COVID-19

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:het is jammer dat de rapporten van eind juni niet meer terug zijn te vinden.

De ontwikkeling van het Rnummer etc wordt allemaal al tijden voorspeld, en wat ik mij herinner zijn die niet anders gaan ontwikkelen dan verwacht voor de versoepelingen.
De R-waarden zijn niet voorspeld.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

ja wel, staat nu toch ook een voorspelling met bandbreedte, zie figuur 16 in de PDF.
Lijn is wat ze weten tot op heden.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Valcke schreef:
Jantje schreef:En Zeeland dan?
Ook laag, maar niet zo laag als het oosten en noorden van het land.
Afgelopen 24 uur 8 besmettingen in Zeeland, tegen 63 in Rotterdam Rijnmond en 30 in Amsterdam-Amstelland.
Rotterdam Rijnmond is inderdaad een behoorlijke haard. Alleen vraag ik mij wel af waar die besmettingen zitten in deze regio. Is er ook een update qua wijk?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:ja wel, staat nu toch ook een voorspelling met bandbreedte, zie figuur 16 in de PDF.
Lijn is wat ze weten tot op heden.
Die voorspelling loopt van 9 - 23 juli, dus over een periode van 2 weken waarover men nog weinig meetgegevens heeft. Inmiddels is 23 juli al weer verstreken, dus je kunt dit moeilijk een echte voorspelling noemen. Zo is er ook geen voorspelling van het RIVM geweest voor de huidige of toekomstige periode. Over een week kunnen we een "voorspelling" verwachten die loopt tot 30 juli, terwijl 30 juli dan al verstreken is.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

merel schreef:
Valcke schreef:
Jantje schreef:En Zeeland dan?
Ook laag, maar niet zo laag als het oosten en noorden van het land.
Afgelopen 24 uur 8 besmettingen in Zeeland, tegen 63 in Rotterdam Rijnmond en 30 in Amsterdam-Amstelland.
Rotterdam Rijnmond is inderdaad een behoorlijke haard. Alleen vraag ik mij wel af waar die besmettingen zitten in deze regio. Is er ook een update qua wijk?
Dat is bij mij niet bekend.
Ik denk ook dat de clusters door de stad heen lopen. Er is bv. een cluster die betrekking heeft op studenten.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Valcke schreef:
Bertiel schreef:ja wel, staat nu toch ook een voorspelling met bandbreedte, zie figuur 16 in de PDF.
Lijn is wat ze weten tot op heden.
Die voorspelling loopt van 9 - 23 juli, dus over een periode van 2 weken waarover men nog weinig meetgegevens heeft. Inmiddels is 23 juli al weer verstreken, dus je kunt dit moeilijk een echte voorspelling noemen. Zo is er ook geen voorspelling van het RIVM geweest voor de huidige of toekomstige periode. Over een week kunnen we een "voorspelling" verwachten die loopt tot 30 juli, terwijl 30 juli dan al verstreken is.
de effectieve R 1,4 is toch van 10-7 en niet van vandaag?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

ondanks de stijging na 1-7 van het aantal besmettingen meld het RD zojuist:
Aantal coronapatiënten in ziekenhuis blijft stabiel
De toename van het aantal coronagevallen leidt nog altijd niet tot drukte in de ziekenhuizen. Het aantal opgenomen coronapatiënten blijft stabiel.

Op de intensive cares liggen dinsdag 19 mensen met het coronavirus. Dat zijn er 2 minder dan op maandag, maar 3 meer dan op zondag. Het aantal schommelt nu al twee weken rond de 20. Het aantal coronapatiënten op de verpleegafdelingen steeg van 70 naar 77. Ook dat past binnen het beeld van de afgelopen twee weken. In totaal liggen momenteel 96 coronapatiënten in een ziekenhuis. „Een stabiel en rustig beeld”, noemt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg het.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:
Valcke schreef:
Bertiel schreef:ja wel, staat nu toch ook een voorspelling met bandbreedte, zie figuur 16 in de PDF.
Lijn is wat ze weten tot op heden.
Die voorspelling loopt van 9 - 23 juli, dus over een periode van 2 weken waarover men nog weinig meetgegevens heeft. Inmiddels is 23 juli al weer verstreken, dus je kunt dit moeilijk een echte voorspelling noemen. Zo is er ook geen voorspelling van het RIVM geweest voor de huidige of toekomstige periode. Over een week kunnen we een "voorspelling" verwachten die loopt tot 30 juli, terwijl 30 juli dan al verstreken is.
de effectieve R 1,4 is toch van 10-7 en niet van vandaag?
Ja, dat cijfer loopt flink achter.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

merel schreef:De RO was een paar weken geleden nog om en na bij de 1. Vorige week 1,29 en nu 1,40. Ik vind er niets positiefs aan en ook zeker niet stabiliserend.
De R0 waarde is bij kleine getallen moeilijk te bepalen en dus ook van weinig waarde plus dat de R0 nu wordt bepaald op aantal besmettingen. Dat was voor juni op eerste dag ziekenhuisopname.

Je mag dus de R0 voor juni niet vergelijken met die daarna.

Dat het virus niet weg is en dat de versoepelingen een effect zouden hebben wisten wij toch?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Valcke schreef:
Bertiel schreef:
Valcke schreef:
Bertiel schreef:ja wel, staat nu toch ook een voorspelling met bandbreedte, zie figuur 16 in de PDF.
Lijn is wat ze weten tot op heden.
Die voorspelling loopt van 9 - 23 juli, dus over een periode van 2 weken waarover men nog weinig meetgegevens heeft. Inmiddels is 23 juli al weer verstreken, dus je kunt dit moeilijk een echte voorspelling noemen. Zo is er ook geen voorspelling van het RIVM geweest voor de huidige of toekomstige periode. Over een week kunnen we een "voorspelling" verwachten die loopt tot 30 juli, terwijl 30 juli dan al verstreken is.
de effectieve R 1,4 is toch van 10-7 en niet van vandaag?
Ja, dat cijfer loopt flink achter.
dan zijn de bandbreedtes die getoond worden toch de voorspelling?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

In zoverre ben ik overigens ook wel positief dat ik een tweede heftige golf op korte termijn nog niet zie doorzetten, zeker niet op landelijk niveau. In die zin is er ook reden voor dankbaarheid en kan ik meevoelen met Huisman.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:dan zijn de bandbreedtes die getoond worden toch de voorspelling?
Ja maar die voorspelling loopt niet verder dan het heden. Voor augustus is er geen voorspelling.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

merel schreef:
Rotterdam Rijnmond is inderdaad een behoorlijke haard. Alleen vraag ik mij wel af waar die besmettingen zitten in deze regio. Is er ook een update qua wijk?
Studenten geneeskunde en die zullen over meerdere wijken verspreid wonen.
En onder moslims en zij wonen ook niet geclusterd.

Het aantal personen dat besmet is met het coronavirus is in Rotterdam in zeven dagen tijd met 271 gevallen toegenomen. Ten opzichte van maandag zijn dinsdag 48 personen met het coronavirus erbij gekomen. Daarmee staat, volgens het RIVM, het aantal Rotterdamse coronabesmettingen op 3244.
Een week geleden, op dinsdag 21 juli, stond het aantal mensen dat in Rotterdam positief getest is op het coronavirus nog op 2973, een stijging van 8,4 procent.
Rijnmond.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Valcke schreef:
Bertiel schreef:dan zijn de bandbreedtes die getoond worden toch de voorspelling?
Ja maar die voorspelling loopt niet verder dan het heden. Voor augustus is er geen voorspelling.
Precies. En die voorspelling valt ook niet te maken.

Verder geheel eens met de zienswijze van @huisman. Ik ben blij dat de NOS het niet al erger maakt dan het is. Ze kunnen soms zo het nieuws opblazen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ik houd van objectieve berichtgeving. Positieve bijkleuring maakt mij juist ongerust of wantrouwend. Maar dat werkt kennelijk voor iedereen anders.
Plaats reactie