Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Terri »

samanthi schreef:https://youtu.be/yvyyOoX62NM
Mijn dochter ging mijn kleinzoon naar de taxi brengen, toen gebeurde dit, de chauffeur heeft hem toch meegenomen, maar kwam na vijf minuten weer terug, hoofdpijn en oorsuizen, mijn dochter ziet echt dat de Heere hen bewaard heeft, de taxi staat ook weleens dichter op de flat.
Tjonge....
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door samanthi »

https://mediatv.nl/kat-bevrijd-vanuit-b ... -rotterdam

De poes van mijn dochter volop in het nieuws
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Waar gaat het naartoe in volledig geseculeerde landen als Duitsland en Nederland? Veroorzxaken Christenen volksopruiiung? Is dat terecht? Of... maar dat geloven de meesten zeker niet, is het een teken des tijds? Ik denk dat we daar toch niet lang en breed over hoeven na te denken.
https://www.rd.nl/kerk-religie/om-breme ... -1.1676882

Zie ook het artikel in De Saambinder van S.C.L. Janse, over het zich stoten aan de exclusiviteit van het Christendom. Dit staat in nauw verband met het vervolgen van ds. Latzel. En zou het in ons land beter zijn? De schrijver in De Saambinder zegt zelfs dat het in Nederland wellicht nog verder gaat dan in Duitsland. Men mag als kerk geen geen voorrangsposite meer claimen. De mens van nu weet het beter dan de Schritft. En wee de mens die de Schrift boven de wetten van het land plaatst!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Arja »

-DIA- schreef:Waar gaat het naartoe in volledig geseculeerde landen als Duitsland en Nederland? Veroorzxaken Christenen volksopruiiung? Is dat terecht? Of... maar dat geloven de meesten zeker niet, is het een teken des tijds? Ik denk dat we daar toch niet lang en breed over hoeven na te denken.
https://www.rd.nl/kerk-religie/om-breme ... -1.1676882

Zie ook het artikel in De Saambinder van S.C.L. Janse, over het zich stoten aan de exclusiviteit van het Christendom. Dit staat in nauw verband met het vervolgen van ds. Latzel. En zou het in ons land beter zijn? De schrijver in De Saambinder zegt zelfs dat het in Nederland wellicht nog verder gaat dan in Duitsland. Men mag als kerk geen geen voorrangsposite meer claimen. De mens van nu weet het beter dan de Schritft. En wee de mens die de Schrift boven de wetten van het land plaatst!
Ik kan dat stukje niet lezen. Staat et echt in de papieren editie of alleen op de site @dia
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Arja schreef:
-DIA- schreef:Waar gaat het naartoe in volledig geseculeerde landen als Duitsland en Nederland? Veroorzxaken Christenen volksopruiiung? Is dat terecht? Of... maar dat geloven de meesten zeker niet, is het een teken des tijds? Ik denk dat we daar toch niet lang en breed over hoeven na te denken.
https://www.rd.nl/kerk-religie/om-breme ... -1.1676882

Zie ook het artikel in De Saambinder van S.C.L. Janse, over het zich stoten aan de exclusiviteit van het Christendom. Dit staat in nauw verband met het vervolgen van ds. Latzel. En zou het in ons land beter zijn? De schrijver in De Saambinder zegt zelfs dat het in Nederland wellicht nog verder gaat dan in Duitsland. Men mag als kerk geen geen voorrangsposite meer claimen. De mens van nu weet het beter dan de Schritft. En wee de mens die de Schrift boven de wetten van het land plaatst!
Ik kan dat stukje niet lezen. Staat et echt in de papieren editie of alleen op de site @dia
Ik zal eens kijken. Gisteren stond het wel online.
PS Het staat er nog wel. Misschien moet je daarvoor een account aanmaken?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door FlyingEagle »

Deputaatschap Bejaardenoorden.. :jongle
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door mulder »

Bijzonder

ben er niet op tegen hoor. Maar jarenlang mochten de ggin basisscholen, deputaatschappen en gemeenten geen website maken en onderhouden van de kerkelijke leiding. Toen kwam de ANBi regelgeving en toen moest men wel geloven aan een hele basic website. maar die was puur bedoeld om aan de minimale verplichtingen te voldoen. nu gaat de kerkleiding bewust zelf verder met een meer informatieve website. Een resultaat van de verlinksing in het kerkverband. Ook schieten websites van plaatselijke gemeenten opeens als kool uit de grond, ja ook door de coronacrisis.

zo principieel was het dus allemaal niet
Laatst gewijzigd door mulder op 03 jul 2020, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Tiberius »

Ik zie dat bij elke gemeente staat welke psalmberijming ze gebruiken.
Voer voor jou, Jantje, om het percentage Datheen-gemeentes vast te stellen. Dat kan denk ik nog wel even voor dat ABC-onderzoek.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Ik zie dat bij elke gemeente staat welke psalmberijming ze gebruiken.
Voer voor jou, Jantje, om het percentage Datheen-gemeentes vast te stellen. Dat kan denk ik nog wel even voor dat ABC-onderzoek.
Ik houd er rekening mee dat dat ABC-onderzoek sneller is afgerond dan van te voren gepland...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bertiel »

als de diepgang er dan maar niet uit is... Neem liever 20 minuten extra Jantje
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Niemand die het artikel over minister Slob gelezen heeft ?
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef:Niemand die het artikel over minister Slob gelezen heeft ?
Jawel. Eens met de minister.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef:
Geytenbeekje schreef:Niemand die het artikel over minister Slob gelezen heeft ?
Jawel. Eens met de minister.
Waarom mag je niet zeggen dat het verderfelijk is ?
Je gelooft niet in de hel ?
Gesloten