Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

De hond knippen.

:bobo
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door FlyingEagle »

Sprinkhaan gevangen in de badkamer.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

samanthi schreef:De hond knippen.

:bobo
Eindelijk klaar, weer geknipt en gewassen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Christen »

Test negatief binnen 26 uur. Ik had pas morgen uitslag verwacht.. dacht eerst.. o.. o.. hè. Klopt dus dat heersende verkoudheid is.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

Christen schreef:Test negatief binnen 26 uur. Ik had pas morgen uitslag verwacht.. dacht eerst.. o.. o.. hè. Klopt dus dat heersende verkoudheid is.
Gelukkig
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Christen »

Ja.. fijn. Dank je.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

Christen schreef:Ja.. fijn. Dank je.
Nu ben je ook weer vrijgelaten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

DDD schreef:
Christen schreef:Als de uitslag lang duurt.. is tie negatief..lijkt wel.
Zelf bellen :nonnon
Fijn voor je hoor... trouwens..
Dat lijkt me toch ook. Het zou wel het toppunt van domheid zijn om iemand die besmettelijk is pas na vier dagen te informeren.
Waarom? Zodra je laat testen moet je volgens mij in quarantaine, dus technisch gezien is het dan beter om niet-besmette personen eerder te bellen zodat de quarantaine wordt opgeheven. Voor wie besmet is verandert er niet veel, behalve dat je mensen die je ontmoet hebt kunt inlichten.
Fides Quaerens Intellectum
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Dat is een interessante benadering. Ik denk dat je er beter van kunt uitgaan dat mensen gewoon verder leven als je pas na drie dagen gebeld wordt. Ik denk zelf dat hele advies beter niet gegeven kan worden, omdat het een onnodige drempel opwerpt om getest te worden.

En verder is het inderdaad het idee dat je zo snel mogelijk de contacten informeert. Ook daarvoor is en zo snel mogelijk bericht van belang.
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

DDD schreef:Dat is een interessante benadering. Ik denk dat je er beter van kunt uitgaan dat mensen gewoon verder leven als je pas na drie dagen gebeld wordt. Ik denk zelf dat hele advies beter niet gegeven kan worden, omdat het een onnodige drempel opwerpt om getest te worden.

En verder is het inderdaad het idee dat je zo snel mogelijk de contacten informeert. Ook daarvoor is en zo snel mogelijk bericht van belang.
Mijn collega wilde haar kind laten testen, maar ze dacht zelf dat het hooikoorts had net zoals elk jaar. De GGD hart aan dat het hele gezin tot de uitslag in quarantaine moest. Toen heeft ze ervoor gekozen om niet te testen, dus het werpt inderdaad een blokkade op. Dit voorbeeld is al waar ouder, mogelijk kunnen recente testers aangeven of quarantaine nog steeds geldt zolang de uitslag nog niet bekend is.?
Fides Quaerens Intellectum
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Dat is natuurlijk een domme reden om niet te testen.

Dat is net zo iets als met 140 door een haarspeldbocht rijden omdat je op de snelweg maar 120 mag.

De ene overtreding is niet erger dan de andere, maar wel gevaarlijker. Je kunt dan beter wel testen en gewoon doen wat je anders zou doen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door ejvl »

DDD schreef:Dat is natuurlijk een domme reden om niet te testen.

Dat is net zo iets als met 140 door een haarspeldbocht rijden omdat je op de snelweg maar 120 mag.

De ene overtreding is niet erger dan de andere, maar wel gevaarlijker. Je kunt dan beter wel testen en gewoon doen wat je anders zou doen.
Precies, de GGD geeft ook een advies, geen verplichting maar wel aan te raden natuurlijk.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Anselmus schreef:
DDD schreef:Dat is een interessante benadering. Ik denk dat je er beter van kunt uitgaan dat mensen gewoon verder leven als je pas na drie dagen gebeld wordt. Ik denk zelf dat hele advies beter niet gegeven kan worden, omdat het een onnodige drempel opwerpt om getest te worden.

En verder is het inderdaad het idee dat je zo snel mogelijk de contacten informeert. Ook daarvoor is en zo snel mogelijk bericht van belang.
Mijn collega wilde haar kind laten testen, maar ze dacht zelf dat het hooikoorts had net zoals elk jaar. De GGD hart aan dat het hele gezin tot de uitslag in quarantaine moest. Toen heeft ze ervoor gekozen om niet te testen, dus het werpt inderdaad een blokkade op. Dit voorbeeld is al waar ouder, mogelijk kunnen recente testers aangeven of quarantaine nog steeds geldt zolang de uitslag nog niet bekend is.?
Dan had jouw collega toch beter eerst haar kind hooikoorts medicatie kunnen geven en kunnen kijken of dat helpt. Dat hebben wij ook afgelopen weekend ook bij een kind uitgestrekt en dat hielp.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

Vandaag een dagje naar Flakkee (Dirksland), oudere vrienden opzoeken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Straks pakken we de trein naar Maastricht, inclusief mondkapje.
Plaats reactie