Zuinigheid met vlijt...

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Ik heb 1000 mb (regelmatig krijg ik als cadeautje er 1000 bij) en 100 minuten bellen voor 10€ per maand.
Ik heb iedere maand over.
Mijn man heeft alleen onbeperkt bellen voor 9 €per maand.
Als ik weet dat ik op vakantie ga of wat extra wil bellen, schroef ik het abonnement tijdelijk op maar dit is nog maar zelden nodig geweest.
Als ik géén huistelefoon meer zou hebben zou ik voor 2 € meer per maand onbeperkt bellen nemen.
Maar mijn man is "gehecht" aan de huistelefoon
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Terri »

Ik heb al jaren pre-paid, bevalt prima. Soms gebruik ik ( in vakanties ) hooguit een keer een tientje, maar er gaan maanden voorbij dat ik tussen de 2-3 euro blijf.
Wij hebben nog een vaste telefoonlijn.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Mara »

Orchidee schreef: Maar mijn man is "gehecht" aan de huistelefoonAfbeelding
Ik ook. Ik geef aan winkels en organisaties nooit mijn mobiele nummer maar huistelefoonnummer.
Ik vind het ook prettiger telefoneren, ipv dat platte ding tegen je oor te drukken.
De kwaliteit is ook vaak beter.
Ik heb voor mijn mobiel een abonnement bij belsimpel, kost een paar euro per maand. Ik heb er ruim genoeg aan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:Mijn oom sudderde nog op een petroleumstelletje...
Dan zal-ie nu wel lekker gaar zijn. :)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door samanthi »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:Mijn oom sudderde nog op een petroleumstelletje...
Dan zal-ie nu wel lekker gaar zijn. :)
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Hollander »

Mara schreef:
Orchidee schreef: Maar mijn man is "gehecht" aan de huistelefoonAfbeelding
Ik ook. Ik geef aan winkels en organisaties nooit mijn mobiele nummer maar huistelefoonnummer.
Ik vind het ook prettiger telefoneren, ipv dat platte ding tegen je oor te drukken.
De kwaliteit is ook vaak beter.
Ik heb voor mijn mobiel een abonnement bij belsimpel, kost een paar euro per maand. Ik heb er ruim genoeg aan.
Waar baseer je de vetgedrukte zin op? En wat is je vergelijkingsmateriaal voor het woordje "vaak"?
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door JvW »

Hollander schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef: Maar mijn man is "gehecht" aan de huistelefoonAfbeelding
Ik ook. Ik geef aan winkels en organisaties nooit mijn mobiele nummer maar huistelefoonnummer.
Ik vind het ook prettiger telefoneren, ipv dat platte ding tegen je oor te drukken.
De kwaliteit is ook vaak beter.
Ik heb voor mijn mobiel een abonnement bij belsimpel, kost een paar euro per maand. Ik heb er ruim genoeg aan.
Waar baseer je de vetgedrukte zin op? En wat is je vergelijkingsmateriaal voor het woordje "vaak"?
Vanwege de kwaliteit (lees: compleet onbereikbaar zijn) hebben wij juist afscheid genomen van de vaste lijn....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Hollander »

JvW schreef:
Hollander schreef:
Mara schreef: Ik ook. Ik geef aan winkels en organisaties nooit mijn mobiele nummer maar huistelefoonnummer.
Ik vind het ook prettiger telefoneren, ipv dat platte ding tegen je oor te drukken.
De kwaliteit is ook vaak beter.
Ik heb voor mijn mobiel een abonnement bij belsimpel, kost een paar euro per maand. Ik heb er ruim genoeg aan.
Waar baseer je de vetgedrukte zin op? En wat is je vergelijkingsmateriaal voor het woordje "vaak"?
Vanwege de kwaliteit (lees: compleet onbereikbaar zijn) hebben wij juist afscheid genomen van de vaste lijn....
Ja, ik hoor eerder vergelijkbare dingen zoals jij ze aangeeft. Maar daarom ben ik benieuwd naar het antwoord van Mara.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
Orchidee schreef: Maar mijn man is "gehecht" aan de huistelefoonAfbeelding
Ik ook. Ik geef aan winkels en organisaties nooit mijn mobiele nummer maar huistelefoonnummer.
Ik vind het ook prettiger telefoneren, ipv dat platte ding tegen je oor te drukken.
De kwaliteit is ook vaak beter.
Ik heb voor mijn mobiel een abonnement bij belsimpel, kost een paar euro per maand. Ik heb er ruim genoeg aan.
Ik heb verschillende vaste nummers welke allen op m'n mobiel uitkomen, heb geen vaste huistelefoon.
Kwaliteit mobiel is veel beter dan de huistelefoon als je telefoon VoLTE ondersteunt en bellen over WiFi.
Daarnaast kun je prima hands free telefoneren met oortjes of een headset. Afbeelding
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Floppy »

Orchidee schreef:Ik heb 1000 mb (regelmatig krijg ik als cadeautje er 1000 bij) en 100 minuten bellen voor 10€ per maand.
Ik heb iedere maand over.
Mijn man heeft alleen onbeperkt bellen voor 9 €per maand...
Heeft verder niemand Lycamobile? Ik betaal prepaid 10 euro voor een maand onbeperkt bellen en 5gb data. Klinkt een stuk beter... (bereik is prima, en ook in de EU)
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Anselmus »

Ik weet dat onze predikant steeds vaker gemeenteleden niet te pakken krijgt via de telefoon. Na lang wikken en wegen heeft hij zijn mobiele nummer gegeven en de contacten komen sneller tot stand en met de jongere generatie is het laagdrempeliger. Een fotootje bij een geboorte, zeker nu in coronatijd ervaart hij als leuk contact. Met ouderen blijft bellen misschien beter, maar ook met zestigers heeft hij intussen meer appcontact. Stellen die trouwen en klussen zijn ook vaker beter bereikbaar via app. Er ontstaat zo echt een nieuwe manier van communicatie en pastoraat die wat mij betreft niet per se negatief is. Handig is dat WhatsApp via de computer kan, waardoor een app mailen vervangt.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Orchidee »

Floppy schreef:
Orchidee schreef:Ik heb 1000 mb (regelmatig krijg ik als cadeautje er 1000 bij) en 100 minuten bellen voor 10€ per maand.
Ik heb iedere maand over.
Mijn man heeft alleen onbeperkt bellen voor 9 €per maand...
Heeft verder niemand Lycamobile? Ik betaal prepaid 10 euro voor een maand onbeperkt bellen en 5gb data. Klinkt een stuk beter... (bereik is prima, en ook in de EU)
Ik ken/snap dat niet, ik hoor wel een familielid die altijd "lyrisch" doet over LebaraAfbeelding
Maar ik snap dat ook niet =lees ik vind mezelf soms echt "dom" Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door DDD »

Anselmus schreef:Ik weet dat onze predikant steeds vaker gemeenteleden niet te pakken krijgt via de telefoon. Na lang wikken en wegen heeft hij zijn mobiele nummer gegeven en de contacten komen sneller tot stand en met de jongere generatie is het laagdrempeliger. Een fotootje bij een geboorte, zeker nu in coronatijd ervaart hij als leuk contact. Met ouderen blijft bellen misschien beter, maar ook met zestigers heeft hij intussen meer appcontact. Stellen die trouwen en klussen zijn ook vaker beter bereikbaar via app. Er ontstaat zo echt een nieuwe manier van communicatie en pastoraat die wat mij betreft niet per se negatief is. Handig is dat WhatsApp via de computer kan, waardoor een app mailen vervangt.
Maar waarom zou een dominee niet zijn mobiele nummer geven? Hij is toch op zijn minst enkele dagen in de week voor gemeenteleden bereikbaar, mag ik hopen?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door merel »

Daarnaast kan de predikant toch ook een tweede ( werk) telefoon nemen. Ik kan mij namelijk voorstellen dat je voor vrienden en familie anders bereikbaar wil zijn.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Zuinigheid met vlijt...

Bericht door Erskinees »

DDD schreef: Maar waarom zou een dominee niet zijn mobiele nummer geven? Hij is toch op zijn minst enkele dagen in de week voor gemeenteleden bereikbaar, mag ik hopen?
Ik weet dat er enkele jaren geleden predikanten waren die inderdaad alleen het huisnummer wilden communiceren, ze werden anders platgebeld terwijl ze onderweg waren of in een vergadering. Dat vonden ze niet fijn.
Inmiddels heb je telefoons met Dual SIM-kaarten, daarmee zou dit geen probleem meer moeten zijn. Je kan werk en prive met zo'n device prima gescheiden houden en toch mobiel bereikbaar zijn op de momenten dat je dat zelf wilt.
Plaats reactie