Zuinigheid met vlijt...

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door refo »

Dat dual Sim is alleen handig als je van je werkgever je zakelijke nummer niet privé mag gebruiken.

Een telefoon kun je toch op stil zetten of niet opnemen? Ik begrijp nooit waarom er zo moeilijk over mobiel gedaan wordt. Ik overweeg ernstig om het vaste te laten vervallen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door DDD »

Ik vind telefoontjes onderweg juist ideaal, althans, in de auto en op de fiets. Maar goed. Dominees zijn een apart slag volk, dat zal het zijn.

Een bevriende dominee heeft lang getwijfeld of hij voor gemeenteleden via WhatsApp bereikbaar wilde zijn. Terwijl ik dan denk: dat lijkt me toch best wel normaal als de gemeenteleden je traktement betalen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

Hollander schreef:Maar daarom ben ik benieuwd naar het antwoord van Mara.
Ik vind de kwaliteit vaak slecht. Niet als iemand belt vanaf een vaste plek, maar als iemand belt terwijl hij in de tuin zit, of al lopend.
Of ze vragen aan mij of ik iets aan het doen bent, maar dan zit ik gewoon stil.
Ik vind mobiel bellen heel handig, maar als standaard prefereer ik het bellen met de vaste lijn. :)
Ik moet er niet aan denken dat ik door jan en alleman gebeld word als ik bij de AH loop of ik maak een ontspannende wandeling in het bos.
Natuurlijk kun je hem dan uitzetten of op stil, maar ik merk bij veel mensen dat er aantrekkingskracht vanuit gaat.
Meteen weer kijken of er iemand geappt of gebeld heeft.
In de stad is het een zeldzaamheid geworden als je iemand tegenkomt die je groet en geen mobieltje tegen zijn oor heeft, of erger nog, oordopjes in heeft, dan lijkt het of iemand in zichzelf loopt te praten.
Vrouwen met hoofddoekjes klemmen een mobieltje tussen de sjaal en hun oor en dan kunnen ze met 2 handen aan het stuur blijven.
Maar ik loop me soms af te vragen, met wie kletsen jullie zo druk, s'morgens om 8 uur?
Of s'avonds om 12 uur. (Ik liep nog een katje te zoeken gisteravond, en dan hoor je opeens praten achter je, maar het was niet tegen mij).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
Hollander schreef:Maar daarom ben ik benieuwd naar het antwoord van Mara.
Ik vind de kwaliteit vaak slecht. Niet als iemand belt vanaf een vaste plek, maar als iemand belt terwijl hij in de tuin zit, of al lopend.
Of ze vragen aan mij of ik iets aan het doen bent, maar dan zit ik gewoon stil.
Ik vind mobiel bellen heel handig, maar als standaard prefereer ik het bellen met de vaste lijn. :)
Ik moet er niet aan denken dat ik door jan en alleman gebeld word als ik bij de AH loop of ik maak een ontspannende wandeling in het bos.
Natuurlijk kun je hem dan uitzetten of op stil, maar ik merk bij veel mensen dat er aantrekkingskracht vanuit gaat.
Meteen weer kijken of er iemand geappt of gebeld heeft.
In de stad is het een zeldzaamheid geworden als je iemand tegenkomt die je groet en geen mobieltje tegen zijn oor heeft, of erger nog, oordopjes in heeft, dan lijkt het of iemand in zichzelf loopt te praten.
Vrouwen met hoofddoekjes klemmen een mobieltje tussen de sjaal en hun oor en dan kunnen ze met 2 handen aan het stuur blijven.
Maar ik loop me soms af te vragen, met wie kletsen jullie zo druk, s'morgens om 8 uur?
Of s'avonds om 12 uur. (Ik liep nog een katje te zoeken gisteravond, en dan hoor je opeens praten achter je, maar het was niet tegen mij).
Daarom heb ik een eenvoudige smartwatch, Fitbit.
Met 1 blik weet ik of je belangrijk is of niet, app, mail of bellen.
Dan kan ik kiezen wel of niet te reageren.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Daarom heb ik een eenvoudige smartwatch, Fitbit.
Met 1 blik weet ik of je belangrijk is of niet, app, mail of bellen.
Dan kan ik kiezen wel of niet te reageren.
Ik heb me heel lang altijd gedwongen gevoeld. Ik beantwoordde meteen elke app en belde terug als iemand mij niet te pakken kon krijgen.
Maar dat doe ik niet meer. Ik vind appen soms best lastig.
In die zin, iemand stelt me een vraag, ik beantwoord die en vervolgens hoor ik uuuuuuuuren niks meer.
Of ik stel een vraag, zie het vinkje blauw worden, maar krijg geen reactie. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
ejvl schreef:Daarom heb ik een eenvoudige smartwatch, Fitbit.
Met 1 blik weet ik of je belangrijk is of niet, app, mail of bellen.
Dan kan ik kiezen wel of niet te reageren.
Ik heb me heel lang altijd gedwongen gevoeld. Ik beantwoordde meteen elke app en belde terug als iemand mij niet te pakken kon krijgen.
Maar dat doe ik niet meer. Ik vind appen soms best lastig.
In die zin, iemand stelt me een vraag, ik beantwoord die en vervolgens hoor ik uuuuuuuuren niks meer.
Of ik stel een vraag, zie het vinkje blauw worden, maar krijg geen reactie. :sweat
Om die reden heb ik ingesteld dat ander niet kan zien of ik gelezen heb. Ik kan het dan bij de ander ook niet zien. Behalve in groepsapps. Soms wil je gewoon eerst ergens over nadenken . En omdat je denkt dat als de ander zijn of haar berichtje ziet blauw worden je zsm reageren krijg je zo'n druk. Zelf dacht ik als ik een vinkje blauw zag.. ok het is in ieder geval aangekomen. Later legde mijn kinderen uit dat je dat al kan zien als er twee grijze vinkjes staan. En ook heb ik ingesteld dat er niet steeds staat dat er berichten zijn. Dus op mijn eigen tijd lees ik de appjes. Net als de brief vroeger .
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
ejvl schreef:Daarom heb ik een eenvoudige smartwatch, Fitbit.
Met 1 blik weet ik of je belangrijk is of niet, app, mail of bellen.
Dan kan ik kiezen wel of niet te reageren.
Ik heb me heel lang altijd gedwongen gevoeld. Ik beantwoordde meteen elke app en belde terug als iemand mij niet te pakken kon krijgen.
Maar dat doe ik niet meer. Ik vind appen soms best lastig.
In die zin, iemand stelt me een vraag, ik beantwoord die en vervolgens hoor ik uuuuuuuuren niks meer.
Of ik stel een vraag, zie het vinkje blauw worden, maar krijg geen reactie. :sweat
Dat doe ik ook al heel lang niet meer, ik reageer wanneer ik wil en wanneer ik zin heb, behalve bij spoed natuurlijk maar dan bellen ze wel in plaats van appen.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Ik vind telefoontjes onderweg juist ideaal, althans, in de auto en op de fiets. Maar goed. Dominees zijn een apart slag volk, dat zal het zijn.

Een bevriende dominee heeft lang getwijfeld of hij voor gemeenteleden via WhatsApp bereikbaar wilde zijn. Terwijl ik dan denk: dat lijkt me toch best wel normaal als de gemeenteleden je traktement betalen.
Ik heb liever dat de dominee gewoon langskomt. Ik weet dat ik ooit een zendingsfilmpje van de HHZ keek, en toen zag ik daar ds Joppe met zijn smartphone in de rimboe. Dat was best een hele gewaarwording, maar natuurlijk heel normaal. Een dominee is ook maar een mens.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Erskinees »

WhatsApp dient ook niet ter vervanging van bezoek van predikanten. Het wordt juist gebruikt voor het maken van afspraken, het informeren van jongeren en belijdeniscathechisanten etc.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Ik vind telefoontjes onderweg juist ideaal, althans, in de auto en op de fiets. Maar goed. Dominees zijn een apart slag volk, dat zal het zijn.

Een bevriende dominee heeft lang getwijfeld of hij voor gemeenteleden via WhatsApp bereikbaar wilde zijn. Terwijl ik dan denk: dat lijkt me toch best wel normaal als de gemeenteleden je traktement betalen.
Ik heb liever dat de dominee gewoon langskomt. Ik weet dat ik ooit een zendingsfilmpje van de HHZ keek, en toen zag ik daar ds Joppe met zijn smartphone in de rimboe. Dat was best een hele gewaarwording, maar natuurlijk heel normaal. Een dominee is ook maar een mens.
Ik vind het fijn dat ik ook met mijn dominee kan whatsappen. Soms heb ik vragen die een simpel antwoord kunnen krijgen en geen heel bezoek vragen.
Dat laatste vind ik overigens wel bijzonder. Wat verwacht je dan van een dominee? Een kleitablet?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door samanthi »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Ik vind telefoontjes onderweg juist ideaal, althans, in de auto en op de fiets. Maar goed. Dominees zijn een apart slag volk, dat zal het zijn.

Een bevriende dominee heeft lang getwijfeld of hij voor gemeenteleden via WhatsApp bereikbaar wilde zijn. Terwijl ik dan denk: dat lijkt me toch best wel normaal als de gemeenteleden je traktement betalen.
Ik heb liever dat de dominee gewoon langskomt. Ik weet dat ik ooit een zendingsfilmpje van de HHZ keek, en toen zag ik daar ds Joppe met zijn smartphone in de rimboe. Dat was best een hele gewaarwording, maar natuurlijk heel normaal. Een dominee is ook maar een mens.
Ik vind het fijn dat ik ook met mijn dominee kan whatsappen. Soms heb ik vragen die een simpel antwoord kunnen krijgen en geen heel bezoek vragen.
Dat laatste vind ik overigens wel bijzonder. Wat verwacht je dan van een dominee? Een kleitablet?
Zoiets? Net een mobieltje

https://www.gelderlander.nl/wetenschap/ ... oogle.com/
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Van Ewijk »

Echt aparte maatregelen om zuinig te zijn heb ik niet.
Wel heb ik van huis uit geleerd om geen eten weg te gooien, overbodige aankopen te doen en geen leningen af te sluiten.
Dat, en er word niks getekend aan de deur.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door samanthi »

Van Ewijk schreef:Echt aparte maatregelen om zuinig te zijn heb ik niet.
Wel heb ik van huis uit geleerd om geen eten weg te gooien, overbodige aankopen te doen en geen leningen af te sluiten.
Dat, en er word niks getekend aan de deur.
Heb op school geleerd om na het eten boodschappen te gaan doen, dan koop je alleen wat nodig is en ook altijd een lijstje maken en je daar aan houden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Hollander »

Mara schreef:
Hollander schreef:Maar daarom ben ik benieuwd naar het antwoord van Mara.
Ik vind de kwaliteit vaak slecht. Niet als iemand belt vanaf een vaste plek, maar als iemand belt terwijl hij in de tuin zit, of al lopend.
Of ze vragen aan mij of ik iets aan het doen bent, maar dan zit ik gewoon stil.
Ik vind mobiel bellen heel handig, maar als standaard prefereer ik het bellen met de vaste lijn. :)
Ik moet er niet aan denken dat ik door jan en alleman gebeld word als ik bij de AH loop of ik maak een ontspannende wandeling in het bos.
Natuurlijk kun je hem dan uitzetten of op stil, maar ik merk bij veel mensen dat er aantrekkingskracht vanuit gaat.
Meteen weer kijken of er iemand geappt of gebeld heeft.
In de stad is het een zeldzaamheid geworden als je iemand tegenkomt die je groet en geen mobieltje tegen zijn oor heeft, of erger nog, oordopjes in heeft, dan lijkt het of iemand in zichzelf loopt te praten.
Vrouwen met hoofddoekjes klemmen een mobieltje tussen de sjaal en hun oor en dan kunnen ze met 2 handen aan het stuur blijven.
Maar ik loop me soms af te vragen, met wie kletsen jullie zo druk, s'morgens om 8 uur?
Of s'avonds om 12 uur. (Ik liep nog een katje te zoeken gisteravond, en dan hoor je opeens praten achter je, maar het was niet tegen mij).
Bedankt voor je antwoord. Prima argumenten natuurlijk, maar die zijn allemaal persoonsgebonden. Alleen de eerste twee zinnen gaan over de kwaliteit van mobiel bellen, maar is ook een mening. Objectief gezien vraag ik mij ten zeerste af of de kwaliteit van mobiel bellen minder is dan bellen via een vaste lijn. Ik kan mij dat wel voorstellen als men belt via de luidspreker, omdat dan de omgevingsgeluiden een storende factor worden. Puur kijkend naar de kwaliteit, denk ik dat het mobiele bellen in de achterliggende twee decennia meer is ontwikkeld dan het bellen via de vaste lijn.
Ik vermoed dat jij vooral doelt op de situatie waarin men belt. Bij de vaste lijn is dat veelal binnen, in een rustige(re) omgeving. Bij mobiel bellen kan dat ongeveer iedere denkbare situatie zijn. Kortom: dan prefereer je rustig bellen boven onrustig bellen en niet per se vast bellen boven mobiel bellen. ;)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

Hollander schreef:Bedankt voor je antwoord. Prima argumenten natuurlijk, maar die zijn allemaal persoonsgebonden. Alleen de eerste twee zinnen gaan over de kwaliteit van mobiel bellen, maar is ook een mening.
Natuurlijk is het persoonsgebonden, je vroeg het toch aan mij? ;)
En het is geen mening, het is een feit. Want ik had eerst gezegd tegen mijn man, laten we de vaste telefoon maar weg doen, iedereen heeft nu zijn eigen mobieltje immers.
Maar hij aarzelde.
Een paar jaar geleden was er een grote storing van Vodafone (dacht ik) en 3 gezinsleden hadden dus een dooie mobiel.
Waren ze toch even blij met de vaste telefoon.
We bellen nu via glasvezel, en ik moet zeggen dat we vrijwel nooit storing hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie