Grote vreugden

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Grote vreugden

Bericht door Terri »

Mannetje schreef:Ik denk dat de vreugde van het werkelijk schuld belijden voor God ook niet in de krant komt. Is het een grote vreugde? Misschien wel meer een diepe vreugde.
Idd, een vreugde die opkomt uit de vrede die je ervaart na een hartelijke schuldbelijdenis en overgave.
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Grote vreugden

Bericht door DDD »

Mijns inziens is daar toch wel meer over te zeggen.

Als er alleen commentaar is over de laaghangende oordelen bij het ontbreken van buien maar er is geen dankbaarheid als het regent, dan is dat toch geen serieuze nood. Dat noem ik gewoon naar gekwebbel. Ik heb zelfs het idee dat de dankzegging voorop moet staan, maar dat kan ook een karaktereigenschap zijn.

In ieder geval zou ik geen vertrouwen hebben in mensen die enkel het oordeel zien. Die hebben maar weinig van zichzelf en van God begrepen. Er is helemaal geen sprake van laaghangende oordelen. Er is integendeel misschien sprake van een waarschuwend aantikken van je hand, meer niet.

Mensen die ons leven nu een oordeel noemen, die hebben echt geen idee wat het oordeel werkelijk zou zijn. De kinderen van Merel hebben het beter begrepen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Grote vreugden

Bericht door Jantje »

Terri schreef:
Mannetje schreef:Ik denk dat de vreugde van het werkelijk schuld belijden voor God ook niet in de krant komt. Is het een grote vreugde? Misschien wel meer een diepe vreugde.
Idd, een vreugde die opkomt uit de vrede die je ervaart na een hartelijke schuldbelijdenis en overgave.
Ik denk vooral een stille vreugde in de binnenkamer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Grote vreugden

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
Terri schreef:
Mannetje schreef:Ik denk dat de vreugde van het werkelijk schuld belijden voor God ook niet in de krant komt. Is het een grote vreugde? Misschien wel meer een diepe vreugde.
Idd, een vreugde die opkomt uit de vrede die je ervaart na een hartelijke schuldbelijdenis en overgave.
Ik denk vooral een stille vreugde in de binnenkamer.
Mensen die luid klagen over hun zorgen, waarom zouden die een stille vreugde hebben in de binnenkamer? Het lijkt me toch werkelijk dat het andersom een stuk aannemelijker is.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Grote vreugden

Bericht door Geytenbeekje »

Voor gemeente Lienden dat ze een dienaar krijgen
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grote vreugden

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:
Jantje schreef:
Terri schreef:
Mannetje schreef:Ik denk dat de vreugde van het werkelijk schuld belijden voor God ook niet in de krant komt. Is het een grote vreugde? Misschien wel meer een diepe vreugde.
Idd, een vreugde die opkomt uit de vrede die je ervaart na een hartelijke schuldbelijdenis en overgave.
Ik denk vooral een stille vreugde in de binnenkamer.
Mensen die luid klagen over hun zorgen, waarom zouden die een stille vreugde hebben in de binnenkamer? Het lijkt me toch werkelijk dat het andersom een stuk aannemelijker is.
Het is inderdaad niet goed als de vreugde om de vergeving nooit eens naar buiten komt. Zie bijv. Psalm 32.

Anderzijds denk ik dat het persoonlijke belijden persoonlijk moet blijven. Tenzij het openbare zonden zijn.
-
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Grote vreugden

Bericht door DDD »

Wij hebben het hier over het uitblijven van de regen. Even voor alle duidelijkheid, voor het geval de toepassing zich straks nog uitstrekt over boezemzonden.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grote vreugden

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:Wij hebben het hier over het uitblijven van de regen. Even voor alle duidelijkheid, voor het geval de toepassing zich straks nog uitstrekt over boezemzonden.
In het bidden en danken voor regen ben ik het ook met je eens. Ik was pas dan ook heel blij dat de ouderling in het 'grote gebed' hier expliciet voor dankte.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Grote vreugden

Bericht door Jantje »

O, maar dat gebeurt bij ons ook vrij geregeld hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Grote vreugden

Bericht door samanthi »

De test was negatief, we zijn heel dankbaar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Grote vreugden

Bericht door Bertiel »

Fijn!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Grote vreugden

Bericht door Orchidee »

Onze jongste dochter is ten huwelijk gevraagd en ze zei JA
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Grote vreugden

Bericht door Bertiel »

prachtig!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Grote vreugden

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Onze jongste dochter is ten huwelijk gevraagd en ze zei JA Afbeelding
Super zeg
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Grote vreugden

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Onze jongste dochter is ten huwelijk gevraagd en ze zei JA Afbeelding
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Plaats reactie