Preekluisterkring

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Preekluisterkring

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:
samanthi schreef:
Piet Puk schreef:
samanthi schreef:Ik heb geluisterd ik sluit me aan bij Helma.
Ook qua forumpauze?
Zou je wel willen
Nee
Oh gelukkig
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Preekluisterkring

Bericht door Hoopvol »

Geytenbeekje schreef:
Hoopvol schreef:Ik heb hem ook beluisterd en ik vond het een bijzondere preek.
Wat vond jij bijzonder ?
Het stuk over de zonde en de verantwoordelijkheid van de mens. Dat stuk was voor mij het meest bijzonder.
En dat Christus alle vijanden gebonden heeft. Dat is zo bijzonder. En als de Heere Jezus dat nou zou doen voor vrienden dan was het nog begrijpelijk. Maar de Heere Jezus heeft willen lijden, sterven, opstaan en ten hemel varen voor zondaren, vijanden.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

Hoopvol schreef:
Geytenbeekje schreef:
Hoopvol schreef:Ik heb hem ook beluisterd en ik vond het een bijzondere preek.
Wat vond jij bijzonder ?
Het stuk over de zonde en de verantwoordelijkheid van de mens. Dat stuk was voor mij het meest bijzonder.
En dat Christus alle vijanden gebonden heeft. Dat is zo bijzonder. En als de Heere Jezus dat nou zou doen voor vrienden dan was het nog begrijpelijk. Maar de Heere Jezus heeft willen lijden, sterven, opstaan en ten hemel varen voor zondaren, vijanden.
Mooi om te horen, er staat nog een preek van hem die deze week door hem is gesproken in Waddinxveen-Dorpsstraat
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Preek van de week:

Ds. C. Sonnevelt Handelingen 11: 27-30 (Jantje)

Gemeenschap tussen Joden en heidenen in Christus
17 juni 2020 Saronkerk Oostkapelle

https://saronkerk.nl/kerk/recente-preken



Wachtlijst:

1.Ds L den Butter over Romeinen 6 : 1-14
Heidelbergse Catechismus: Zondag 26; vraag en antwoord 70, 71 (Helma)
2.Ds W Visscher Lukas 23:33 (Reiziger)
3.Ds L den Butter over Markus:14b / HC 27 vraag en antwoord 74 (Bezorgd)
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Preekluisterkring

Bericht door John Galt »

Ik wil ook graag een suggestie doen voor de luisterkring: De preek van ds J Koppelaar in de avonddienst van 16 februari in IJsselmuiden-Grafhorst. (over 1 Johannes 5).

link: https://kerkdienstgemist.nl/stations/95 ... 6160000952
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Wachtlijst:

1.Ds L den Butter over Romeinen 6 : 1-14
Heidelbergse Catechismus: Zondag 26; vraag en antwoord 70, 71 (Helma)
2.Ds W Visscher Lukas 23:33 (Reiziger)
3.Ds L den Butter over Markus:14b / HC 27 vraag en antwoord 74 (Bezorgd)
4. Prop. H.A. Neervoort,Handelingen 6:1-6 (Arja)
5. ds J Koppelaar, 1 Joh 5 (John Galt)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Preek van Ds. C. Sonnevelt geluisterd over
Gemeenschap tussen Joden en heidenen in Christus

Thematische preek over het belang van evangelisatieverkondiging onder het Joodse volk, onze oudste broeder.
Hij geeft praktische handvaten om dat bijv in Antwerpen te doen.
Ook wijst hij op het belang van bescheidenheid en voorzichtigheid gezien wat er in het verleden is beschadigd.
En altijd woord en daad. Voorbeeld van de giften die in Antiochie verzameld werden voor Jeruzalem.

De gezongen psalmen moeten we niet te gauw op de kerk betrekken... En inderdaad zing je het anders als je je focus op Israël legt. Vb psalm 130. Met in je achterhoofd Romeinen 11. En dan aan het eind: zo doe Hij ook aan mij.

Hij vertelt een aantal gebeurtenissen/ontmoetingen.
Wel interessant om te horen, al vond ik het meer een Israel avond als een preek.
Van een preek heb ik een wat andere verwachting.
Betekent niet dat ik het niet boeiend vond.

(Jantje, hoorde ik jou nou zo mooi zingen?)
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Preekluisterkring

Bericht door John Galt »

helma schreef:
De gezongen psalmen moeten we niet te gauw op de kerk betrekken... En inderdaad zing je het anders als je je focus op Israël legt. Vb psalm 130. Met in je achterhoofd Romeinen 11. En dan aan het eind: zo doe Hij ook aan mij.
Dat is mooi inderdaad!
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Reminder:


Preek van de week:

Ds. C. Sonnevelt Handelingen 11: 27-30 (Jantje)

Gemeenschap tussen Joden en heidenen in Christus
17 juni 2020 Saronkerk Oostkapelle

https://saronkerk.nl/kerk/recente-preken
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

helma schreef:Preek van Ds. C. Sonnevelt geluisterd over
Gemeenschap tussen Joden en heidenen in Christus

Thematische preek over het belang van evangelisatieverkondiging onder het Joodse volk, onze oudste broeder.
Hij geeft praktische handvaten om dat bijv in Antwerpen te doen.
Ook wijst hij op het belang van bescheidenheid en voorzichtigheid gezien wat er in het verleden is beschadigd.
En altijd woord en daad. Voorbeeld van de giften die in Antiochie verzameld werden voor Jeruzalem.

De gezongen psalmen moeten we niet te gauw op de kerk betrekken... En inderdaad zing je het anders als je je focus op Israël legt. Vb psalm 130. Met in je achterhoofd Romeinen 11. En dan aan het eind: zo doe Hij ook aan mij.

Hij vertelt een aantal gebeurtenissen/ontmoetingen.
Wel interessant om te horen, al vond ik het meer een Israel avond als een preek.
Van een preek heb ik een wat andere verwachting.
Betekent niet dat ik het niet boeiend vond.

(Jantje, hoorde ik jou nou zo mooi zingen?)
Eens met je analyse.

En je hoort mij daar niet zingen hoor. ;) Dat was de voorzanger.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Preekluisterkring

Bericht door Arja »

helma schreef:Preek van Ds. C. Sonnevelt geluisterd over
Gemeenschap tussen Joden en heidenen in Christus

Thematische preek over het belang van evangelisatieverkondiging onder het Joodse volk, onze oudste broeder.
Hij geeft praktische handvaten om dat bijv in Antwerpen te doen.
Ook wijst hij op het belang van bescheidenheid en voorzichtigheid gezien wat er in het verleden is beschadigd.
En altijd woord en daad. Voorbeeld van de giften die in Antiochie verzameld werden voor Jeruzalem.

De gezongen psalmen moeten we niet te gauw op de kerk betrekken... En inderdaad zing je het anders als je je focus op Israël legt. Vb psalm 130. Met in je achterhoofd Romeinen 11. En dan aan het eind: zo doe Hij ook aan mij.

Hij vertelt een aantal gebeurtenissen/ontmoetingen.
Wel interessant om te horen, al vond ik het meer een Israel avond als een preek.
Van een preek heb ik een wat andere verwachting.
Betekent niet dat ik het niet boeiend vond.

(Jantje, hoorde ik jou nou zo mooi zingen?)
Ik vond het ook goed.
Ik ben van mening dat we vooral de Messiaanse Joden in Israël moeten steunen. Zij dragen het Evangelie uit op de plaats waar ze leven. En laten we vooral eens gaan denken aan de Messiaanse Joden in Nederland. Die staan namelijk flink in de kou in veel Nederlandse kerken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preekluisterkring

Bericht door helma »

Preek van de week (Helma)

https://cgkrijnsburg.nl/kerkdiensten/3049


Ds. L.A. den Butter
Te lezen :Romeinen 6 : 1-14 /
Heidelbergse Catechismus: Zondag 26; vraag en antwoord 70, 71

Tekst:vers 4: Wij zijn dan met Hem begraven, door den doop in den dood, opdat, gelijkerwijs Christus uit de doden opgewekt is tot de heerlijkheid des Vaders, alzo ook wij in nieuwigheid des levens wandelen zouden.

Thema voor de preek:

'De betekenis van de Heilige Doop'

1.Vergeving
2.Vernieuwing

Wachtlijst:

1.Ds W Visscher Lukas 23:33 (Reiziger)
2.Ds L den Butter over Markus:14b / HC 27 vraag en antwoord 74 (Bezorgd)
3.Prop. H.A. Neervoort,Handelingen 6:1-6 (Arja)
4.Ds J Koppelaar, 1 Joh 5 (John Galt)

(Misschien wel 3 weken de tijd voor deze preek want ik hoop week 30 en 31 op vakantie te zijn.)
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Preekluisterkring

Bericht door Arja »

helma schreef:Preek van de week (Helma)

https://cgkrijnsburg.nl/kerkdiensten/3049


Ds. L.A. den Butter
Te lezen :Romeinen 6 : 1-14 /
Heidelbergse Catechismus: Zondag 26; vraag en antwoord 70, 71

Tekst:vers 4: Wij zijn dan met Hem begraven, door den doop in den dood, opdat, gelijkerwijs Christus uit de doden opgewekt is tot de heerlijkheid des Vaders, alzo ook wij in nieuwigheid des levens wandelen zouden.

Thema voor de preek:

'De betekenis van de Heilige Doop'

1.Vergeving
2.Vernieuwing
Geluisterd naar deze preek over de doop. De dominee heeft een fijne preektrant. Er werden mooie, leerzame dingen gezegd. Maar ook zaken, die niet terug te vinden zijn in de Bijbel. Dat vind ik dan verwarrend.

Voorbeeld voor de kinderen
Als ik bij jou aan zou bellen thuis, een hete dag en ik heb dorst ...en ik zou vragen: hebben jullie hier water? Dan ze je ongetwijfeld: ja wij hebben hier water, beneden een paar kranen en boven een paar kranen. Wij hebben hier water. Jullie zijn aangesloten op het waterleidingnetwerk. Wat is er nou nodig om een glas water te krijgen? Wat moet je doen? Je moet met een leeg glas naar de kraan en de kraan opendraaien en dan kan je drinken. Dan kan je je dorst lessen. Als je niet naar die kraan leer gaan, als je niet die kraan opendraait, als je er niet een leeg glas onderzet, dan kun je 100 keer aangesloten zijn op het waterleidingsnetwerk maar kom je nog om van de dorst. Verbondskinderen, als je gedoopt bent, ben je aangesloten op de waterbron, de fontein van leven, Jezus Christus. God legt de aansluiting. Aangesloten op de bloedbaan van Christus. En als je nou niet leert om die beweging naar Christus te maken, als je nu niet inziet dat je het bloed van Christus niet missen kan, als je niet inziet dat je christus nodig hebt, dan kun je 100 keer gedoopt zijn, 100 keer verbondskind zijn maar dan heb je het in Christus, maar je leeft er niet uit. Je drinkt er niet van, je gebruikt het niet. En dan blijf je verloren, ook a je lag je aangesloten op al die beloften. Al was je aangesloten op die belofte van het eeuwige leven, als je niet die beweging leert maken die de Geest je leert: in geloof tot Christus gaan dan blijf je verloren. En dat lag niet aan de belofte, dat lag niet aan het fait dat je net niet goed genoeg aangesloten was op die waterleiding. Nee, je bent aangesloten op het heil en de fontein Christus. Maar schep je er ook uit? Laat je die emmer van het geloof er nou ook in afdalen?[/quote]

Dit voorbeeld vind ik verwarrend. Verder ook heel veel goede dingen over het geloofsleven van Gods kinderen.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Preekluisterkring

Bericht door merel »

Waarom vond je dit verwarrend?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Preekluisterkring

Bericht door Arja »

merel schreef:Waarom vond je dit verwarrend?
Het had te maken met de vraag: voor wie zijn de beloften. Gelukkig kan ik kan heel veel vinden over dit onderwerp, op RF. Nu is er al weer een andere preek aan de beurt.
Plaats reactie