Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Verbintenis met R.J. Jansen

Ik voel met totaal niet verbonden
35
53%
Ik voel met verbonden maar sta niet achter zijn doopvisie
7
11%
Ik voel me verbonden maar sta niet overal achter
14
21%
Ik twijfel
2
3%
Ik voel me verbonden
5
8%
Ik voel me nauw verbonden en ben van plan lid te worden
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 66

Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Zonnebloem »

Isala schreef:
Delftenaar schreef:Het komt een beetje op me over .......
En zo bedenk je met veel fantasie een heel verhaal, vol aannames en inlegkunde, en je presenteert het vol bravoure, als of je er zelf in gelooft.
Delftenaar schreef:Eigenlijk kolderiek
Nou best wel eigenlijk. :hum
Nog net geen laster. Maar het schuurt er tegen aan.
Reddingsboot18
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2020, 12:31

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Reddingsboot18 »

Johann Gottfried Walther schreef:Jansen gaat soms wel ver hoor, en dat krijgt ook wel sektarische trekjes, als je gaat preken/bepalen dat mensen geen licht mogen gebruiken 's avonds omdat je hoort te gaan slapen als het donker wordt...
Wanneer/waar heeft hij dit gezegd?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Herman »

De nacht is voor het ongedierte, zei mijn vader vroeger al. Dat zijn gewoon volkswijsheden.
river3990
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2015, 19:29

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door river3990 »

Isala schreef:Ik zou eigenlijk best graag de waarheid willen weten. Nu wordt er zoveel gepraat op gevoel af, of gehoord van anderen...
Ik ken niemand uit die gemeente, en ik zal me er zelf ook niet bij voegen, maar wellicht ligt het wat meer genuanceerd dan we vermoeden.
De kans dat iemand uit die gemeente zich onder ons bevind acht ik vrij klein, gezien de afspraken rond sociale media.
Je vraag is gelukkig nogal objectief. Het is meer genuanceerd dan er veelal gesuggereerd wordt. Als voorbeeld: afspraken rond sociale media zijn geen doel op zichzelf of meer Amish-achtig enz. Het gaat hen allereerst om een wandel als een zoutend zout in deze wereld door een geschonken geloof. En daarmee hangt samen dat zoveel nieuws, berichtjes, aardigheidjes je van deze levende omgang met Christus afhouden. Dan is terughoudendheid met social media vanzelfsprekend, behalve als je deze boodschap met elkaar en anderen mag delen.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Delftenaar »

Reddingsboot18 schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:als je gaat preken/bepalen dat mensen geen licht mogen gebruiken 's avonds omdat je hoort te gaan slapen als het donker wordt...
Wanneer/waar heeft hij dit gezegd?
Dus in december moet je iedere dag om half vijf 's middags gaan slapen tot half negen de volgende morgen? :haha
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Jantje »

Herman schreef:De nacht is voor het ongedierte, zei mijn vader vroeger al. Dat zijn gewoon volkswijsheden.
Er heeft een poosje geleden ook een uitgebreid artikel over gestaan in de Saambinder inderdaad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie