COVID-19

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

https://nos.nl/artikel/2340691-snelle-a ... aniek.html

Volgens mij is dat een samenvatting van het Engelse onderzoek waar @ huisman naar refereert. Ook al nemen de afweerstoffen af, dan nog kan je afweer verkrijgen.
Laatst gewijzigd door merel op 29 jul 2020, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:
Rotterdam Rijnmond is inderdaad een behoorlijke haard. Alleen vraag ik mij wel af waar die besmettingen zitten in deze regio. Is er ook een update qua wijk?
Studenten geneeskunde en die zullen over meerdere wijken verspreid wonen.
En onder moslims en zij wonen ook niet geclusterd.

Het aantal personen dat besmet is met het coronavirus is in Rotterdam in zeven dagen tijd met 271 gevallen toegenomen. Ten opzichte van maandag zijn dinsdag 48 personen met het coronavirus erbij gekomen. Daarmee staat, volgens het RIVM, het aantal Rotterdamse coronabesmettingen op 3244.
Een week geleden, op dinsdag 21 juli, stond het aantal mensen dat in Rotterdam positief getest is op het coronavirus nog op 2973, een stijging van 8,4 procent.
Rijnmond.nl
Nee, maar de moslims en studenten hebben met name contact onderling, dat scheelt weer voor de besmetting in onze wijk/regio. Ik las ook dat in Schiedam en Vlaardingen veel besmettingen zijn. Daarom denk ik dat de besmettingen met name in west en noord zitten en dat het in de overige delen van Rotterdam 'meevalt'. Maar goed, dat is nergens op gestaafd.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:https://nos.nl/artikel/2340691-snelle-a ... aniek.html

Volgens mij is dat een samenvatting van het Engelse onderzoek waar @ huisman naar refereert. Ook al nemen de afweerstoffen af, dan nog kan je afweer verkrijgen.
Ja, en dus?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

eilander schreef:
merel schreef:https://nos.nl/artikel/2340691-snelle-a ... aniek.html

Volgens mij is dat een samenvatting van het Engelse onderzoek waar @ huisman naar refereert. Ook al nemen de afweerstoffen af, dan nog kan je afweer verkrijgen.
Ja, en dus?
Ziet het er na uit dat als je eenmaal Covid-19 hebt gehad je in ieder geval voor een deel beschermt bent.

Wel opvallend hoe de één uit een bericht de positieve punten leest (ik dus) en de ander de negatieve (jij dus)
Beide zal waar zijn. Het zal wel met onze persoonlijkheid te maken hebben. Ik ben een optimist en zie meestal wel licht en een situatie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: COVID-19

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: COVID-19

Bericht door Hollander »

Dan kom je weer bij de oorzaken van oversterfte uit. Vermoedelijk zijn de indirecte doodsoorzaken zeer talrijk tijdens de Covid19-periode.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Gisteravond heb ik de Belgische viroloog weer gehoord en daar werd ik niet geruster van.

Het wordt op drukke plekken in Nederland verplicht om een mondkapje te dragen, denkt de Belgische viroloog Marc van Ranst. “Als het aantal besmettingen blijft stijgen, ontkomen jullie daar niet aan. Tenzij je een complete lockdown wilt”, zegt hij tegen het Algemeen Dagblad.

Hij "voorspelt" steeds wat er gaat gebeuren en tot nu toe heeft hij gelijk gekregen, helaas.

De Belgische aanpak is nu de strengste van Europa. Er is zelfs aan avondklok! Dat is sinds de oorlog niet meer ingesteld geweest.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

En in Belgie was ook voor de versoepelingen één van de strengste lockdowns, en wat heeft het geholpen...?

Als ik meneer van Ranst was zou ik me eerder zorgen maken over de situatie in Belgie dan in Nederland
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:En in Belgie was ook voor de versoepelingen één van de strengste lockdowns, en wat heeft het geholpen...?

Als ik meneer van Ranst was zou ik me eerder zorgen maken over de situatie in Belgie dan in Nederland
Met deze opmerkingen ben ik wel grotendeels eens.
In NL gaat het momenteel niet minder goed dan in landen waar mondkapjesplicht is uitgebreid. Ook in Zwitserland geldt geen mondkapjesplicht in winkels en daar gaat het ook niet slechter dan bv in Duitsland, België en andere landen met mondkapjesplicht. Uit de contactonderzoeken blijkt ook steeds dat de besmettingen het gevolg zijn van onvoldoende distancing. Mi moeten we dus echt ophouden over de mondkapjes en ons vooral aan de 1,5 meter en hygiëne houden.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Bertiel schreef:En in Belgie was ook voor de versoepelingen één van de strengste lockdowns, en wat heeft het geholpen...?
Dat valt toch wel mee? De maatregelen van de lockdown in België verschilden niet zo heel erg met die van Nederland. Ze waren er alleen eerder bij en noemden het geen intelligente lockdown. Men was wel iets strenger dan in Nederland, maar België heeft zeker niet "één van de strengste lockdowns" gehad.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

En de avondklok is alleen in de stad Antwerpen. In de rest van de gelijknamige provincie geldt die niet.

Mondkapjes geven enige bescherming, maar dat is op zich niet het grootste probleem. De afgelopen maanden zijn we bijna allemaal zonder die dingen naar de supermarkt gegaan zonder dat het tot een explosie aan besmettingen heeft geleid.

Het echte probleem is dat mensen zich niet aan de afsandsregels houden en ook weer naar feestjes/verjaardagen e.d. gaan. Daar zie je de besmettingen toenemen. Ook het offerfeest van de moslims helpt niet mee.
Omdat momenteel veel jongeren besmet raken verwacht ik niet dat dit grote problemen gaat opleveren. Alleen moeten ze wel uitkijken om niet oma van 87 te besmetten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Delftenaar schreef:En de avondklok is alleen in de stad Antwerpen. In de rest van de gelijknamige provincie geldt die niet.

Mondkapjes geven enige bescherming, maar dat is op zich niet het grootste probleem. De afgelopen maanden zijn we bijna allemaal zonder die dingen naar de supermarkt gegaan zonder dat het tot een explosie aan besmettingen heeft geleid.
Toen werden de winkelwagentjes ontsmet, je mocht maar met 1 persoon naar binnen en iedereen hield zich aan de regels.
Maar de meeste supers hebben het losgelaten en je ziet nu het totale gebrek aan discipline.
In sommige winkels staat geen ontsmetting meer. Ik heb gelukkig zelf een fles in mijn tas en ontsmet daarmee de duwstang desnoods en mijn handen.
De middenstanders zijn nog wel heel serieus. Er mogen een max aantal klanten in de winkel, er staat een fles handalcohol overal, geld gaat in een plastic bakje of liefst met PIN.
Maar ze zijn bang voor controle want de boetes zijn hoog.
Bij de dierenarts wordt ook gevraagd om met 1 persoon te komen. En dan komt er een echtpaar om alleen een paar hechtingen te laten verwijderen en gaan ze met zn 2en naar binnen.
Er mogen daar maar 4 mensen tegelijk in de wachtkamer.
Dan moet je vanwege deze mensen buiten blijven staan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Dat is inderdaad het punt waardoor het aantal besmettingen weer toeneemt.

Tegelijk is het op zich niet zo moeilijk om wat rekening met afstand te houden. In kerken lukt het nu, met een hoop georganiseer erom heen, wel. Daarom zijn er weinig besmettingen in kerken. Uiteraard is het alles behalve ideaal, maar beter dan dat je weer tweemaal per zondag achter de computer/tablet moet luisteren.

En in de buurt hoor je dan gewoon feestjes bij de buren. Dat snap ik dan niet. Net zo min als moslims nu gewoon gezellig op een kluitje hun feestdag vieren. Bij ons was Pasen, Hemelvaart en Pinksteren anders dan normaal en zij kunnen toch ook via youtube vanuit de moskee uitzenden?
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Volgens mij is het Suikerfeest ook gewoon op afstand gevierd hoor.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Toch is de lezing in zowel Antwerpen als Rotterdam dat daar een besmettingshaard zit.
Evenals de Diamantwijk: daar zijn net zoals in Bnei Brak veel personen die de voortgang der dingen belangrijker vinden dan de verspreiding van een virus.
Plaats reactie