COVID-19

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Een zoen van je naaste familieleden bij bv een bruiloft of begrafenis blijft echter natuurlijk en moet altijd mogelijk zijn (als persoonlijke keuze en met wederzijds goedvinden), ongeacht wat een regering of RIVM daarvan vindt.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

toch denken wij er wel over om geen handen / zoenen te geven met onze bruiloft ook al doet het pijn!
je wil toch niet op je geweten hebben dat...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:Ik heb in de krant gelezen dat in de afgelopen maanden veel minder longonstekingen, oorontstekingen en krentenbaard en dergelijke zijn geconstateerd door artsen. Oorzaak zou liggen in de onderlinge afstand, het elkaar minder ontmoeten en beter hygiëne (handen wassen).
Klopt. En daardoor vermindert de weerstand tegen deze ziektes. Dus als de maatregelen opgeheven worden, heb je ook nog eens een explosie van dit soort ongemakken.
Dodo schreef:Kennelijk is het geheel aan deze maatregelen juist heel goed voor onze gezondheid.
Juist niet. Of je moet de rest van je leven die afstand willen handhaven. Maar ook dan heb je heel snel zo weinig weerstand, dat je van het minste of geringste ziek wordt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Op zich is het vreemd dat in dit geval advies niet genoeg is. Er is wat voor te zeggen dat op straat mensen veilig moeten zijn en er afstandsregels kunnen zijn, maar als een groep mensen zelf dichter bij elkaar wil komen op een feest ofzo, of elkaar wil kussen dan is dat toch geen zaak van de overheid?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Als we nog een tijdje volhouden dan zijn dat soort ziekten toch ook verleden tijd?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:[
Juist niet. Of je moet de rest van je leven die afstand willen handhaven. Maar ook dan heb je heel snel zo weinig weerstand, dat je van het minste of geringste ziek wordt.
Gaat dat echt zo snel? Is dat te onderbouwen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:
Tiberius schreef:[
Juist niet. Of je moet de rest van je leven die afstand willen handhaven. Maar ook dan heb je heel snel zo weinig weerstand, dat je van het minste of geringste ziek wordt.
Gaat dat echt zo snel? Is dat te onderbouwen?
Dat weet ik niet. Als ik Willem Engel moet geloven wel, maar er zijn zoveel verschillende stemmen, dat ik het ook niet weet.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Herman »

parsifal schreef:Op zich is het vreemd dat in dit geval advies niet genoeg is. Er is wat voor te zeggen dat op straat mensen veilig moeten zijn en er afstandsregels kunnen zijn, maar als een groep mensen zelf dichter bij elkaar wil komen op een feest ofzo, of elkaar wil kussen dan is dat toch geen zaak van de overheid?
Het gaat om een moreel appel en voorlichting. Daar heeft de maatschappjj voordeel van als de overheid daar handelend optreed. Dat is ook iets anders dan persoonlijk contact bij wet verbieden.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
parsifal schreef:Op zich is het vreemd dat in dit geval advies niet genoeg is. Er is wat voor te zeggen dat op straat mensen veilig moeten zijn en er afstandsregels kunnen zijn, maar als een groep mensen zelf dichter bij elkaar wil komen op een feest ofzo, of elkaar wil kussen dan is dat toch geen zaak van de overheid?
Het gaat om een moreel appel en voorlichting. Daar heeft de maatschappjj voordeel van als de overheid daar handelend optreed. Dat is ook iets anders dan persoonlijk contact bij wet verbieden.
De overheid verbiedt het nu wel, Herman, in absolute termen. Ook bij bruiloften en begrafenissen. ‘Te allen tijde 1,5 meter’ in de noodverordeningen is niet mis te verstaan. Binnen en buiten (behalve in woningen).
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Ik heb in de krant gelezen dat in de afgelopen maanden veel minder longonstekingen, oorontstekingen en krentenbaard en dergelijke zijn geconstateerd door artsen. Oorzaak zou liggen in de onderlinge afstand, het elkaar minder ontmoeten en beter hygiëne (handen wassen).
Kennelijk is het geheel aan deze maatregelen juist heel goed voor onze gezondheid.
Ik zeg niet dat mensen niet zouden lijden onder de afstand of onder de eenzaamheid, maar om nu één op één dat door te berekenen naar de fysieke gezondheid lijkt me een stap te ver.
Ook geen norovirussen he, dus de zgn. buikgriep.

Marion Koopmans noemt de coronacrisis een reset. En dat was hard nodig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:
Dodo schreef:Ik heb in de krant gelezen dat in de afgelopen maanden veel minder longonstekingen, oorontstekingen en krentenbaard en dergelijke zijn geconstateerd door artsen. Oorzaak zou liggen in de onderlinge afstand, het elkaar minder ontmoeten en beter hygiëne (handen wassen).
Klopt. En daardoor vermindert de weerstand tegen deze ziektes. Dus als de maatregelen opgeheven worden, heb je ook nog eens een explosie van dit soort ongemakken.
Dodo schreef:Kennelijk is het geheel aan deze maatregelen juist heel goed voor onze gezondheid.
Juist niet. Of je moet de rest van je leven die afstand willen handhaven. Maar ook dan heb je heel snel zo weinig weerstand, dat je van het minste of geringste ziek wordt.
Je zegt dat wel, maar ik zie er geen onderbouwing van. Ik heb wat gegoogled, en dit gevonden op een vraag en antwoordsite met veel informatie.
Als je 'te schoon' bent gaat dat ten koste van je weerstand, horen we vaak. Nu we massaal en fanatiek steeds onze handen wassen en ontsmetten, wat betekent dat dan op termijn voor onze algehele weerstand?

Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat het niet verstandig is om heel schoon te zijn, maar dat heeft vooral invloed op allergieën of astma. Als je te schoon bent, reageer je namelijk sneller op bepaalde stoffen waardoor je een allergie of astma kunt oplopen. Wat betreft corona is het een andere situatie. Want hiervoor is het namelijk wel heel erg verstandig om je handen te blijven wassen met water en vloeibare zeep. Dat is voldoende. Desinfecteren hoeft dus niet. Het regelmatig wassen van je handen heeft geen invloed op je weerstand.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

De kerk kan op basis van het een grondwet gewoon ook de kerkdienst door laten gaan.

Ik ben benieuwd wat er vanavond besloten gaat worden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:
Tiberius schreef:
Dodo schreef:Ik heb in de krant gelezen dat in de afgelopen maanden veel minder longonstekingen, oorontstekingen en krentenbaard en dergelijke zijn geconstateerd door artsen. Oorzaak zou liggen in de onderlinge afstand, het elkaar minder ontmoeten en beter hygiëne (handen wassen).
Klopt. En daardoor vermindert de weerstand tegen deze ziektes. Dus als de maatregelen opgeheven worden, heb je ook nog eens een explosie van dit soort ongemakken.
Dodo schreef:Kennelijk is het geheel aan deze maatregelen juist heel goed voor onze gezondheid.
Juist niet. Of je moet de rest van je leven die afstand willen handhaven. Maar ook dan heb je heel snel zo weinig weerstand, dat je van het minste of geringste ziek wordt.
Je zegt dat wel, maar ik zie er geen onderbouwing van. Ik heb wat gegoogled, en dit gevonden op een vraag en antwoordsite met veel informatie.
Als je 'te schoon' bent gaat dat ten koste van je weerstand, horen we vaak. Nu we massaal en fanatiek steeds onze handen wassen en ontsmetten, wat betekent dat dan op termijn voor onze algehele weerstand?

Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat het niet verstandig is om heel schoon te zijn, maar dat heeft vooral invloed op allergieën of astma. Als je te schoon bent, reageer je namelijk sneller op bepaalde stoffen waardoor je een allergie of astma kunt oplopen. Wat betreft corona is het een andere situatie. Want hiervoor is het namelijk wel heel erg verstandig om je handen te blijven wassen met water en vloeibare zeep. Dat is voldoende. Desinfecteren hoeft dus niet. Het regelmatig wassen van je handen heeft geen invloed op je weerstand.
Dus dat zou geen probleem moeten zijn; dat is mooi.
Maar wel blijft mijn opmerking over sociaal en emotioneel staan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef:De kerk kan op basis van het een grondwet gewoon ook de kerkdienst door laten gaan.
Ik ben benieuwd wat er vanavond besloten gaat worden.
Ik hoorde dat de sportaccommodaties en stadions in september open mogen.
Maar zonder spreekkoren en met inachtneming van de anderhalve meter.
Mensen beginnen nu te morren omdat sommige maatregelen inderdaad onbegrijpelijk zijn.
Zoals wel vliegen, maar niet in een touringcar.
Wel pretpark, maar geen kermis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef: Dus dat zou geen probleem moeten zijn; dat is mooi.
Maar wel blijft mijn opmerking over sociaal en emotioneel staan.
Absoluut. Mijn zeer oude schoonmoeder, nog altijd goed van gedachten, heeft twee maanden geen bezoek gehad. Dat is niet eenvoudig. Daarna wat bezoek achter een scherm, of buiten achter dranghekken.
Ik snap het wel, maar het is eigenlijk te erg.
Plaats reactie