Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:
Hollander schreef:
Jantje schreef:Jawel. Maar @Bezorgd schrijft Zeeland, maar bedoelt vaak dan tevens ook Oostkapelle.
Maar ik begrijp intussen dat het goede van Zeeland alleen in Oostkapelle te vinden is en dat een ander deel van gemeente Veere wat minder waard is?
Zeeuws-Vlaanderen was namelijk ook al niet het echte Zeeland, merkte ik recent op uit jouw berichten.
Nee hoor. Er zijn ook andere mooie plekjes. Mogelijk nog mooier dan Oostkapelle zelf.
Je bent die nog mooiere plekjes alleen nog nooit tegen gekomen zeker :)
Zeker wel. Maar ik doe daarover geen uitspraken. Anders kom ik allemaal Randstedelingen, Betuwers of mensen uit de Bloembollenstreek tegen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

J.I Packer Knowing God
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Tiberius »

Tim Keller, Bij je volle verstand.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Jantje schreef: Zeker wel. Maar ik doe daarover geen uitspraken. Anders kom ik allemaal Randstedelingen, Betuwers of mensen uit de Bloembollenstreek tegen.
Betuwers? Betuwenaren toch? :jongle
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Jantje »

Johann Gottfried Walther schreef:
Jantje schreef: Zeker wel. Maar ik doe daarover geen uitspraken. Anders kom ik allemaal Randstedelingen, Betuwers of mensen uit de Bloembollenstreek tegen.
Betuwers? Betuwenaren toch? :jongle
Dat is Zeeuws. :langue En verder: ik ben toch ook geen Zeeuwenaar, maar een Zeeuw?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Maanenschijn »

Johann Gottfried Walther schreef:
Jantje schreef: Zeker wel. Maar ik doe daarover geen uitspraken. Anders kom ik allemaal Randstedelingen, Betuwers of mensen uit de Bloembollenstreek tegen.
Betuwers? Betuwenaren toch? :jongle
Bètuwse minse....
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Bertiel schreef:de eeuw van mijn vader - Geert Mak

Al eerder gelezen maar blijft een heerlijk boek
Zeker! Ken je 'hoe God verdween uit Jorwerd' ook? Ook een aanrader.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Maanenschijn »

Anselmus schreef:
Bertiel schreef:de eeuw van mijn vader - Geert Mak

Al eerder gelezen maar blijft een heerlijk boek
Zeker! Ken je 'hoe God verdween uit Jorwerd' ook? Ook een aanrader.
Of 'In Europa'. Ik heb ze bijna allemaal op een rijtje in de kast.

Mag ik je in dit genre ook de boeken van Frank Westerman aanraden? De Graanrepubliek, of nog mooier: Ingenieurs van de ziel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:
Beter is om gewoon helemaal niet op vakantie te gaan en lekker in je luie (tuin)stoel achterover te zitten met een papieren boek, waar de geur van de kaft vanaf stijgt...
Maar.... wat, o wat te doen als je geen tuin noch tuinstoel hebt, en slechts beschikt over een balkon waar net een wiegje kan staan?
In het plaatselijke park, of op de Holterberg gaan zitten misschien.

Ik heb zondagavond tussen vijf en acht in een park gezeten. Na zes uur kwam er nog nauwelijks iemand langs. Heel rustgevend. Nu heb ik wel een tuin en balkon, maar een park heeft toch weer een andere sfeer. Ik snap dat R. er niet erg op is ingesteld, maar in Amsterdam zitten heel veel mensen in parken buiten te lezen.

Op de Sallandse Heuvelrug zijn toch tientallen mooie plaatsjes om een paar uur met een opklaptuinstoel en een boek en fles water door te brengen?

Of misschien is zoiets wel in de kerk of burgerlijke gemeente te regelen:
https://www.alphens.nl/nieuws/ontdek-je ... ren_2.html
Laatst gewijzigd door DDD op 28 jul 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Maanenschijn schreef:
Anselmus schreef:
Bertiel schreef:de eeuw van mijn vader - Geert Mak

Al eerder gelezen maar blijft een heerlijk boek
Zeker! Ken je 'hoe God verdween uit Jorwerd' ook? Ook een aanrader.
Of 'In Europa'. Ik heb ze bijna allemaal op een rijtje in de kast.

Mag ik je in dit genre ook de boeken van Frank Westerman aanraden? De Graanrepubliek, of nog mooier: Ingenieurs van de ziel.
Dank voor de tip. Ik ga ze op mijn lijstje zetten. 'In Europa' heb ik ook, maar nog niet gelezen, hetzelfde geldt voor 'Reizen zonder John'. Ik ben wel begonnen in 'de geschiedenis van Amsterdam'.
Fides Quaerens Intellectum
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:
Beter is om gewoon helemaal niet op vakantie te gaan en lekker in je luie (tuin)stoel achterover te zitten met een papieren boek, waar de geur van de kaft vanaf stijgt...
Maar.... wat, o wat te doen als je geen tuin noch tuinstoel hebt, en slechts beschikt over een balkon waar net een wiegje kan staan?
In het plaatselijke park, of op de Holterberg gaan zitten misschien.

Ik heb zondagavond tussen vijf en acht in een park gezeten. Na zes uur kwam er nog nauwelijks iemand langs. Heel rustgevend. Nu heb ik wel een tuin en balkon, maar een park heeft toch weer een andere sfeer. Ik snap dat R. er niet erg op is ingesteld, maar in Amsterdam zitten heel veel mensen in parken buiten te lezen.

Op de Sallandse Heuvelrug zijn toch tientallen mooie plaatsjes om een paar uur met een opklaptuinstoel en een boek en fles water door te brengen?

Of misschien is zoiets wel in de kerk of burgerlijke gemeente te regelen:
https://www.alphens.nl/nieuws/ontdek-je ... ren_2.html
Nee, luieren is iets wat niet goed is. Vakantie heeft ook tot weinig goeds geleidt, als ik de jaren zo eens overzie. ik heb niet zozeer behoefte om eruit te gaan. Ik zou veel liever dagelijks mijn werk bij die slimme App willen doen. Versta me goed: App = Albert Heijn :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

Dat lijkt mij een ernstige dwaling.

Rust en vrede zijn juist kenmerken van het werk van de heilige Geest.

Een goed boek lezen, of slechts het suizen van de zachte stilte.

En reizen verbreedt het blikveld. Dat is ook helemaal geen kwade zaak, integendeel.

Alleen maar thuis zitten is mijns inziens alleen goed als er geen andere mogelijkheden zijn.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Simon0612 »

[quote="DDD"]Dat lijkt mij een ernstige dwaling.

Rust en vrede zijn juist kenmerken van het werk van de heilige Geest.

Een goed boek lezen, of slechts het suizen van de zachte stilte.

En reizen verbreedt het blikveld. Dat is ook helemaal geen kwade zaak, integendeel.

Alleen maar thuis zitten is mijns inziens alleen goed als er geen andere mogelijkheden zijn.[/quote]

Het is geen dwaling dat luieren niet goed is. Daarin heeft DIA volkomen gelijk. Spreuken 6 handelt over luieren. Lees in het bijzonder vers 6 tot 11 maar. Daarnaast is een goed boek lezen naar mijn mening geen luieren. Een moment rust in je leven is ook niet verkeerd, maar ook dat hoeft geen luieren te zijn. Bij luieren denk ik meer aan doelloos bezig zijn, ledigheid. Al ben ik het weer wel met DDD eens dat alleen thuis zitten voor een mens niet goed is. Een mens moet wel eens de deur uit.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

Luieren is heel goed. Mits met mate natuurlijk. De heilige Schrift zegt dat God op de zevende dag van alle werk heeft gerust. Dat is beeldspraak om duidelijk te maken dat wij ons niet altijd druk moeten maken en in het bijzonder op de rustdag niet.

Iemand die een keer rent, is niet perse gehaast. En iemand die een keer luiert, is niet perse een luiaard.

Doelloos bezig zijn of beter gezegd rust nemen, is een belangrijke manier om op goede gedachten te komen. Als wij ons altijd maar druk maken, is het haast onmogelijk om de stem van God te horen.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: RE: Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Maanenschijn schreef:
Anselmus schreef:
Bertiel schreef:de eeuw van mijn vader - Geert Mak

Al eerder gelezen maar blijft een heerlijk boek
Zeker! Ken je 'hoe God verdween uit Jorwerd' ook? Ook een aanrader.
Of 'In Europa'. Ik heb ze bijna allemaal op een rijtje in de kast.

Mag ik je in dit genre ook de boeken van Frank Westerman aanraden? De Graanrepubliek, of nog mooier: Ingenieurs van de ziel.
Van Geert Mak een hoop gelezen, ook deze titels.
Bedankt voor de tip maanenschijn, ik neem het mee op delijst voor de huwelijksreis :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie