Lijsttrekkersverkiezing CDA

Wie moet de nieuwe lijsttrekker worden van het CDA?

Peiling eindigde op 03 jul 2020, 21:48

1. Martijn van Helvert
2
4%
2. Hugo de Jonge
22
45%
3. Mona Keijzer
4
8%
4. Pieter Omtzigt
21
43%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Ambtenaar »

Niets mis met de schoenen van Hugo de Jonge. Ik heb soortgelijke, van www.mascolori.nl
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Herman »

Omtzigt is natuurlijk wel de man die de FvD wind uit de zeilen kan nemen. Ik heb liever een hardwerkende criticus, dan een hersenspinsels verzinnende complotdenker.
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef:Niets mis met de schoenen van Hugo de Jonge. Ik heb soortgelijke, van http://www.mascolori.nl
Jij bent ook elite
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Niets mis met de schoenen van Hugo de Jonge. Ik heb soortgelijke, van http://www.mascolori.nl
Bedankt, dat maakt de keuze weer iets makkelijker.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:
samanthi schreef:
Piet Puk schreef:Is krijg nou niet direct het idee dat Hugo die interesse voor piposchoentjes van zijn vader heeft:
https://www.adventskerk.info/index.php? ... raatid=303
Wat bedoel je met piposchoentjes?
Ik kwam die mooie uitdrukking tegen bij Tiberius!
Ik vat hem
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb in de poll voor mevrouw Mona Keijzer gekozen. Ik zie graag een conservatief rechtse koers voor het CDA (met een sociaal gezicht). Nu word rechts gedomineerd door de twee populistische partijen, maar die zijn wat mij betreft te populistisch bezig, het draait te veel om de leiders, en ze hebben te weinig stabiel kader. Vandaar dat ik graag meer mainstream conservatief/rechts geluid in de kamer zie.

Hugo de Jonge is mijn tweede keus, ondat hij het meest de C in het CDA vertegenwoordigd. Maar in hoeverre dat dat ook omgezet word in bijbelse standpunten vraag ik mij af.

Omtzigt is heel kundig, maar niet echt een lijsttrekker.

Overigens zal ik altijf op de SGP stemmen, omdat die partij nog het meest en consequentst de bijbel als basis heeft voor haar standpunten. Al moet de SGP ook oppassen. Ik ben de afgelopen jaren erg teleurgesteld in de opstelling van met name SGP burgemeesters.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 27 jun 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:Ik heb in de poll voor mevrouw Mona Keijzer gekozen. Ik zie graag een conservatief rechtse koers voor het CDA (met een sociaal gezicht). Nu word rechts gedomineerd door de twee populistische partijen, maar die zijn wat mij betreft te populistisch bezig, het draait te veel om de leiders, en ze hebben te weinig stabiel kader. Vandaar dat ik graag meer mainstream conservatief/rechts geluid in de kamer zie.

Hugo de Jonge is mijn tweede keus, ondat hij het meest de C in het CDA vertegenwoordigd. Maar in hoeverre dat dat ook omgezet word in bijbelse standpunten vraag ik mij af.

Omtzigt is heel kundig, maar niet echt een lijsttrekker.

Overigens zal ik niet snel iets anders als SGP stemmen, omdat die partij nog het meest en consequentst de bijbel als basis heeft voor haar handelen.
CDA heeft geen baat aan nog rechtser
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Anselmus »

J.C. Philpot schreef:Ik heb in de poll voor mevrouw Mona Keijzer gekozen. Ik zie graag een conservatief rechtse koers voor het CDA (met een sociaal gezicht). Nu word rechts gedomineerd door de twee populistische partijen, maar die zijn wat mij betreft te populistisch bezig, het draait te veel om de leiders, en ze hebben te weinig stabiel kader. Vandaar dat ik graag meer mainstream conservatief/rechts geluid in de kamer zie.

Hugo de Jonge is mijn tweede keus, ondat hij het meest de C in het CDA vertegenwoordigd. Maar in hoeverre dat dat ook omgezet word in bijbelse standpunten vraag ik mij af.

Omtzigt is heel kundig, maar niet echt een lijsttrekker.

Overigens zal ik altijf op de SGP stemmen, omdat die partij nog het meest en consequentst de bijbel als basis heeft voor haar standpunten. Al moet de SGP ook oppassen. Ik ben de afgelopen jaren erg teleurgesteld in de opstelling van met name SGP burgemeesters.
Eens! Vooral rondom regenvlaggen hebben juist de SGP-burgemeesters bij mij hun credits verloren.

Trouwens de claim dat rechts per definitie niet christelijk is vind ik ook een stevige. Ik zou graag ik wat meer rechts conservatief geluid horen dan dat linkse gehobby.
Fides Quaerens Intellectum
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door DDD »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:
refo schreef:Een lijsttrekker moet premier willen worden. Als je wilt dat iemand in de kamer blijft is hij eigenlijk niet lijsttrekkerwaardig.
Wat een onzin :haha
Het is nog steeds vreemd dat Alexander Pechtold geen minister is geworden. En zo zijn er meer fractievoorzitters geweest die zich uiteindelijk hebben teruggetrokken voor regeringsverantwoordelijkheid. Je kunt je dan afvragen of de persoonlijke ambitie een struikelblok vormt voor het goed functioneren als volksvertegenwoordiger.
Pardon??

Een goed volksvertegenwoordiger hoort in de Kamer, niet in de ministerraad.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door DDD »

Geytenbeekje schreef:CU heeft bij de refo's het een beetje afgedaan als ik het zo om mij heen hoor.
Dat heeft toch niets met het onderwerp te maken? Maar ik vind de ChristenUnie een fijne partij hoor.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door HersteldHervormd »

Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Het is weer tijd voor een politiek polletje. Wie moet de lijsttrekker worden van het CDA?
Kun je een nieuwe aanmaken, Jantje? Er is er ééntje uitgestapt
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door alexv »

Toespraak van Hugo de Jonge. Vol met holle retoriek en nietszeggende dooddoeners.
Absoluut visieloos.

https://www.cda.nl/hugo/nieuws/lees-hie ... live-hield
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door merel »

Hugo de Jonge!

Mona Keijzer absoluut niet. Ik heb een hekel aan vrouwen die vinden dat vrouwen om haar vrouw zijn op haar moeten stemmen.
Omtzigt vind ik na het MH17 debacle niet meer zo betrouwbaar.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Hugo de Jonge!

Mona Keijzer absoluut niet. Ik heb een hekel aan vrouwen die vinden dat vrouwen om haar vrouw zijn op haar moeten stemmen.
Omtzigt vind ik na het MH17 debacle niet meer zo betrouwbaar.
Misschien moet je je beter laten informeren over dat laatste. Die hele kwestie is opgeblazen.
Plaats reactie