Beroepingswerk discussie [4]

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
claus schreef:Wie weet wie er gisteravond in Nieuwdorp bij de GG is beroepen? Stud. P.C. Vlot of ds. M. Joosse?

Jantje, als mede-Zeeuw, zo kort bij Walcheren, jij zult dit vast al weten...
Je moet niet zo nieuwsgierig zijn.
Juist.





















:mdr
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Heeft Jantje dit echt geschreven? ;)

Meer serieus, ik zag dat Bodegraven ook een drietal heeft opgesteld. Ik vraag mij af of dit bij @DDD hetzelfde gevoel oproept als bij het drietal van 's Gravenpolder.
DDD schreef:Ik ben er niet zo tevreden mee. Het lijkt een verkapte manier om te voorkomen dat iemand anders dan de kandidaat gekozen wordt. Tenzij deze uiteindelijk een meerderheid krijgt in een tweede ronde, maar de toelichting wijst niet in de richting van een tweede ronde.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Heeft Jantje dit echt geschreven? ;)

Meer serieus, ik zag dat Bodegraven ook een drietal heeft opgesteld. Ik vraag mij af of dit bij @DDD hetzelfde gevoel oproept als bij het drietal van 's Gravenpolder.
DDD schreef:Ik ben er niet zo tevreden mee. Het lijkt een verkapte manier om te voorkomen dat iemand anders dan de kandidaat gekozen wordt. Tenzij deze uiteindelijk een meerderheid krijgt in een tweede ronde, maar de toelichting wijst niet in de richting van een tweede ronde.
Zeker. Ik heb dat echt zelf geschreven.

Als ik iets over het drietal uit Bodegraven zou moeten zeggen, dan zou ik het als volgt omschrijven: Ik ben er niet zo tevreden mee. Het lijkt een verkapte manier om te voorkomen dat de kandidaat gekozen wordt. Tenzij deze uiteindelijk een meerderheid krijgt in een tweede ronde, maar de toelichting wijst niet in de richting van een tweede ronde.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door FlyingEagle »

Zeg Jantje, hoezo zo’n wantrouwen jegens deze kerkenraad?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:Zeg Jantje, hoezo zo’n wantrouwen jegens deze kerkenraad?
Waarom vraag je dat wel aan mij, maar niet aan @DDD? :quoi

@DDD schrijft over het drietal van 's-Gravenpolder:
DDD schreef:Ik ben er niet zo tevreden mee. Het lijkt een verkapte manier om te voorkomen dat iemand anders dan de kandidaat gekozen wordt. Tenzij deze uiteindelijk een meerderheid krijgt in een tweede ronde, maar de toelichting wijst niet in de richting van een tweede ronde.
Vervolgens schrijf ik als reactie daarop het volgende over het drietal van Bodegraven:
Jantje schreef:Ik ben er niet zo tevreden mee. Het lijkt een verkapte manier om te voorkomen dat de kandidaat gekozen wordt. Tenzij deze uiteindelijk een meerderheid krijgt in een tweede ronde, maar de toelichting wijst niet in de richting van een tweede ronde.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door FlyingEagle »

Van DDD ben ik wantrouwen richting kerkenraden wel gewend, van jou niet
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:Van DDD ben ik wantrouwen richting kerkenraden wel gewend, van jou niet Afbeelding
:haha

Nee hoor, ik vind het sportief dat Bodegraven de kandidaat ook kandideert.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door FlyingEagle »

Jantje schreef:
FlyingEagle schreef:Van DDD ben ik wantrouwen richting kerkenraden wel gewend, van jou niet Afbeelding
:haha

Nee hoor, ik vind het sportief dat Bodegraven de kandidaat ook kandideert.
Afbeelding
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:
FlyingEagle schreef:Van DDD ben ik wantrouwen richting kerkenraden wel gewend, van jou niet Afbeelding
:haha

Nee hoor, ik vind het sportief dat Bodegraven de kandidaat ook kandideert.
Waarom zou Houten persé niet sportief zijn ?
Ze zouden rechtse gg'ers in die gemeente moeten verwachten ?
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door claus »

Jantje, je vond Puk en Claus nogal nieuwsgierig, stelde je pas geleden (zie ietsje terug), maar, als streekgenoot op Walcheren, zeg ik het nuchter en ook eerlijk op z'n Zeeuws: 'Jie bin me toch ok wè een bitje nieuwsgierug, zo af en toe, beste Jantje. ' Want...je weet dikwijls beroepingsnieuws (en ik ben daar heel blij mee hoor) het eerst van allemaal. Alleen, nu ben je nog steeds niks te weten gekomen over het beroep van Nieuwdorp.
Goed, officieel mag dat eventueel pas per 1 juli a.s. Misschien bin jie nog un bitje fermielje zelfs...als je De Visser of Maljaars-bloed hebt tenminste...

Maar Jan, het al geruime tijd in een soort conclaaf zijnde curatorium van onze Gemeenten, houdt de spanning er dit jaar wel bijzonder lang in, is 't nie? Ze zouden op 15 en 17 juli (heeft minstens drie tot vier weken op de eigen website van onze Gereformeerde Gemeenten aangekondigd gestaan) al bijeen gekomen zijn. Maar-ja, een enkele curator kon toen achteraf niet (meer) op die data en de secundi, o.a. jouw eigen consulent ds. S. Maljaars zijn niet opgeroepen, tja, dan loopt het wel uit en moeten Puk, Claus en Jantje hun nieuwsgierigheid bedwingen...
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Tja, 15 en 17 juli... Dat duurt nog even.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Ik vind dit werkelijk het toppunt van nieuwsgierigheid. Zo bont heb ik het nog niet vaak meegemaakt.

Als je GerGemInfo goed in de gaten houdt, dan had je kunnen weten dat het curatorium volgende week vergadert.

Niet zo hijgerig doen dus. Ga een rondje fietsen!
Laatst gewijzigd door Jantje op 27 jun 2020, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:Tja, 15 en 17 juli... Dat duurt nog even.
:mdr
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door claus »

Uiteraard was dat een black-out van mij. De maand juli had moeten zijn 15 en 17 juni (juno zou minister Grapperhaus gezegd hebben).
En och...dat beste Jantje, ik had die beide namen er niet in moeten zetten. Excuses daarvoor, Jantje. vergeet die twee rasechte Walcherse namen maar gauw om die bij Jantje als achternaam erbij te denken.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door JvW »

claus schreef:Uiteraard was dat een black-out van mij. De maand juli had moeten zijn 15 en 17 juni (juno zou minister Grapperhaus gezegd hebben).
En och...dat beste Jantje, ik had die beide namen er niet in moeten zetten. Excuses daarvoor, Jantje. vergeet die twee rasechte Walcherse namen maar gauw om die bij Jantje als achternaam erbij te denken.
:haha

Er zijn wel meer typisch Walcherse namen hoor. Als je een echte Walchenaar bent zijn de families al snel met elkaar verbonden is mijn ervaring intussen...
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gesloten