Kerkenraad

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkenraad

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik geloof niet dat ds. Labee er wakker van ligt als wij die pagina hier delen hoor.
Dan is het prima. Doe er dan wel zijn toestemmingsmailtje bij.
Nee nee. Dat mailtje verstuur jij maar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerkenraad

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik geloof niet dat ds. Labee er wakker van ligt als wij die pagina hier delen hoor.
Dan is het prima. Doe er dan wel zijn toestemmingsmailtje bij.
Nee nee. Dat mailtje verstuur jij maar.
Nee. De plaatser bewijst, en anders is het knippen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kerkenraad

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik geloof niet dat ds. Labee er wakker van ligt als wij die pagina hier delen hoor.
Dan is het prima. Doe er dan wel zijn toestemmingsmailtje bij.
Nee nee. Dat mailtje verstuur jij maar.
Kom maar op met je rekeningnummer, dan kunnen ze gelijk de dwangsom incasseren :nananere
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Kerkenraad

Bericht door Curie »

Dodo schreef:We zouden misschien bezorgd moeten zijn om iemand die zich curie noemt... ;-)

curie: zelfst.naamw. het bestuursorgaan van de Heilige Stoel ten behoeve van de gehele Rooms-katholieke Kerk het bestuursorgaan van een bisdom
Zou ik zeker doen. :haha Curie is de afkorting van Curieus. En als ik me goed herinner van mijn scheikunde lessen heeeeel lang geleden, heeft het ook nog wat met radioactiviteit te maken. :jongle
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkenraad

Bericht door Jantje »

Curie schreef:
Dodo schreef:We zouden misschien bezorgd moeten zijn om iemand die zich curie noemt... ;-)

curie: zelfst.naamw. het bestuursorgaan van de Heilige Stoel ten behoeve van de gehele Rooms-katholieke Kerk het bestuursorgaan van een bisdom
Zou ik zeker doen. :haha Curie is de afkorting van Curieus. En als ik me goed herinner van mijn scheikunde lessen heeeeel lang geleden, heeft het ook nog wat met radioactiviteit te maken. :jongle
Ik stel voor dat we dit niet curieuselijk gaan onderzoeken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kerkenraad

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
Maar als het moet kan ik het vanavond wel plaatsen hoor.
O ga jij het dus doen?
Dan ga ik het niet overtypen natuurlijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kerkenraad

Bericht door Bezorgd »

Je kunt een foto maken van het artikel, daarna uploaden via bv: https://www.mupload.nl/ en dan even per PB sturen naar geinteresseerden?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkenraad

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Je kunt een foto maken van het artikel, daarna uploaden via bv: https://www.mupload.nl/ en dan even per PB sturen naar geinteresseerden?
Prima. Aangezien ik al enige maanden weet hoe dat moet ;) , wil ik dat graag voor mijn rekening nemen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kerkenraad

Bericht door ejvl »

Ouderling schreef: Geroepen door de Heere door Zijn Woord en naar Zijn Woord lijkt me de enige toetssteen. Dat vind ik ook niet mystiek en oncontroleerbaar. Dat is heel Bijbels.
En als de predikant bij ieder beroep moet gaan, heeft hij het soms heel lastig. Hij krijgt er soms wel 5 tegelijk.
Ik zag dat ds Molenaar ook al weer 2 beroepen kreeg. De bevestiging dat hij ergens heen moet, zal toch echt van Boven moeten komen.
Het ontvangen van een beroep wordt dan al gezien en gevoeld als een roepstem van God zelf.
Zo ging het vroeger in elk geval wel.
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kerkenraad

Bericht door Geytenbeekje »

ejvl schreef:
Ouderling schreef: Geroepen door de Heere door Zijn Woord en naar Zijn Woord lijkt me de enige toetssteen. Dat vind ik ook niet mystiek en oncontroleerbaar. Dat is heel Bijbels.
En als de predikant bij ieder beroep moet gaan, heeft hij het soms heel lastig. Hij krijgt er soms wel 5 tegelijk.
Ik zag dat ds Molenaar ook al weer 2 beroepen kreeg. De bevestiging dat hij ergens heen moet, zal toch echt van Boven moeten komen.
Het ontvangen van een beroep wordt dan al gezien en gevoeld als een roepstem van God zelf.
Zo ging het vroeger in elk geval wel.
Waarom nu dan niet ?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kerkenraad

Bericht door ejvl »

Geytenbeekje schreef:
ejvl schreef:
Ouderling schreef: Geroepen door de Heere door Zijn Woord en naar Zijn Woord lijkt me de enige toetssteen. Dat vind ik ook niet mystiek en oncontroleerbaar. Dat is heel Bijbels.
En als de predikant bij ieder beroep moet gaan, heeft hij het soms heel lastig. Hij krijgt er soms wel 5 tegelijk.
Ik zag dat ds Molenaar ook al weer 2 beroepen kreeg. De bevestiging dat hij ergens heen moet, zal toch echt van Boven moeten komen.
Het ontvangen van een beroep wordt dan al gezien en gevoeld als een roepstem van God zelf.
Zo ging het vroeger in elk geval wel.
Waarom nu dan niet ?
Wellicht omdat er in bepaalde kerkverbanden enorm veel beroepen wordt, ik weet het niet.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kerkenraad

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Mara schreef:
Bezorgd schreef: Kan iemand dat stukje hier plaatsen?
Het komt positief nuchter over.
Anders dan dat er vaak mee omgegaan wordt in onze kringen.
Ik denk niet dat dat mag? Toch @Tiberius?
Doe maar niet, nee. Hoewel ik zelf ook wel nieuwsgierig ben. ;)
Wat leuk zeg. Een nieuwsgierige @Tiberius... Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt.

Maar als het moet kan ik het vanavond wel plaatsen hoor.
Waar blijft dat stukje eigenlijk? Of heb ik dat gemist?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkenraad

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Als @Tiberius en @Bezorgd nog benieuwd zijn, dan zal ik het vanavond alsnog sturen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kerkenraad

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Inderdaad. Als @Tiberius en @Bezorgd nog benieuwd zijn, dan zal ik het vanavond alsnog sturen.
Graag.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkenraad

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Inderdaad. Als @Tiberius en @Bezorgd nog benieuwd zijn, dan zal ik het vanavond alsnog sturen.
Graag.
Prima. Als ik het vergeet, stuur dan even een pb, als je wil? Ik heb de Saambinder hier niet bij de pak.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie