Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Nasrani »

Wij kunnen 1 dienst per zondag bij wonen. Omdat we een streekgemeente zijn is er voor gekozen om op 1 andere plaats ook diensten te gaan houden. De diensten volgen elkaar dan op. Eerst morgendienst om 9.30 en aansluitend om 12 uur op de 2de locatie. Middag - avond idem zo.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

De advertentie op pagina 12 in het RD (van hedenochtend) roept de gemeente op de lofzang op te heffen tot Zijn eer. Ik vind het een mooie advertentie. :)
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Ik niet. Geldverkwisting. Waarom zou je jezelf bemoeien met kerkenraden die waarschijnlijk goed nagedacht hebben over het niet zingen en de ventilatiecapaciteit berekend hebben.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:hedenochtend
:D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Hollander schreef:De advertentie op pagina 12 in het RD (van hedenochtend) roept de gemeente op de lofzang op te heffen tot Zijn eer. Ik vind het een mooie advertentie. :)
Mooi initiatief ja.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Erskinees schreef:Ik niet. Geldverkwisting. Waarom zou je jezelf bemoeien met kerkenraden die waarschijnlijk goed nagedacht hebben over het niet zingen en de ventilatiecapaciteit berekend hebben.
Gods Woord is niet vrijblijvend. Dat is de onderliggende boodschap. En dat is toe te juichen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Erskinees schreef:Ik niet. Geldverkwisting. Waarom zou je jezelf bemoeien met kerkenraden die waarschijnlijk goed nagedacht hebben over het niet zingen en de ventilatiecapaciteit berekend hebben.
+1
Vind het toch wel een beetje veroordelend tegenover de kerken die besluiten om niet te zingen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Geytenbeekje schreef:
Erskinees schreef:Ik niet. Geldverkwisting. Waarom zou je jezelf bemoeien met kerkenraden die waarschijnlijk goed nagedacht hebben over het niet zingen en de ventilatiecapaciteit berekend hebben.
+1
Vind het toch wel een beetje veroordelend tegenover de kerken die besluiten om niet te zingen.
Met alle respect, maar dit is één van de grote manco's waar we als reformatorische kerken mee te kampen hebben: een oproep vanuit Gods Woord wordt als veroordelend en niet voorzichtig genoeg beschouwd. Nee, een oproep met Bijbelse gegevens moet/kan weerlegd worden vanuit het Woord, en niet met dit soort antwoorden die meer lijken op politiek.

Hierdoor zijn we als christenen vleugellam: waar we een gezamenlijk standpunt zouden moeten innemen tegenover mensen die niets begrijpen van de drijfveren van een christen, kiezen we ervoor om elkaar af te vallen en te bestrijden.

Nogmaals, dit staat een goede inhoudelijke discussie niet in de weg. Dat moet altijd gebeuren. Het gaat mij om het motief.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

eilander schreef:
Geytenbeekje schreef:
Erskinees schreef:Ik niet. Geldverkwisting. Waarom zou je jezelf bemoeien met kerkenraden die waarschijnlijk goed nagedacht hebben over het niet zingen en de ventilatiecapaciteit berekend hebben.
+1
Vind het toch wel een beetje veroordelend tegenover de kerken die besluiten om niet te zingen.
Met alle respect, maar dit is één van de grote manco's waar we als reformatorische kerken mee te kampen hebben: een oproep vanuit Gods Woord wordt als veroordelend en niet voorzichtig genoeg beschouwd. Nee, een oproep met Bijbelse gegevens moet/kan weerlegd worden vanuit het Woord, en niet met dit soort antwoorden die meer lijken op politiek.

Hierdoor zijn we als christenen vleugellam: waar we een gezamenlijk standpunt zouden moeten innemen tegenover mensen die niets begrijpen van de drijfveren van een christen, kiezen we ervoor om elkaar af te vallen en te bestrijden.

Nogmaals, dit staat een goede inhoudelijke discussie niet in de weg. Dat moet altijd gebeuren. Het gaat mij om het motief.
Dat is ook zo. En van mij mag er best gezongen worden, maar goed de kerkenraad gaat er over bij ons.
Maar om dan te zeggen : 'Bid voor degene... Vind ik gewoon te ver gaan, alsof alleen de zingenden de ogen geopend hebben.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

eilander schreef:Met alle respect, maar dit is één van de grote manco's waar we als reformatorische kerken mee te kampen hebben: een oproep vanuit Gods Woord wordt als veroordelend en niet voorzichtig genoeg beschouwd. Nee, een oproep met Bijbelse gegevens moet/kan weerlegd worden vanuit het Woord, en niet met dit soort antwoorden die meer lijken op politiek.

Hierdoor zijn we als christenen vleugellam: waar we een gezamenlijk standpunt zouden moeten innemen tegenover mensen die niets begrijpen van de drijfveren van een christen, kiezen we ervoor om elkaar af te vallen en te bestrijden.

Nogmaals, dit staat een goede inhoudelijke discussie niet in de weg. Dat moet altijd gebeuren. Het gaat mij om het motief.
Inderdaad, mooi verwoord.
Ik vind zelf de aandacht in het OT voor hygiëne en reinheid leerzaam in het vraagstuk over de gemeentezang. Daarbij de verantwoordelijkheid die we hebben voor onze gezondheid én de zorg voor onze naaste. Ik ben dan ook blij dat gemeentezang bij ons wel wordt gedaan, zij het in aangepaste vorm: vaste groep + aantal o.b.v. uitnodigingen. Met inachtneming van veiligheidsregels.

Thuis zingen wij ook mee als we 'op afstand' zijn verbonden. En bij thuis merk ik dat we veel vaker samen zingen dan vóór de coronatijd. Misschien hebben de beperkingen er aan bijgedragen, ik weet het niet.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Christen »

In Genesis 1 is de mens geschapen met een gezond verstand.

Genesis is het 1e boek in de Bijbel.. en 1 is het eerste hoofdstuk.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Christen schreef:In Genesis 1 is de mens geschapen met een gezond verstand.

Genesis is het 1e boek in de Bijbel.. en 1 is het eerste hoofdstuk.
Dus...
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Christen »

Respecteer dan die mensen die dat gezonde verstand gebruiken.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Christen schreef:Respecteer dan die mensen die dat gezonde verstand gebruiken.
Wie bedoel je met gezond verstand ?
Degene die niet of degene die wel zingen ?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Mensen, er zijn in Nederland en wereldwijd nul besmettingen aan te wijzen als gevolg van zang in combinatie met afstand houden (1,5 meter) en hygiëneregels. Alle 'verdachte' situaties bleken andere oorzaken te hebben dan zang. Waar is dan het verstand?

"En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling, dat zij de leugen zouden geloven."
(Dat geldt overigens niet slechts voor zang.)

Ik ben het van harte eens met de advertentie in het RD.
Plaats reactie