelijke uit Italië. Het is een wat duurdere zeep maar ik doe er echt zo lang mee.
En hij ruikt lekker tot het allerlaatst.
Mijn gezicht was ik alleen met water.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Schoonheid

Bericht door Orchidee »

Ik heb het er hier thuis weleens over over om weer een blok zeep te gaan gebruiken maar dat vinden ze maar "vies" en terug naar "af".
Dat doe je toch niet als het niet nodig is zo'n "vies stuk glibberzeep"
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Schoonheid

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Tegenwoordig hoor en zie je steeds meer mensen die zich weer met een "gewoon" blok zeep wassen.
Ik gebruik nooit doucheschuim. Ik heb het weleens gekregen en dan maak ik het op, maar ga dan weer snel terug naar mijn zeep.
Wel luxe zeep, de ambachtelijke uit Italië. Het is een wat duurdere zeep maar ik doe er echt zo lang mee.
En hij ruikt lekker tot het allerlaatst.
Mijn gezicht was ik alleen met water.
Is dat de Nesti Dante zeep @Mara?
Ik hoor ook wel over "echte" Franse zeep.
Wat is het verschil tussen de "Hollandse" zeep en de buitenlandse?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Schoonheid

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Tegenwoordig hoor en zie je steeds meer mensen die zich weer met een "gewoon" blok zeep wassen.
Ik gebruik nooit doucheschuim. Ik heb het weleens gekregen en dan maak ik het op, maar ga dan weer snel terug naar mijn zeep.
Wel luxe zeep, de ambachtelijke uit Italië. Het is een wat duurdere zeep maar ik doe er echt zo lang mee.
En hij ruikt lekker tot het allerlaatst.
Mijn gezicht was ik alleen met water.
Is dat de Nesti Dante zeep @Mara?
Ik hoor ook wel over "echte" Franse zeep.
Wat is het verschil tussen de "Hollandse" zeep en de buitenlandse?
Deze:
Afbeelding
De geuren zijn heerlijk.
Ik heb ook weleens Franse zeep gekregen, die was meegenomen uit Zuid Frankrijk. Was ook heerlijk.
Kwaliteit is echt beter dan de stukjes zeep die bij de kruidvat liggen.
Al vind ik de Dove dan wel een goed alternatief.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Schoonheid

Bericht door Wim Anker »

Topic over schoonheid entousiast geopend.
Gaat het over poetsen :bobo
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Schoonheid

Bericht door Klavart »

Wim Anker schreef:Topic over schoonheid entousiast geopend.
Gaat het over poetsen :bobo
Zonder poetsen geen schoonheid. :huhu
Plaats reactie