Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

wij 2 van de 2 keer, maar dat heeft ben ik bang ook met een deel lauwheid te maken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrien »

Hollander schreef:
Hendrien schreef:Precies, helemaal mee eens! Het gaat prima om stil met een mondkapje op te zitten. Wij kunnen maar 1 op de 7 diensten naar de kerk en ik ben hier erg verdrietig over...
1 op de 7???
Hebben jullie in een normale situatie dan zoveel ruimtegebrek? Of ligt het aan een hele slechte ventilatie?
Nee, normaal passen wij erin. Maar vooral 's ochtends zijn er weinig lege plaatsen. Nu zijn ze erg voorzichtig. En het binnenklimaat is niet geweldig. Maar ze zetten wel de buitendeuren open. En we hebben steeds 2 banken tussenruimte.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Bertiel schreef:wij 2 van de 2 keer, maar dat heeft ben ik bang ook met een deel lauwheid te maken
Dus je mag altijd (2 vd 2 keer) naar de kerk en dat gegeven heeft dan met lauwheid te maken? :tilt :)
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Uiteraard. Dan lopen de anderen namelijk niet zo hard.

Zo is het bij ons ook.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Hier ook. Iedereen die wil, kan komen. Er is (net) genoeg plaats omdat niet iedereen wil.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Anselmus schreef:
refo schreef:Anderhalf uur zo'n ding op vind ik wel een bezoeking.
Anderhalf uur waarbij je alleen hoeft stil te zitten en te ademen en je een slap mondmasker draagt.
Vergelijk dat eens met alle verpleegkundigen die in de afgelopen tijd deze mondkapjes zo'n 40-50 uur per week op hun neus hebben gehad, zo strak dat de striemen in het gezicht staan, met een warme, spatdichte (plastiken) jas, haarnetjes en spatbril. Combineer dit met warme, zonnige dagen, hoge werkdruk en super passieve patiënten die niet in staat zijn mee te werken, soms een uur in een warme doucheruimte en je kunt je inbeelden dat het klagen over die anderhalf uur stilzitten met een luchtig mondkapje bijna lachwekkend is.
Volgens mij wordt het van zo'n verhaal niet draaglijker.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

De afgelopen 2 weken waren er in elke dienst 2 wijken uitgenodigd. Onze gemeente heeft in totaal 8 wijken, dus iedereen kwam een keer aan de beurt. De kerkzaal zelf zat, met inachtneming van de 1,5-regel ongeveer vol. In de zaal stonden ook nog stoelen opgesteld, maar die ruimte werd niet benut. Aanstaande zondagochtend zijn er nu 3 wijken welkom. Aanstaande zondagmiddag worden er 5 of 6 kinderen gedoopt, dus dan is er 1 wijk welkom + de genodigden. Maar ik vermoed dat er vanaf die week daarna elke zondag 6 wijken aan de beurt zijn. Dan kom je dus gemiddeld 2 keer in de 3 weken aan de beurt. Ik vind dat zelf best geregeld.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Bij ons is A tm K en K tot en met Z.
Afgelopen zondag middag zaten er maar 40 ongeveer
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

Kerkenraad bij ons heeft zich aangesloten op kerktijd.nl scheelt ze vee werk. Krijg mail met de mededeling dat we aan de beurt zijn en dan kun je nog aangeven of je we of niet komt. Zondagochtend zijn we aan de beurt, had me wel aangemeld maar omdat m’n vrouw en ik ziek zijn geworden wacht ik nog eerst de Coronatest af.
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Pioenroosje »

Wij mogen ook weer elke zondag twee keer naar de kerk, en dat is echt weer zó fijn! Ik vond thuis luisteren niet vervelend, en het ging ook prima in ons gezin. En tóch: in de kerk ben ik er veel meer bij betrokken, raken de preek en de psalmen me eerder, en het is fijn om de andere gemeenteleden te zien. Ik ben zo blij dat we een groot gebouw hebben, en een kleine gemeente!
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Pioenroosje schreef:Wij mogen ook weer elke zondag twee keer naar de kerk, en dat is echt weer zó fijn! Ik vond thuis luisteren niet vervelend, en het ging ook prima in ons gezin. En tóch: in de kerk ben ik er veel meer bij betrokken, raken de preek en de psalmen me eerder, en het is fijn om de andere gemeenteleden te zien. Ik ben zo blij dat we een groot gebouw hebben, en een kleine gemeente!
Erg krimpende gemeente ?
Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bijdrager »

Geytenbeekje schreef:
Pioenroosje schreef:Wij mogen ook weer elke zondag twee keer naar de kerk, en dat is echt weer zó fijn! Ik vond thuis luisteren niet vervelend, en het ging ook prima in ons gezin. En tóch: in de kerk ben ik er veel meer bij betrokken, raken de preek en de psalmen me eerder, en het is fijn om de andere gemeenteleden te zien. Ik ben zo blij dat we een groot gebouw hebben, en een kleine gemeente!
Erg krimpende gemeente ?
Kerkverlating heeft ook een positief effectAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Pioenroosje »

Bijdrager schreef:
Geytenbeekje schreef: Erg krimpende gemeente ?
Kerkverlating heeft ook een positief effectAfbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is gelukkig niet zo dramatisch als jullie denken. Een groot gebouw, gebouwd op een groei die niet kwam. Nu al jaren een slechts licht krimpend ledenbestand. En ja, er waren grootse plannen om kleiner te gaan kerken, maar voorlopig hebben we 't daar niet over ;)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

Bertiel schreef:wij 2 van de 2 keer, maar dat heeft ben ik bang ook met een deel lauwheid te maken
Wij ook twee van de twee keer. Door creatief te zijn met de al eerder genoemde oplossing (kinderen onder 12 jaar mogen wel naast elkaar), het benutten van alle ruimte en veel puzzelwerk lukt het om bijna de gehele gemeente te laten komen elke dienst. Natuurlijk zijn er bij ons ook wel die niet willen/kunnen komen, maar veel mensen zijn er toch wel. Gelukkig!
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Delftenaar »

Het is hier wel te merken dat het op zondag voller wordt (met inachtneming van alle regels). Veel mensen keken kennelijk eerst de kat uit de boom. Nu na enkele weken gebleken is dat er geen besmettingen zijn opgetreden durft men zich alsnog op te geven.
Plaats reactie