COVID-19

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Valcke schreef:Ik houd van objectieve berichtgeving. Positieve bijkleuring maakt mij juist ongerust of wantrouwend. Maar dat werkt kennelijk voor iedereen anders.
Ik vind juist dat de media heel sterk allerlei dingen uitvergroot, terwijl relatief gezien de besmettingen volgens mij helemaal zo hard niet toenemen, als dat men afgelopen weekend deed voorkomen.

Daarom ben ik blij dat de NOS de cijfers van vandaag positief duidt en niet weer gelijk in de hoogste boom gaat zitten.

Laten we ook wat nuchterheid betrachten hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Klopt dat ik de reacties vorige week overtrokken vond. Het juiste midden hè...
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
Valcke schreef:Ik houd van objectieve berichtgeving. Positieve bijkleuring maakt mij juist ongerust of wantrouwend. Maar dat werkt kennelijk voor iedereen anders.
Ik vind juist dat de media heel sterk allerlei dingen uitvergroot, terwijl relatief gezien de besmettingen volgens mij helemaal zo hard niet toenemen, als dat men afgelopen weekend deed voorkomen.

Daarom ben ik blij dat de NOS de cijfers van vandaag positief duidt en niet weer gelijk in de hoogste boom gaat zitten.

Laten we ook wat nuchterheid betrachten hoor.
Nee, ik pleit voor zoveel mogelijk paniek creëren. :bobo
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik mis nog dat het aantal testen per week heel snel stijgt in de afgelopen dagen. Dat hoorde ik vanmorgen uit de Volkskrant. Ik vind het nog helemaal zo gek niet als jongeren die bereid zijn om dat risico te lopen elkaar besmetten. Dat is goed voor de groepsimmuniteit. Een deel van hen zal sterven, maar relatief veel minder dan ouderen en kwetsbaren.
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Ik mis nog dat het aantal testen per week heel snel stijgt in de afgelopen dagen. Dat hoorde ik vanmorgen uit de Volkskrant. Ik vind het nog helemaal zo gek niet als jongeren die bereid zijn om dat risico te lopen elkaar besmetten. Dat is goed voor de groepsimmuniteit. Een deel van hen zal sterven, maar relatief veel minder dan ouderen en kwetsbaren.
Dwaas! Veel mensen die ziek geweest zijn, hebben na maanden nog ernstige gezondheidsproblemen. En dat geldt ook voor jongere leeftijdsgroepen. Het hele idee van aansturen op groepsimmuniteit door mensen ‘gecontroleerd’ te laten besmetten is dwaas en verwerpelijk. Het zijn geen waterpokken of iets dergelijks.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Daar ben ik het wel mee eens. Maar de waarschuwingen zijn toch duidelijk? Als mensen die aan hun laars lappen? Ik vind het niet dommer dan roken, vooralsnog.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Als de antistoffen zo snel uit je bloed verdwenen zijn, is het hele idee van groepsimmuniteit toch onbruikbaar geworden?
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Aha. Als dat zo zou zijn, wat voegt dan een inenting toe? Niet dat ik veel verstand van zaken heb, maar dat lijkt me dan een probleem.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

eilander schreef:Als de antistoffen zo snel uit je bloed verdwenen zijn, is het hele idee van groepsimmuniteit toch onbruikbaar geworden?
Dit is niet waar. Ja anti-lichamen lopen terug met het verstrijken van de tijd maar ons immuunsysteem is ingewikkelder dan wordt gedacht. Zie artikel hier.
https://www.trouw.nl/binnenland/immuun- ... ~b49deff0/

Of je Covid-19 voor de tweede keer kunt krijgen is nog niet bekend.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Vanochtend stond er overigens een zeer lezenswaardig artikel over het wanbestuur rondom Corona in de Volkskrant: Laboratoria stonden al in maart te popelen, maar veel testen mochten niet.
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: COVID-19

Bericht door Christen »

Valcke schreef:Ik houd van objectieve berichtgeving. Positieve bijkleuring maakt mij juist ongerust of wantrouwend. Maar dat werkt kennelijk voor iedereen anders.
Ik ook. Kun je zelf kijken wat je ermee doet.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: COVID-19

Bericht door Christen »

Mara schreef:
merel schreef:
Rotterdam Rijnmond is inderdaad een behoorlijke haard. Alleen vraag ik mij wel af waar die besmettingen zitten in deze regio. Is er ook een update qua wijk?
Studenten geneeskunde en die zullen over meerdere wijken verspreid wonen.
En onder moslims en zij wonen ook niet geclusterd.

Het aantal personen dat besmet is met het coronavirus is in Rotterdam in zeven dagen tijd met 271 gevallen toegenomen. Ten opzichte van maandag zijn dinsdag 48 personen met het coronavirus erbij gekomen. Daarmee staat, volgens het RIVM, het aantal Rotterdamse coronabesmettingen op 3244.
Een week geleden, op dinsdag 21 juli, stond het aantal mensen dat in Rotterdam positief getest is op het coronavirus nog op 2973, een stijging van 8,4 procent.
Rijnmond.nl
De enkele moslims die ik ken uit jouw stad.. zijn erg goed in de 1,5 meter houden etc. Het was een soort van relax in hun buurt. Ik heb ze nu al even niet ontmoet.
Die ik ken, zijn wel heel bewust gelovige moslims.
Maar de cijfers zijn niet verzonnen.. jammer.
Laatst gewijzigd door Christen op 28 jul 2020, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

huisman schreef:
eilander schreef:Als de antistoffen zo snel uit je bloed verdwenen zijn, is het hele idee van groepsimmuniteit toch onbruikbaar geworden?
Dit is niet waar. Ja anti-lichamen lopen terug met het verstrijken van de tijd maar ons immuunsysteem is ingewikkelder dan wordt gedacht. Zie artikel hier.
https://www.trouw.nl/binnenland/immuun- ... ~b49deff0/

Of je Covid-19 voor de tweede keer kunt krijgen is nog niet bekend.
Vooralsnog wordt wel gedacht dat bescherming tijdelijk is. Inenting (de opmerking van DDD) heeft nog wel zin, maar geeft ook maar tijdelijke bescherming. Dat is zo vreemd niet: voor de seizoensgriep geldt hetzelfde.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
huisman schreef:
eilander schreef:Als de antistoffen zo snel uit je bloed verdwenen zijn, is het hele idee van groepsimmuniteit toch onbruikbaar geworden?
Dit is niet waar. Ja anti-lichamen lopen terug met het verstrijken van de tijd maar ons immuunsysteem is ingewikkelder dan wordt gedacht. Zie artikel hier.
https://www.trouw.nl/binnenland/immuun- ... ~b49deff0/

Of je Covid-19 voor de tweede keer kunt krijgen is nog niet bekend.
Vooralsnog wordt wel gedacht dat bescherming tijdelijk is. Inenting (de opmerking van DDD) heeft nog wel zin, maar geeft ook maar tijdelijke bescherming. Dat is zo vreemd niet: voor de seizoensgriep geldt hetzelfde.
Ik heb een artikel gelezen (Kan het niet ze snel terugvinden was in het Engels) waar werd geschreven dat vooral het activeren van de T-cellen het belangrijkste doel moet zijn van een vaccin en dat daar diverse vaccins zich ook op richten. Bv https://www.standaard.be/cnt/dmf20200720_95197631
Seizoensgriep is een heel andere zaak. Het griepvirus is de ene winter vaak een totaal andere dan een andere winter.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

huisman schreef:
eilander schreef:Als de antistoffen zo snel uit je bloed verdwenen zijn, is het hele idee van groepsimmuniteit toch onbruikbaar geworden?
Dit is niet waar. Ja anti-lichamen lopen terug met het verstrijken van de tijd maar ons immuunsysteem is ingewikkelder dan wordt gedacht. Zie artikel hier.
https://www.trouw.nl/binnenland/immuun- ... ~b49deff0/

Of je Covid-19 voor de tweede keer kunt krijgen is nog niet bekend.
Dat geeft toch in elk geval wel aan dat we over die groepsimmuniteit maar niet al teveel illusies moeten hebben, omdat er nog teveel onduidelijk is.
Plaats reactie