Welke muziek beluister je nu?

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
DIA schreef:Ik speel vrij regelmatig Datheen. d.w.z. gewoon, maar de tekst van Datheen, en daar kan ik gewoon Worp, Brandt Buys of bv Simon Landsman voor gebruiken. Wie deze spelen kan, kan ook Datheen spelen.
Hé dit is voor het eerst dat ik iemand over Brandt Buys hoor... veel uit gespeeld, psalm 22 is mijn favoriet.
Volgens mij is Brandt Buys ook al redelijk oud en lang in gebruik. Ik weet het niet, maar heb zijn koraalboek al jaren.
Ja is heel oud, ik had er een die uitelkaar viel tijdens een dienst, de koster zei: ik dacht dat je vliegen ging vangen, ik heb tweedehands weer een andere op de kop getikt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
samanthi schreef:Vespera van Libera
Lijkt haast wel gregoriaans gezang...
Ja is psalm 91
Dan speel deze psalm toch liever uit Brandt Buys :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:
samanthi schreef:Vespera van Libera
Lijkt haast wel gregoriaans gezang...
Ja is psalm 91
Dan speel deze psalm toch liever uit Brandt Buys :)
:)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
samanthi schreef:
DIA schreef:Ik speel vrij regelmatig Datheen. d.w.z. gewoon, maar de tekst van Datheen, en daar kan ik gewoon Worp, Brandt Buys of bv Simon Landsman voor gebruiken. Wie deze spelen kan, kan ook Datheen spelen.
Hé dit is voor het eerst dat ik iemand over Brandt Buys hoor... veel uit gespeeld, psalm 22 is mijn favoriet.
Volgens mij is Brandt Buys ook al redelijk oud en lang in gebruik. Ik weet het niet, maar heb zijn koraalboek al jaren.
Ja is heel oud, ik had er een die uitelkaar viel tijdens een dienst, de koster zei: ik dacht dat je vliegen ging vangen, ik heb tweedehands weer een andere op de kop getikt.
Dit zal 'em zijn:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Brandts_Buys
Ik had dus een s in de naam vergeten...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door samanthi »

@DIA :super
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
Jantje schreef:
Hendrikus schreef:
Geytenbeekje schreef:Het lukt mij zelfs om Ritmisch Datheen te zingen.
Dat is knap! Ik denk niet dat veel mensen je dat nadoen....
Zo moeilijk is dat niet hoor. Als je maar een goede organist hebt...
Hier spreekt de kenner, zo te horen
Uiteraard. Ik zing graag Psalm 42: 1 en 5 in Datheen ritmisch. Helaas kan ik nergens op internet deze samenzang vinden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Tiberius »

Datheen en YouTube lijkt me geen voor de hand liggende combinatie.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Mara »

Weer eens wat anders, een leuke jonge politieagent achter het grootste orgel van Nederland, in de Laurenskerk. :)

https://www.rijnmond.nl/nieuws/197510/A ... itgebracht
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Tiberius »

Speciaal voor Jantje: https://www.youtube.com/watch?v=T7Bh2uRsH7A
Geen gemeentezang, maar wel Ps 42 Datheen en Ritmisch. :)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Speciaal voor Jantje: https://www.youtube.com/watch?v=T7Bh2uRsH7A
Geen gemeentezang, maar wel Ps 42 Datheen en Ritmisch. :)
:super :super :super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:Zijn hier nog mensen die de live orgelconcerten van Gert van Hoef beluisteren? En zo ja, wat vindt de geachte luisteraar daarvan?
Een ontzettend getalenteerde organist maar ik vind z'n improvisaties niet mooi. Vaak een brij aan elkaar, ik hoor dan liever een fuga, trio, enzovoorts.
Z'n literatuurspel vind ik meestal wel mooi, technisch niet altijd in orde, tempowisselingen bijvoorbeeld maar dat maakt het soms ook wat "spannender".
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Geytenbeekje »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:Zijn hier nog mensen die de live orgelconcerten van Gert van Hoef beluisteren? En zo ja, wat vindt de geachte luisteraar daarvan?
Een ontzettend getalenteerde organist maar ik vind z'n improvisaties niet mooi. Vaak een brij aan elkaar, ik hoor dan liever een fuga, trio, enzovoorts.
Z'n literatuurspel vind ik meestal wel mooi, technisch niet altijd in orde, tempowisselingen bijvoorbeeld maar dat maakt het soms ook wat "spannender".
Sietze de Vries vind ik erg mooi spelen, jij ?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door ejvl »

Geytenbeekje schreef:
ejvl schreef:
-DIA- schreef:Zijn hier nog mensen die de live orgelconcerten van Gert van Hoef beluisteren? En zo ja, wat vindt de geachte luisteraar daarvan?
Een ontzettend getalenteerde organist maar ik vind z'n improvisaties niet mooi. Vaak een brij aan elkaar, ik hoor dan liever een fuga, trio, enzovoorts.
Z'n literatuurspel vind ik meestal wel mooi, technisch niet altijd in orde, tempowisselingen bijvoorbeeld maar dat maakt het soms ook wat "spannender".
Sietze de Vries vind ik erg mooi spelen, jij ?
Absoluut, een van m'n favorieten, zeker aangaande improvisaties.
Ik ben vrij breed georiënteerd en geinteresseerd overigens, zou luister ik vaak naar muziek van Minne Veldman, Marco den Toom maar ook Hayo Boerema, Ton Koopman, Ben van Oosten maar ook sommige stukken van Martin Mans.
Totaal verschillende muziek, soms niet altijd verandwoord aangaande de muzikale regels maar mooi vind ik het wel.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:"Man of Sorrows" door Hillsong United. Afgelopen zondagavond keken wij een dienst van All Souls Langham Place in Londen en dit lied werd gezongen. Ik was verbaasd dat een tekst met zoveel theologische diepgang uit het Hillsong répertoire kwam.
Een dergelijke tekst zou je inderdaad eerder van de Gettys of van Sovereign Grace Music verwachten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:"Man of Sorrows" door Hillsong United. Afgelopen zondagavond keken wij een dienst van All Souls Langham Place in Londen en dit lied werd gezongen. Ik was verbaasd dat een tekst met zoveel theologische diepgang uit het Hillsong répertoire kwam.
Een dergelijke tekst zou je inderdaad eerder van de Gettys of van Sovereign Grace Music verwachten.
Inderdaad, nu heeft Brooke Fraser (nu Ligertwood) meer goeds geschreven. Toch is er niet heel veel Hilsong muziek die je verwacht in evangelicaal Anglicaanse kerken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie