Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Verbintenis met R.J. Jansen

Ik voel met totaal niet verbonden
35
53%
Ik voel met verbonden maar sta niet achter zijn doopvisie
7
11%
Ik voel me verbonden maar sta niet overal achter
14
21%
Ik twijfel
2
3%
Ik voel me verbonden
5
8%
Ik voel me nauw verbonden en ben van plan lid te worden
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 66

HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:Willen de mods de titel aanpassen?
:garde
Bedankt!
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef:Nu al vier terwijl de optie erboven nul keer is gekozen. Kan ik me niet voorstellen dus ik denk dat er een paar hier er een geintje mee uithalen om reacties uit te lokken.
Denk ik ook; niet serieus op ingaan dus.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Tuurlijk zijn er vast wel overeenkomsten. Ik vind het alleen erg dat zovele reformatorische mensen aan het twijfelen worden gemaakt.
Dat vind ik ook erg. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die zich verbonden voelt met Ds. R.J. Jansen, van het forum verbannen moet worden.
Pietje Puk schreef:Er zijn er 3 die overwegen lid te worden. Dit kan toch niet samengaan met de voorwaarden van dit forum? Hierin word toch uitgegaan van de 3 FvE? Daar word duidelijkheid geschept over de leer van de Heilige Doop.
Je vraag ging over forumleden die zich verbonden voelen (op wat voor manier dan ook), en daar ging mijn antwoord ook over. Nu beperk je de vraagstelling tot hen die overwegen lid te worden.

Ik vind overigens het aanhangen van de evolutietheorie of het accepteren van de zonde van sodomie, zoals in het verleden op het forum is gebeurt, veel grotere problemen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 25 jun 2020, 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Reddingsboot18
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2020, 12:31

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Reddingsboot18 »

FlyingEagle schreef:Nu al vier terwijl de optie erboven nul keer is gekozen. Kan ik me niet voorstellen dus ik denk dat er een paar hier er een geintje mee uithalen om reacties uit te lokken.
Dit is een aanname, waarom zou het niet zo kunnen zijn dat er diversen zijn die in een bepaald kerkverband kerken, terwijl zij zich eigenlijk niet verbonden voelen met de kinderdoop?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door samanthi »

Reddingsboot18 schreef:
FlyingEagle schreef:Nu al vier terwijl de optie erboven nul keer is gekozen. Kan ik me niet voorstellen dus ik denk dat er een paar hier er een geintje mee uithalen om reacties uit te lokken.
Dit is een aanname, waarom zou het niet zo kunnen zijn dat er diversen zijn die in een bepaald kerkverband kerken, terwijl zij zich eigenlijk niet verbonden voelen met de kinderdoop?
Hartelijk welkom, even goed lezen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Vervolgde »

J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Vraagje aan de moderators m.b.t. tot dit onderwerp: wanneer je jezelf verbonden voelt met ds. R.J. Jansen, hoor je dan, gezien de 'forumvoorwaarden' nog wel op het forum thuis?
Ik vind het een hele merkwaardige vraag. Waarom niet? Velen uit onze gezindte (onder wie mijzelf) voelen zich al jaren verbonden met de Friendensstimme Baptisten. En ondanks dat ik me met hen verbonden voel, sta ik voor de volle 100% achter de kinderdoop. En wens ik de waarde daarvan absoluut niet te relativeren.

Wat mij betreft blijven we gewoon nuchter omgaan met deze zaken. Vanwege de Calvinistische genadeleer staan Jansen overigens dichter bij ons, als de Friendensstimme Baptisten dat staan. Dat blijft gewoon staan, ondanks dat ik het helemaal niet positief vind dat deze groepering leden aantrekt uit de Reformatorische kerken.
Rabbi Duncan schreef:Ik ben allereerst een Christen, daarna een Katholiek, daarna een Calvinist, ten vierde een kinderdoper en uiteindelijk een Presbyteriaan. Ik kan deze volgorde niet omdraaien.
Toch is die vraag niet zo heel vreemd als je bedenkt dat onderstaande tekst nog steeds mede de grondslag van het forum vormt.
Aanscherping gedoogbeleid
Op RF hanteren we op dit moment een gedoogbeleid voor mensen die buiten de doelgroep vallen. Omdat we ons de komende tijd weer sterker willen gaan richten op onze doelgroep, zullen we vanaf nu niet meer toelaten dat ideeën en opvattingen die vreemd zijn aan de bevindelijk-gereformeerde tradities verkondigd worden.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door J.C. Philpot »

Vervolgde schreef:
J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Vraagje aan de moderators m.b.t. tot dit onderwerp: wanneer je jezelf verbonden voelt met ds. R.J. Jansen, hoor je dan, gezien de 'forumvoorwaarden' nog wel op het forum thuis?
Ik vind het een hele merkwaardige vraag. Waarom niet? Velen uit onze gezindte (onder wie mijzelf) voelen zich al jaren verbonden met de Friendensstimme Baptisten. En ondanks dat ik me met hen verbonden voel, sta ik voor de volle 100% achter de kinderdoop. En wens ik de waarde daarvan absoluut niet te relativeren.

Wat mij betreft blijven we gewoon nuchter omgaan met deze zaken. Vanwege de Calvinistische genadeleer staan Jansen overigens dichter bij ons, als de Friendensstimme Baptisten dat staan. Dat blijft gewoon staan, ondanks dat ik het helemaal niet positief vind dat deze groepering leden aantrekt uit de Reformatorische kerken.
Rabbi Duncan schreef:Ik ben allereerst een Christen, daarna een Katholiek, daarna een Calvinist, ten vierde een kinderdoper en uiteindelijk een Presbyteriaan. Ik kan deze volgorde niet omdraaien.
Toch is die vraag niet zo heel vreemd als je bedenkt dat onderstaande tekst nog steeds mede de grondslag van het forum vormt.
Aanscherping gedoogbeleid
Op RF hanteren we op dit moment een gedoogbeleid voor mensen die buiten de doelgroep vallen. Omdat we ons de komende tijd weer sterker willen gaan richten op onze doelgroep, zullen we vanaf nu niet meer toelaten dat ideeën en opvattingen die vreemd zijn aan de bevindelijk-gereformeerde tradities verkondigd worden.
De initiele opmerking van Piet ging over alle personen die zich verbonden voelen met de persoon van Ds. R.J. Jansen.

En als je de keuzes in de poll beziet, dan is het ook mogelijk om verbondenheid te voelen met zijn persoon of onderdelen van zijn visie die overeenkomen met de 3 formulieren, en het niet eens te zijn met zijn doopstandpunt.

Op die categorie is de door jou geciteerde forumregel helemaal niet van toepassing. Want de invullers van die categorie zijn overtuigde kinderdopers.

Overigens is het woord visie pas later in het onderwerp van dit topic ingevoegd.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 25 jun 2020, 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door samanthi »

Vervolgde schreef:
J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Vraagje aan de moderators m.b.t. tot dit onderwerp: wanneer je jezelf verbonden voelt met ds. R.J. Jansen, hoor je dan, gezien de 'forumvoorwaarden' nog wel op het forum thuis?
Ik vind het een hele merkwaardige vraag. Waarom niet? Velen uit onze gezindte (onder wie mijzelf) voelen zich al jaren verbonden met de Friendensstimme Baptisten. En ondanks dat ik me met hen verbonden voel, sta ik voor de volle 100% achter de kinderdoop. En wens ik de waarde daarvan absoluut niet te relativeren.

Wat mij betreft blijven we gewoon nuchter omgaan met deze zaken. Vanwege de Calvinistische genadeleer staan Jansen overigens dichter bij ons, als de Friendensstimme Baptisten dat staan. Dat blijft gewoon staan, ondanks dat ik het helemaal niet positief vind dat deze groepering leden aantrekt uit de Reformatorische kerken.
Rabbi Duncan schreef:Ik ben allereerst een Christen, daarna een Katholiek, daarna een Calvinist, ten vierde een kinderdoper en uiteindelijk een Presbyteriaan. Ik kan deze volgorde niet omdraaien.
Toch is die vraag niet zo heel vreemd als je bedenkt dat onderstaande tekst nog steeds mede de grondslag van het forum vormt.
Aanscherping gedoogbeleid
Op RF hanteren we op dit moment een gedoogbeleid voor mensen die buiten de doelgroep vallen. Omdat we ons de komende tijd weer sterker willen gaan richten op onze doelgroep, zullen we vanaf nu niet meer toelaten dat ideeën en opvattingen die vreemd zijn aan de bevindelijk-gereformeerde tradities verkondigd worden.
Wie gaan we dan buitensluiten? De thuislezers? De mensen die alleen bevinding willen? De mensen die alleen schriftuurlijke preken willen? De mensen die wel pleiten op hun doop? De mensen die niet pleiten op hun doop? De mensen die twijfelen of niet zeker weten of de kinderdoop Bijbels is?

De mensen die een eenzijdig godswerk aanhangen?
De mensen die naast een eenzijdig godswerk ook de verantwoordelijkheid van de mens belichten?

De mensen die zeggen dat je alleen SV mag lezen omdat deze geïnspireerd door de Heilige Geest zou zijn ?

De mensen die ook andere vertalingen lezen?

Degene die het doopformulier naspreken en zeggen dat een gedoopt kind in genade aangenomen is?
Degene die zeggen dat je nog helemaal niet hebt als je gedoopt bent?

Tja....
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Piet Puk »

Een predikant zei: Je hebt aansluiting of kortsluiting. Hij doelde hiermee op of je geestelijk een gevoelde.

Op een zodanig belangrijk leerstuk is er voor mij simpelweg kortsluiting en daarmee ook voor de rest.
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Vervolgde »

samanthi schreef:
Vervolgde schreef:
J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Vraagje aan de moderators m.b.t. tot dit onderwerp: wanneer je jezelf verbonden voelt met ds. R.J. Jansen, hoor je dan, gezien de 'forumvoorwaarden' nog wel op het forum thuis?
Ik vind het een hele merkwaardige vraag. Waarom niet? Velen uit onze gezindte (onder wie mijzelf) voelen zich al jaren verbonden met de Friendensstimme Baptisten. En ondanks dat ik me met hen verbonden voel, sta ik voor de volle 100% achter de kinderdoop. En wens ik de waarde daarvan absoluut niet te relativeren.

Wat mij betreft blijven we gewoon nuchter omgaan met deze zaken. Vanwege de Calvinistische genadeleer staan Jansen overigens dichter bij ons, als de Friendensstimme Baptisten dat staan. Dat blijft gewoon staan, ondanks dat ik het helemaal niet positief vind dat deze groepering leden aantrekt uit de Reformatorische kerken.
Rabbi Duncan schreef:Ik ben allereerst een Christen, daarna een Katholiek, daarna een Calvinist, ten vierde een kinderdoper en uiteindelijk een Presbyteriaan. Ik kan deze volgorde niet omdraaien.
Toch is die vraag niet zo heel vreemd als je bedenkt dat onderstaande tekst nog steeds mede de grondslag van het forum vormt.
Aanscherping gedoogbeleid
Op RF hanteren we op dit moment een gedoogbeleid voor mensen die buiten de doelgroep vallen. Omdat we ons de komende tijd weer sterker willen gaan richten op onze doelgroep, zullen we vanaf nu niet meer toelaten dat ideeën en opvattingen die vreemd zijn aan de bevindelijk-gereformeerde tradities verkondigd worden.
Wie gaan we dan buitensluiten? De thuislezers? De mensen die alleen bevinding willen? De mensen die alleen schriftuurlijke preken willen? De mensen die wel pleiten op hun doop? De mensen die niet pleiten op hun doop? De mensen die twijfelen of niet zeker weten of de kinderdoop Bijbels is?

De mensen die een eenzijdig godswerk aanhangen?
De mensen die naast een eenzijdig godswerk ook de verantwoordelijkheid van de mens belichten?

De mensen die zeggen dat je alleen SV mag lezen omdat deze geïnspireerd door de Heilige Geest zou zijn ?

De mensen die ook andere vertalingen lezen?

Degene die het doopformulier naspreken en zeggen dat een gedoopt kind in genade aangenomen is?
Degene die zeggen dat je nog helemaal niet hebt als je gedoopt bent?

Tja....
Een beetje vreemde reactie: wie gaan we buitensluiten? De vraag ligt omgekeerd: wie mogen er zijn? Dit forum is geen openbare weg waar iedereen maar mag zijn en mag zeggen wat hij wil. Dit forum is besloten door haar gekozen grondslag.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door samanthi »

@vervolgde er zijn er meerdere , die op een of twee punten iets afwijken van de 3fve daarom heb ik dat lijstje opgesteld.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door gallio »

Vervolgde schreef:
Een beetje vreemde reactie: wie gaan we buitensluiten? De vraag ligt omgekeerd: wie mogen er zijn? Dit forum is geen openbare weg waar iedereen maar mag zijn en mag zeggen wat hij wil. Dit forum is besloten door haar gekozen grondslag.
Er is verschil tussen dat bepaalde visies niet uitgedragen mogen worden en dat mensen met zulke visies lid mogen zijn, en mee discussieren. De mods hebben dat in het verleden duidelijk genoeg uitgelegd. Sommigen mogen hier dus wel zijn maar mogen niet de geloofsdoop verdedigen.

Het is vaak een zwaktebod dat met gaat roepen dat bepaalde forummers geweerd moeten worden vanwege hun mening, en het komt vaak als de tegenargumenten op zijn.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6454
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Posthoorn »

Voel ik me verbonden aan ds. R.J. Jansen? Ja, omdat ik mij zijn visie op de doop goed kan voorstellen. Nee, want ik houd niet van mensen die weer het zoveelste aparte clubje oprichten. En door expliciet de geloofsdoop te hanteren vervreemd je jezelf van de reformatorische achterban, waar ik toch bij wil blijven horen. Bovendien is ds. Jansen ook tegen het gebruik van smartphones en social media en dat gaat mij te ver.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik vraag me wel af of we nu ook voor andere dominees topics en polls gaan aanmaken: voel je je verbonden met ds. Kort, ds. Pieters, ds. Vreugdenhil etcetera?

Of over medeforummers: voel je je verbonden met Tiberius, met Gallio of met DIA?

Ik prefereer zelf het op de inhoud bespreken van diverse zaken, en minder op de persoon gericht.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Ik prefereer zelf het op de inhoud bespreken van diverse zaken, en minder op de persoon gericht.
Eens. Er is vast een moderator met een slot in de buurt.: :lock
Plaats reactie