Preekluisterkring

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

helma schreef:Preek van de week:
ds M. van Sligtenhorst HHG Waddinxveen-Dorpsstraat kerkdienstgemist.nl 27-05-2020
Handelingen 1 : 1-12
(Geijtenbeekje)

https://kerkdienstgemist.nl/stations/71 ... 0060000711


Psalm 47:3
Psalm 47:4
Schriftlezing: Handelingen 1:1-11
Psalm 68:8,9
Psalm 68:10
Psalm 103:10

Verzoek aan Geijtenbeekje voor het thema en de punten.
Hemelvaart van de grote Overwinnaar
-Deze hemelvaart herinnerd aan Zijn vernedering
-Alle vijanden zijn aan Hem onderworpen
-Hij deelt gaven uit aan wederhorigen
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

Ik wil weer een preek aandragen voor de Preekluisterkring.

Het gaat om een Israëldienst die vanavond hier in de gemeente is gehouden. Ds. C. Sonnevelt uit Alblasserdam ging daarin voor. De tekstwoorden waren genomen uit Handelingen 11: 27-30.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Preekluisterkring

Bericht door Augustienus »

Misschien kun je dan ook reageren op andere preken die hier worden aangedragen?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

Augustienus schreef:Misschien kun je dan ook reageren op andere preken die hier worden aangedragen?
Volgens mij valt dit buiten de beschouwing van dit draadje. En bovendien: op de preek van ds. Beens kwam amper respons of men stopte zelfs tíjdens de preek vanwege een andere visie, terwijl ik zélf wél een hele preek heb geluisterd van een dominee die ondanks een redelijk goede preek toch een mijns inziens ernstige dwáling heeft die zelfs op dit forum niet mag worden gepropageerd.

Dan mag ik nu toch ook wel zélf bepalen wat ik nog wel of niet meer luister, toch zeker?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Preekluisterkring

Bericht door Augustienus »

Dat staat je vrij. Maar ik constateer dat op de laatste preek geen reacties zijn gekomen en de preek hiervoor ook al door jou is aangedragen, waarbij je aandrong op reacties.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

Dat zorgt er wel voor dat het topic uit zal sterven.
Maar goed, ik luister ook nooit naar preken van anderen dus ik ben daar ook debet aan.
Maar wel jammer ja.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

Augustienus schreef:Dat staat je vrij. Maar ik constateer dat op de laatste preek geen reacties zijn gekomen en de preek hiervoor ook al door jou is aangedragen, waarbij je aandrong op reacties.
De preek die nu loopt, loopt nog maar sinds maandag. Dus als ik genoeg genegenheid en gelegenheid heb, zal ik tijd vrij maken. Maar ik beloof niets.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preekluisterkring

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
Augustienus schreef:Misschien kun je dan ook reageren op andere preken die hier worden aangedragen?
Volgens mij valt dit buiten de beschouwing van dit draadje. En bovendien: op de preek van ds. Beens kwam amper respons of men stopte zelfs tíjdens de preek vanwege een andere visie, terwijl ik zélf wél een hele preek heb geluisterd van een dominee die ondanks een redelijk goede preek toch een mijns inziens ernstige dwáling heeft die zelfs op dit forum niet mag worden gepropageerd.

Dan mag ik nu toch ook wel zélf bepalen wat ik nog wel of niet meer luister, toch zeker?
Ik heb het even heel druk en ik volg al meer diensten dan normaal. Maar ik zal eens proberen op tijd voor de zondag de juiste preek te onthouden.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preekluisterkring

Bericht door -DIA- »

Augustienus schreef:Dat staat je vrij. Maar ik constateer dat op de laatste preek geen reacties zijn gekomen en de preek hiervoor ook al door jou is aangedragen, waarbij je aandrong op reacties.
Dat is zo. maar dat gold ook voor de preken van resp. ds. Veenendaal en ds. S. de Jong. Zou het misschien zo zijn dat deze preken 'te moeilijk' worden gevonden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Preekluisterkring

Bericht door Geytenbeekje »

Ik denk dat het goed is als je de gehele forum wilt bereiken dat je preken aanbeveelt die recht door zee zijn en iedereen fijn vind om te horen.
Zo probeer ik het wel te doen.
Uiteraard zijn er voorkeuren maar goed als we een preek aandragen behoren we het denk ik wel te doen in het belang van het forum.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preekluisterkring

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:Ik denk dat het goed is als je de gehele forum wilt bereiken dat je preken aanbeveelt die recht door zee zijn en iedereen fijn vind om te horen.
Zo probeer ik het wel te doen.
Uiteraard zijn er voorkeuren maar goed als we een preek aandragen behoren we het denk ik wel te doen in het belang van het forum.
Maar dan moet je compromissen kunnen doen aangaande de waarheid. Dat kan ik niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Preekluisterkring

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik denk dat het goed is als je de gehele forum wilt bereiken dat je preken aanbeveelt die recht door zee zijn en iedereen fijn vind om te horen.
Zo probeer ik het wel te doen.
Uiteraard zijn er voorkeuren maar goed als we een preek aandragen behoren we het denk ik wel te doen in het belang van het forum.
Maar dan moet je compromissen kunnen doen aangaande de waarheid. Dat kan ik niet.
Ik vind de meeste preken die aangedragen zijn niet onwaar, dus geen leugen... anders is het best een stevige uitdrukking.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preekluisterkring

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik denk dat het goed is als je de gehele forum wilt bereiken dat je preken aanbeveelt die recht door zee zijn en iedereen fijn vind om te horen.
Zo probeer ik het wel te doen.
Uiteraard zijn er voorkeuren maar goed als we een preek aandragen behoren we het denk ik wel te doen in het belang van het forum.
Maar dan moet je compromissen kunnen doen aangaande de waarheid. Dat kan ik niet.
Ik vind de meeste preken die aangedragen zijn niet onwaar, dus een leugen... dat is best een stevige uitdrukking.
Als de kern ontbreekt ontbreekt voor mij het belangrijkste. Wat is een preek zonder bevinding?
De laatste woorden van ds. Bregman, waaronder ik toch meest gevormd ben, waren: Een preek die alleen Schriftuurlijk is, is geen preek, een preek die alleen bevindelijk is ook niet. Het moet Schriftuurlijk-bevindelijk zijn. Daar ben ik mee opgevoed. En hier heb ik Belijdenis op gedaan. Dit hoop ik niet te verloochenen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preekluisterkring

Bericht door Jantje »

Je hebt anders ook nog niets geschreven over de preek van ds. Beens, alleen dat je hem geluisterd hebt.

Ik mag aannemen dat die preek toch binnen de door jouw genoemde kaders valt?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie