Autoliefhebbers
-
- Berichten: 6066
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Autoliefhebbers
Ambtenaar:
Eigenlijk is de ANWB neutraal. Ze steunen de duurzame maatregelen, maar vinden dat de consument wel de oude benzine moet kunnen tanken. Dat zit je mijns inzien er een beetje tussen, en ze kunnen ook niet anders. Ze mogen de duurzame maatregelen niet weigeren maar weten ook dat de benzine echt niet beter is dus willen de consument ook niet bedriegen door helemaal mee te gaan.
Maar het is ook geen technische uitleg eigenlijk.
Eigenlijk is de ANWB neutraal. Ze steunen de duurzame maatregelen, maar vinden dat de consument wel de oude benzine moet kunnen tanken. Dat zit je mijns inzien er een beetje tussen, en ze kunnen ook niet anders. Ze mogen de duurzame maatregelen niet weigeren maar weten ook dat de benzine echt niet beter is dus willen de consument ook niet bedriegen door helemaal mee te gaan.
Maar het is ook geen technische uitleg eigenlijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
- Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
En laat die Japanner nu een Daihatsu motor hebben....Maanenschijn schreef:Ik heb een 3tal auto's.
Volvo xc70 uit 2005, Diesel D5 motor met bijna 400.000 km op de teller. Olieverbruik nihil.
Renault Secnic uit 2000, Benzine 1.6, ca. 225.000 km, olieverbruik nihil.
Toyota Aygo uit 2010, benzine 1.0, ca. 200.000 km, olieverbruik bijvullen elke 5000 km.
De Japanner is bij mij de dronkaard.
Nu denk ik dat het verbruik van de Aygo niet gek is voor een 1liter met 200K op de klok.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
-
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
- Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
In mijn auto mag alleen maar de longlife olie die voorgeschreven is à € 30 per liter..... Gelukkig is het een lease-auto, maar dat maakt wel dat ik de aanschaf van zo'n auto niet aanraad.Marco schreef:Olieverbruik hangt van heel veel factoren af. Zelf heb ik in aardig wat (lease-) auto's gereden, eigenlijk alleen bij een Opel (Astra, benzine, ongeveer 2005) moest er regelmatig olie bij. Maar dat werd een stuk beter toen er synthetische olie in zat. Dat is wel duurder, maar scheelde voor die auto een heleboel. Wellicht een aanrader voor alle oliebijvullers hier.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
Misschien moet je goed lezen. Er staat duidelijk in dit verhaal van de ANWB dat het tot schade kan leidingen aan leidingen en pakkingen. Verder kun je controleren of je auto wel of niet bestand is tegen E10. Er zijn testen geweest met ook meer moderne auto's, en daar is ook schade geconstateerd aan onderdelen. Ethanol is namelijk nogal een agressief goedje.HersteldHervormd schreef:Ambtenaar:
Eigenlijk is de ANWB neutraal. Ze steunen de duurzame maatregelen, maar vinden dat de consument wel de oude benzine moet kunnen tanken. Dat zit je mijns inzien er een beetje tussen, en ze kunnen ook niet anders. Ze mogen de duurzame maatregelen niet weigeren maar weten ook dat de benzine echt niet beter is dus willen de consument ook niet bedriegen door helemaal mee te gaan.
Maar het is ook geen technische uitleg eigenlijk.
Re: Autoliefhebbers
Welke criteria hanteer jij voor de aanschaf van een auto? Het lijkt wel of het alleen maar om olieverbruik draait...JvW schreef:In mijn auto mag alleen maar de longlife olie die voorgeschreven is à € 30 per liter..... Gelukkig is het een lease-auto, maar dat maakt wel dat ik de aanschaf van zo'n auto niet aanraad.Marco schreef:Olieverbruik hangt van heel veel factoren af. Zelf heb ik in aardig wat (lease-) auto's gereden, eigenlijk alleen bij een Opel (Astra, benzine, ongeveer 2005) moest er regelmatig olie bij. Maar dat werd een stuk beter toen er synthetische olie in zat. Dat is wel duurder, maar scheelde voor die auto een heleboel. Wellicht een aanrader voor alle oliebijvullers hier.
-
- Berichten: 6066
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Autoliefhebbers
Misschien moet je zelf beter lezen, in dat stukje gaat het alleen over de zogenoemde 'oude' auto's, dus de uitzonderingen die echt niet op E10 kunnen draaien. Maar zoals hoe jij het zegt is het echt niet hoor.Ambtenaar schreef:Misschien moet je goed lezen. Er staat duidelijk in dit verhaal van de ANWB dat het tot schade kan leidingen aan leidingen en pakkingen. Verder kun je controleren of je auto wel of niet bestand is tegen E10. Er zijn testen geweest met ook meer moderne auto's, en daar is ook schade geconstateerd aan onderdelen. Ethanol is namelijk nogal een agressief goedje.HersteldHervormd schreef:Ambtenaar:
Eigenlijk is de ANWB neutraal. Ze steunen de duurzame maatregelen, maar vinden dat de consument wel de oude benzine moet kunnen tanken. Dat zit je mijns inzien er een beetje tussen, en ze kunnen ook niet anders. Ze mogen de duurzame maatregelen niet weigeren maar weten ook dat de benzine echt niet beter is dus willen de consument ook niet bedriegen door helemaal mee te gaan.
Maar het is ook geen technische uitleg eigenlijk.
Je hebt wel gelijk, dat ook de nieuwe(re) auto's niet goed bestand zijn tegen E10.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
- Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
Een auto die nieuw al olie verbruikt, daar houd ik inderdaad niet van.eilander schreef:Welke criteria hanteer jij voor de aanschaf van een auto? Het lijkt wel of het alleen maar om olieverbruik draait...JvW schreef:In mijn auto mag alleen maar de longlife olie die voorgeschreven is à € 30 per liter..... Gelukkig is het een lease-auto, maar dat maakt wel dat ik de aanschaf van zo'n auto niet aanraad.Marco schreef:Olieverbruik hangt van heel veel factoren af. Zelf heb ik in aardig wat (lease-) auto's gereden, eigenlijk alleen bij een Opel (Astra, benzine, ongeveer 2005) moest er regelmatig olie bij. Maar dat werd een stuk beter toen er synthetische olie in zat. Dat is wel duurder, maar scheelde voor die auto een heleboel. Wellicht een aanrader voor alle oliebijvullers hier.
Ik heb voor mijn zakelijke auto weinig te kiezen, zoals ik eerder al zei.
Privé kijk ik inderdaad naar reputatie qua olieverbruik (hoog verbruik is wat mij betreft een indicatie dat de motor niet al te fris meer is), maar ook uiteraard naar gebruiksgemak en comfort. Het ligt er maar net aan waar de auto voor bedoeld is. De auto van mijn vrouw wordt alleen gebruikt voor relatief korte stukjes, dus is comfort een minder zwaarwegend argument. Toen ik in het verleden ruim 40K per jaar met mijn privé-auto reed, was comfort dus een belangrijk punt.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
-
- Berichten: 6066
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Autoliefhebbers
De zuigerveren moeten nou eenmaal ingesleten worden. Dat verklaart wel waarom het olieverbruik hoger kan zijn. Maar dat moet wel verdwijnen.JvW schreef:Een auto die nieuw al olie verbruikt, daar houd ik inderdaad niet van.eilander schreef:Welke criteria hanteer jij voor de aanschaf van een auto? Het lijkt wel of het alleen maar om olieverbruik draait...JvW schreef:In mijn auto mag alleen maar de longlife olie die voorgeschreven is à € 30 per liter..... Gelukkig is het een lease-auto, maar dat maakt wel dat ik de aanschaf van zo'n auto niet aanraad.Marco schreef:Olieverbruik hangt van heel veel factoren af. Zelf heb ik in aardig wat (lease-) auto's gereden, eigenlijk alleen bij een Opel (Astra, benzine, ongeveer 2005) moest er regelmatig olie bij. Maar dat werd een stuk beter toen er synthetische olie in zat. Dat is wel duurder, maar scheelde voor die auto een heleboel. Wellicht een aanrader voor alle oliebijvullers hier.
Ik heb voor mijn zakelijke auto weinig te kiezen, zoals ik eerder al zei.
Privé kijk ik inderdaad naar reputatie qua olieverbruik (hoog verbruik is wat mij betreft een indicatie dat de motor niet al te fris meer is), maar ook uiteraard naar gebruiksgemak en comfort. Het ligt er maar net aan waar de auto voor bedoeld is. De auto van mijn vrouw wordt alleen gebruikt voor relatief korte stukjes, dus is comfort een minder zwaarwegend argument. Toen ik in het verleden ruim 40K per jaar met mijn privé-auto reed, was comfort dus een belangrijk punt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Re: Autoliefhebbers
5 liter voor 10 gulden bij de Hema.Tiberius schreef:Dat is nog extremer.refo schreef:Ik heb ooit een Mazda 1300 gehad. Die had een olieverbruik van 1 op 1000.Tiberius schreef:Extreem olieverbruik heb ik eigenlijk alleen maar meegemaakt bij een Opel Zafira, die ik jarenlang reed. Daar moest zo'n beetje elke 7000 km. een liter olie in.
Re: Autoliefhebbers
Waarschijnlijk was daardoor je olieverbruik zo hoog. Die Hema-baas maar lachen.refo schreef:5 liter voor 10 gulden bij de Hema.Tiberius schreef:Dat is nog extremer.refo schreef:Ik heb ooit een Mazda 1300 gehad. Die had een olieverbruik van 1 op 1000.Tiberius schreef:Extreem olieverbruik heb ik eigenlijk alleen maar meegemaakt bij een Opel Zafira, die ik jarenlang reed. Daar moest zo'n beetje elke 7000 km. een liter olie in.
-
- Berichten: 8286
- Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37
Re: Autoliefhebbers
Heel veel hebben overig, rijden er veel in een Seat ?
Wij thuis hebben een suzuki
Wij thuis hebben een suzuki
Re: Autoliefhebbers
Wel met een S, maar geen Seat of Suzuki.Geytenbeekje schreef:Heel veel hebben overig, rijden er veel in een Seat ?
Wij thuis hebben een suzuki
Re: Autoliefhebbers
Spyker? In de stad heb je daar niet zo veel aan. Deze passen beter in Drenthe enz.
Re: Autoliefhebbers
Saab, Skoda, Smart of Subaru lijkt me waarschijnlijkerCvdW schreef:Spyker? In de stad heb je daar niet zo veel aan. Deze passen beter in Drenthe enz.
Re: Autoliefhebbers
Maar škoda begint met een š niet met een s.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."