Contactadvertenties

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contactadvertenties

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Dan blijft nog de vraag of je vindt dat het gebrek aan ruimte betekent dat je als christen dan met iedere plek blij moet zijn/ ja moet zeggen.
Ik werkte in het Scheepvaartkwartier. Ik keek vanachter mijn bureau zo op enkele bordelen en nachtclubs.
Had ik mijn werkgever om een andere kamer moeten verzoeken dan?

Denk je nu echt dat in de binnenstad van Rotterdam geen christenen wonen?
Er staan zelfs nog kerken!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Dan blijft nog de vraag of je vindt dat het gebrek aan ruimte betekent dat je als christen dan met iedere plek blij moet zijn/ ja moet zeggen.
Ik werkte in het Scheepvaartkwartier. Ik keek vanachter mijn bureau zo op enkele bordelen en nachtclubs.
Had ik mijn werkgever om een andere kamer moeten verzoeken dan?

Denk je nu echt dat in de binnenstad van Rotterdam geen christenen wonen?
Er staan zelfs nog kerken!
Volgens mij geef je geen antwoord op mijn vraag. Beetje irritant als je 2 wedervragen stelt. Ik probeer gewoon een gesprek te voeren over hoe je je als christen verhoudt tot de buurt waarin je woont/komt te wonen etc. Vinden we iedere plaats ok, zijn er momenten dat je zegt 'dit wel, dit niet etc'.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Contactadvertenties

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
Dodo schreef:@ Jantje. Niet met een studentenportemonnee. Je hebt echt geen idee.
Ik wel Dodo. 5 jaar lang. Ik heb zeker een idee. Ik had ook geen dikke portemonnee. Veel oud Calvijn College genoten woonden samen in een groot studentenhuis. Niet in de beste buurt. Maar geen peepshow als onderburen.
Nee, een drugsdealer als naaste buur of iemand die zn vrouw mept :nananere
Zeeuw schreef:
merel schreef:Kom op zeg, je bent toch niet verantwoordelijk voor hetgeen je buren doen?

Ik woonde tijdens mijn studententijd boven een kroeg. Mag dat ook niet?
Zijn wij uiteindelijk geen verantwoording aan God schuldig voor wat onze naasten om ons heen doen, waar wij niets van zeggen en die wij niet wijzen op Hem?
Ik denk niet dat je dat zo door kan trekken. In mijn straat gaat niemand naar de kerk. In mijn wijk maar een klein percentage. In mijn wijk is een restaurant waar je je sleutel in kan leveren voor een swingpartij in het weekend. Ik weet dat velen daar gebruik van maken Ben ik daarvoor verantwoordelijk?
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Contactadvertenties

Bericht door merel »

Jantje schreef: Er zijn heus wel wijken hoor, waar je gewoon fatsoenlijk kunt wonen.
Natuurlijk, Hilligersberg, Kralingen, gedeelte rondom de vijverlaan. Hele mooie plekken om te wonen, maar onbetaalbaar ;). helemaal als je in je eentje een kamer huurt.

Ik woonde in een studentenhuis waar ook regelmatig one night stands plaatsvonden ( en ook nog boven een kroeg). Had ik mijn kamer op moeten zeggen?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Dodo schreef:@ Jantje. Niet met een studentenportemonnee. Je hebt echt geen idee.
Ik wel Dodo. 5 jaar lang. Ik heb zeker een idee. Ik had ook geen dikke portemonnee. Veel oud Calvijn College genoten woonden samen in een groot studentenhuis. Niet in de beste buurt. Maar geen peepshow als onderburen.
Nee, een drugsdealer als naaste buur of iemand die zn vrouw mept :nananere
Zeeuw schreef:
merel schreef:Kom op zeg, je bent toch niet verantwoordelijk voor hetgeen je buren doen?

Ik woonde tijdens mijn studententijd boven een kroeg. Mag dat ook niet?
Zijn wij uiteindelijk geen verantwoording aan God schuldig voor wat onze naasten om ons heen doen, waar wij niets van zeggen en die wij niet wijzen op Hem?
Ik denk niet dat je dat zo door kan trekken. In mijn straat gaat niemand naar de kerk. In mijn wijk maar een klein percentage. In mijn wijk is een restaurant waar je je sleutel in kan leveren voor een swingpartij in het weekend. Ik weet dat velen daar gebruik van maken Ben ik daarvoor verantwoordelijk?
Haha, ik had, bleek later, een huisgenoot die drugs dealde. 'Maar voor mij was het zo een aardige vent'.
Ik vind de laatste vraag best wezenlijk. Tot hoever reikt onze (evangelische) verantwoordelijkheid. Ik vind dat ingewikkeld.
Een swingpartij in een restaurant? Bedoel je dan dat partners met anderen dan de eigen man/vrouw gaan koken? :D
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contactadvertenties

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Volgens mij geef je geen antwoord op mijn vraag. Beetje irritant als je 2 wedervragen stelt. Ik probeer gewoon een gesprek te voeren over hoe je je als christen verhoudt tot de buurt waarin je woont/komt te wonen etc. Vinden we iedere plaats ok, zijn er momenten dat je zegt 'dit wel, dit niet etc'.
Sinds wanneer mag je maar 1 wedervraag stellen? :?
Ik probeer je te vertellen dat je lang niet altijd een keuze hebt!
Ik ken een predikant die jarenlang de Heere gebeden heeft voor een nieuw huurhuis. Hij woonde in een verschrikkelijke wijk in Den Haag.
Zou de Heere daar dan geen bedoeling mee kunnen hebben?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Jantje schreef: Er zijn heus wel wijken hoor, waar je gewoon fatsoenlijk kunt wonen.
Natuurlijk, Hilligersberg, Kralingen, gedeelte rondom de vijverlaan. Hele mooie plekken om te wonen, maar onbetaalbaar ;). helemaal als je in je eentje een kamer huurt.

Ik woonde in een studentenhuis waar ook regelmatig one night stands plaatsvonden ( en ook nog boven een kroeg). Had ik mijn kamer op moeten zeggen?
Vwb dat laatste, ja, dat gebeurde bij ons helaas ook zeer regelmatig. Dusdanig dat je er niet van kon slapen. Huisgenoten met bedden met veren en dates zijn geen toffe combinatie met lekker slapen. Het gaf wel gespreksstof overigens. Ook over geestelijke zaken zo af en toe.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Volgens mij geef je geen antwoord op mijn vraag. Beetje irritant als je 2 wedervragen stelt. Ik probeer gewoon een gesprek te voeren over hoe je je als christen verhoudt tot de buurt waarin je woont/komt te wonen etc. Vinden we iedere plaats ok, zijn er momenten dat je zegt 'dit wel, dit niet etc'.
Sinds wanneer mag je maar 1 wedervraag stellen? :?
Ik probeer je te vertellen dat je lang niet altijd een keuze hebt!
Ik ken een predikant die jarenlang de Heere gebeden heeft voor een nieuw huurhuis. Hij woonde in een verschrikkelijke wijk in Den Haag.
Zou de Heere daar dan geen bedoeling mee kunnen hebben?
Kijk, nu ga je er echt op in. Als je gewoon ingaat op wat ik zeg, mag je gerust een wedervraag stellen. Maar 'denk je dat er in het centrum van Rotterdam geen christenen wonen?', zie ik niet als een serieuze vraag. Want dat antwoord kennen we beiden. Ik bedoel ermee dat het een gesprek niet verder helpt.
Eigenlijk is je bovenstaande laatste vraag van dezelfde categorie.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Contactadvertenties

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:Maar 'denk je dat er in het centrum van Rotterdam geen christenen wonen?', zie ik niet als een serieuze vraag. Want dat antwoord kennen we beiden. Ik bedoel ermee dat het een gesprek niet verder helpt.
Het was wel degelijk serieus bedoeld!
Want veel mensen denken dat het sodom en gomorra is, en er alleen nog een enkele moskee staat.

Maar wat denk je dat een studentenkamer kost, zo gemiddeld, 20 vierkante meter, met uitzicht op het dak?
Toevallig verleden week nog gehoord van een moeder. Die dus bij moet leggen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Contactadvertenties

Bericht door Bezorgd »

Waarom woont een student niet gewoon thuis?
Ze hebben toch OV?
Lot bleef ook niet staande.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

merel schreef:
Jantje schreef: Er zijn heus wel wijken hoor, waar je gewoon fatsoenlijk kunt wonen.
Natuurlijk, Hilligersberg, Kralingen, gedeelte rondom de vijverlaan. Hele mooie plekken om te wonen, maar onbetaalbaar ;). helemaal als je in je eentje een kamer huurt.

Ik woonde in een studentenhuis waar ook regelmatig one night stands plaatsvonden ( en ook nog boven een kroeg). Had ik mijn kamer op moeten zeggen?
Wij hebben met veel vreugde tussen kaapverdianen gewoond. nu wonen we tussen Hilligersberg Noord en Rotterdam Noord in, het is heel fijn tussen allerlei mensen te wonen, ik werk op de Oudedijk daar zit je ook een beetje tussen arm en rijk in, ik vind de volkswijk fijner ondanks dat er misschien meer zichtbare criminaliteit is, in die andere wijken is het verborgen, maar zeker wel aanwezig!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Contactadvertenties

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:Maar 'denk je dat er in het centrum van Rotterdam geen christenen wonen?', zie ik niet als een serieuze vraag. Want dat antwoord kennen we beiden. Ik bedoel ermee dat het een gesprek niet verder helpt.
Het was wel degelijk serieus bedoeld!
Want veel mensen denken dat het sodom en gomorra is, en er alleen nog een enkele moskee staat.

Maar wat denk je dat een studentenkamer kost, zo gemiddeld, 20 vierkante meter, met uitzicht op het dak?
Toevallig verleden week nog gehoord van een moeder. Die dus bij moet leggen.
Ik had ook bij moeten leggen vroeger als ik niet 20 uur per week had gewerkt en studiefinanciering had gekregen. Werkt het kind van deze moeder ook?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

Bezorgd schreef:Waarom woont een student niet gewoon thuis?
Ze hebben toch OV?
Lot bleef ook niet staande.
In Bijbelbelt wonen niet alleen kinderen van God, maar mensen die naar de kerk gaan, dat zijn mensen die het Woord horen en niet doen. Waarom zou je daar willen wonen?

en dan:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/196953/R ... -Amsterdam
Twente scoort echt hoog!
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... -ggd-regio
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Contactadvertenties

Bericht door Klavart »

samanthi schreef:
Bezorgd schreef:Waarom woont een student niet gewoon thuis?
Ze hebben toch OV?
Lot bleef ook niet staande.
In Bijbelbelt wonen niet alleen kinderen van God, maar mensen die naar de kerk gaan, dat zijn mensen die het Woord horen en niet doen.
Hoe weet je dat?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Contactadvertenties

Bericht door samanthi »

Klavart schreef:
samanthi schreef:
Bezorgd schreef:Waarom woont een student niet gewoon thuis?
Ze hebben toch OV?
Lot bleef ook niet staande.
In Bijbelbelt wonen niet alleen kinderen van God, maar mensen die naar de kerk gaan, dat zijn mensen die het Woord horen en niet doen.
Hoe weet je dat?
ja er zijn geen volle avondmaalstafels, dus willen ze de dood van de Heere niet verkondigen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie