Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

Bij ons nog niks van gehoord. Misschien komt het nog
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Ik begreep dat er in Ridderkerk (Bethelkerk) vanaf aanstaande zondag, 31 mei 2020, ook weer met 30 mensen dienst wordt gehouden. Mensen van boven de 70 worden afgeraden om te komen, maar het wordt voor hen niet verboden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

Ook in onze gemeente zijn maandag een aantal gezinnen uitgenodigd om de dienst bij te wonen.
Er wordt nauwkeurig gerekend...
En we gaan verder waar we de vorige keer zijn geëindigd.
70 jaar en ouder is helaas bij ons nog niet welkom.

Verder een heel uitgebreid instructieformulier. Het voelt bijna als overdreven al die regelgeving; zeker als je ''maar'' met 30 man zit.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Bij ons, zo zijn de plannen, om te beginnen voorrang aan jongeren, tussen 16 en 25 jaar. Daarna vanaf 1 juli gezinnen, echtparen of alleenstaanden De mensen worden benaderd en op alfabetische volgorde. Uiteraard geldt hier dat de diensten niet bezocht mogen worden indien er sprake is van verkoudheid, griepverschijnselen, benauwdheid of koorts.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Christen »

Bij ons vanaf maandag dv 30 mensen incl. kerkenraad etc. We mochten aangeven hoe wij het zien en er wordt nu een rooster gemaakt. Mijn man gaat vooralsnog alleen.. die mist de kerkdiensten live het hardst..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

Zojuist krijgen we ook een mailtje dat er tijdens de kerkdiensten niet gezongen gaat worden.
Dus as maandag wel met 30 kerkgangers, maar geen zang in de kerk.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Mensen van boven de 70 worden afgeraden om te komen, maar het wordt voor hen niet verboden.
Bij ons ook. Dat lijkt me de juiste manier: niet verbieden maar wel afraden. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij henzelf. En de ene 70-plusser is de andere niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Mensen van boven de 70 worden afgeraden om te komen, maar het wordt voor hen niet verboden.
Bij ons ook. Dat lijkt me de juiste manier: niet verbieden maar wel afraden. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij henzelf. En de ene 70-plusser is de andere niet.
In Westkapelle doen ze dat ook zo. Hier weet ik het nog niet. Ik vind het ook wel een goede oplossing. Er zijn genoeg kerkenraden waar een aanzienlijk percentage van de mannenbroeders boven de 70 jaar is. En ook een aanzienlijk gedeelte van de predikanten (soms nog dienend in een gemeente) is de leeftijd van de sterken al overschreden. Dat zou dan betekenen dat zij niet meer kunnen preken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:In Westkapelle doen ze dat ook zo. Hier weet ik het nog niet. Ik vind het ook wel een goede oplossing. Er zijn genoeg kerkenraden waar een aanzienlijk percentage van de mannenbroeders boven de 70 jaar is. En ook een aanzienlijk gedeelte van de predikanten (soms nog dienend in een gemeente) is de leeftijd van de sterken al overschreden. Dat zou dan betekenen dat zij niet meer kunnen preken.
Dat is dan een goede gelegenheid om de kerkenraad te verjongen. Boven de 70 behoor je tot de risicogroep. In deze tijd betekent dit dat je je ambtelijke werk niet meer (goed) kunt uitvoeren.
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ouderling »

Jantje schreef:Ik begreep dat er in Ridderkerk (Bethelkerk) vanaf aanstaande zondag, 31 mei 2020, ook weer met 30 mensen dienst wordt gehouden. Mensen van boven de 70 worden afgeraden om te komen, maar het wordt voor hen niet verboden.
Waarom vanaf 31 mei?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Mensen van boven de 70 worden afgeraden om te komen, maar het wordt voor hen niet verboden.
Bij ons ook. Dat lijkt me de juiste manier: niet verbieden maar wel afraden. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij henzelf. En de ene 70-plusser is de andere niet.
In Westkapelle doen ze dat ook zo. Hier weet ik het nog niet. Ik vind het ook wel een goede oplossing. Er zijn genoeg kerkenraden waar een aanzienlijk percentage van de mannenbroeders boven de 70 jaar is. En ook een aanzienlijk gedeelte van de predikanten (soms nog dienend in een gemeente) is de leeftijd van de sterken al overschreden. Dat zou dan betekenen dat zij niet meer kunnen preken.
Mensen boven de 70 jaar moet je geen rol geven in de eredienst; kerkenraad, predikant, organist of wie dan ook.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:Mensen boven de 70 jaar moet je geen rol geven in de eredienst; kerkenraad, predikant, organist of wie dan ook.
Dat vind ik wel een discriminerende opmerking naar mensen van boven de 70 jaar. Deze ouderen vallen op die manier met hun 70e in een heel groot gat.

Mijns inziens kan iemand die zeer vitaal is gewoon tot zijn of haar 100e blijven meedraaien met alles. En iemand anders is wellicht met zijn 60e al toe om met alles te stoppen in verband met zijn omstandigheden.

In onze maatschappij telt de jeugd, word daar alles op hen afgestemd. Nu is de jonge generatie de toekomst van de kerk, en dient er in hun geestelijk welzijn te worden geinvesteerd. Maar de bijbel waardeerd en eert ook de ouderen, met hun wijsheid en levenservaring.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 29 mei 2020, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ouderling »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Mensen van boven de 70 worden afgeraden om te komen, maar het wordt voor hen niet verboden.
Bij ons ook. Dat lijkt me de juiste manier: niet verbieden maar wel afraden. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij henzelf. En de ene 70-plusser is de andere niet.
In Westkapelle doen ze dat ook zo. Hier weet ik het nog niet. Ik vind het ook wel een goede oplossing. Er zijn genoeg kerkenraden waar een aanzienlijk percentage van de mannenbroeders boven de 70 jaar is. En ook een aanzienlijk gedeelte van de predikanten (soms nog dienend in een gemeente) is de leeftijd van de sterken al overschreden. Dat zou dan betekenen dat zij niet meer kunnen preken.
Mensen boven de 70 jaar moet je geen rol geven in de eredienst; kerkenraad, predikant, organist of wie dan ook.
In het algemeen of nu binnen het corona tijdperk?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Nu, binnen het corona-tijdperk. Sorry richting J.C. Philpot, want volgens mij interpreteerde je mij 'als algemeen'.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:Nu, binnen het corona-tijdperk. Sorry richting J.C. Philpot, want volgens mij interpreteerde je mij 'als algemeen'.
:super :D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie