Dilemma's bij coronavirus

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: RE: Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door Valcke »

windorgel schreef:
Tiberius schreef:
Valcke schreef:Overigens ontvang ik zonder enig gewetensbezwaar meer dan 3 personen tegelijk thuis. Ook daar zijn echter mensen om beboet, zelfs zonder dat sprake was van enige overlast.
Die boete kan je gewoon aanvechten, omdat het in strijd is met artikel 12 van de grondwet (het huisrecht).
Kan niet beboet worden, maar het lijkt me niet slim om de adviezen niet op te volgen.
Sorry, het is niet gebracht als advies maar als verplichting. Net als de 30 personen regel voor kerkelijke samenkomsten. Ook daarop kan niet beboet worden gezien de grondwet, en dat weet de ambtelijke top heel goed.
Laatst gewijzigd door Valcke op 20 mei 2020, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door Piet Puk »

Van Ewijk schreef:
Piet Puk schreef:Stel je eens voor: je bent onderweg en de auto van je voorganger begeeft het. Daar sta je dan in de file. Samen met anderen die om je heen staan besluit je om de auto naar de zijkant te duwen. In alle hectiek ga je die auto van de weg duwen, maar vergeet je de 1,5 meter in acht te nemen. Tot daar plotseling handhaving arriveert en het bonnenboekje te voorschijn tovert en alle helpers een bon geeft van tegen de 400 euro.

Mijn vraag: wat zou jij doen?

a) Ik accepteer de boete, ik was fout
b) Ik accepteer de boete vooralsnog, maar zal in beroep gaan
c) Je scheld de dienstdoende BOA uit
d) Je mept de BOA het ziekenhuis in
e) Ik kies voor 1 van de niet genoemde opties. Ik zou het als volgt aanpakken: .....
C en D in ieder geval niet.
Lekker christelijke opties zijn dat...
Degene die het het vertelde wilde zelf voor optie D gaan, maar daar koos zijn medehelper al voor, dus viel die af. Volgens mij had hij nu voor B gekozen
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door ejvl »

Piet Puk schreef:Stel je eens voor: je bent onderweg en de auto van je voorganger begeeft het. Daar sta je dan in de file. Samen met anderen die om je heen staan besluit je om de auto naar de zijkant te duwen. In alle hectiek ga je die auto van de weg duwen, maar vergeet je de 1,5 meter in acht te nemen. Tot daar plotseling handhaving arriveert en het bonnenboekje te voorschijn tovert en alle helpers een bon geeft van tegen de 400 euro.

Mijn vraag: wat zou jij doen?

a) Ik accepteer de boete, ik was fout
b) Ik accepteer de boete vooralsnog, maar zal in beroep gaan
c) Je scheld de dienstdoende BOA uit
d) Je mept de BOA het ziekenhuis in
e) Ik kies voor 1 van de niet genoemde opties. Ik zou het als volgt aanpakken: .....
Ik zou de Telegraaf en andere kranten berichten met dit verhaal, dan komt het breeduit in de media, worden er wellicht mensen wakker en wordt de boete kwijtgescholden evenals het eventuele strafblad.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door Christen »

B.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door Jeremiah »

Piet Puk schreef:
Ambtenaar schreef:
Piet Puk schreef:Stel je eens voor: je bent onderweg en de auto van je voorganger begeeft het. Daar sta je dan in de file. Samen met anderen die om je heen staan besluit je om de auto naar de zijkant te duwen. In alle hectiek ga je die auto van de weg duwen, maar vergeet je de 1,5 meter in acht te nemen. Tot daar plotseling handhaving arriveert en het bonnenboekje te voorschijn tovert en alle helpers een bon geeft van tegen de 400 euro.

Mijn vraag: wat zou jij doen?

a) Ik accepteer de boete, ik was fout
b) Ik accepteer de boete vooralsnog, maar zal in beroep gaan
c) Je scheld de dienstdoende BOA uit
d) Je mept de BOA het ziekenhuis in
e) Ik kies voor 1 van de niet genoemde opties. Ik zou het als volgt aanpakken: .....
Stel je voor dat ik miljardair was. Dan zat ik lekker op mijn subtropische eilandje onder wuivende palmbomen te genieten van een verfrissende cocktail en uitzicht op de blauwe zee.
Ho even. Dit is waargebeurd. Althans als ik de persoon die dit vertelde moet geloven. Zeeuw kan het waarschijnlijk bevestigen. Jij hebt het ook gehoord, neem ik aan?
Wat een onzin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Jeremiah schreef:
Piet Puk schreef:
Ho even. Dit is waargebeurd. Althans als ik de persoon die dit vertelde moet geloven. Zeeuw kan het waarschijnlijk bevestigen. Jij hebt het ook gehoord, neem ik aan?
Wat een onzin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu ben ik toch wel benieuwd waarom jij denkt dat ik het ook gehoord zou moeten hebben.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door Adje »

Valcke schreef: Overigens ontvang ik zonder enig gewetensbezwaar meer dan 3 personen tegelijk thuis. Ook daar zijn echter mensen om beboet, zelfs zonder dat sprake was van enige overlast.
En een ieder doet wat goed is in eigen oog...
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door Valcke »

Adje schreef:
Valcke schreef: Overigens ontvang ik zonder enig gewetensbezwaar meer dan 3 personen tegelijk thuis. Ook daar zijn echter mensen om beboet, zelfs zonder dat sprake was van enige overlast.
En een ieder doet wat goed is in eigen oog...
Ach... sorry... ik volg de wet... wat moet ik nog meer doen?

Je hebt er in elk geval niets van begrepen, want als er iemand hier in deze crisis zwaar tilt aan de wetten van het land, dan ben ik het volgens mij wel.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door -DIA- »

Ik heb sinds enige tijd de lijfspreuk van mijn moeder als onderschrift:
Liever onrecht lijden dan onrecht doen.

Ik geloof. hoewel niet altijd de makkelijkste weg, wel de profijtelijkste weg.
Protesteerde Paulus tegen zijn vervolgers in gelijke mate?
Hij heeft zich wel eenmaal (zover ik weet) beroepen op zijn Romeins staatsburgerschap.
Dat was dan ook niet dan billijk, en wellicht ter lering en beschaming van zijn vervolgers.

En dan lezen we ook: met welke maat u meet zal u weder gemeten worden
En: Doet wel hen die u vervolgen
NB Bovenstaande citaten kunnen iets afwijken omdat ik het nu uit mijn hoofd schrijf,
maar het zal wel duidelijk zijn wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 20 mei 2020, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Dilemma's bij coronavirus

Bericht door Adje »

Valcke schreef:
Adje schreef:
Valcke schreef: Overigens ontvang ik zonder enig gewetensbezwaar meer dan 3 personen tegelijk thuis. Ook daar zijn echter mensen om beboet, zelfs zonder dat sprake was van enige overlast.
En een ieder doet wat goed is in eigen oog...
Ach... sorry... ik volg de wet... wat moet ik nog meer doen?

Je hebt er in elk geval niets van begrepen, want als er iemand hier in deze crisis zwaar tilt aan de wetten van het land, dan ben ik het volgens mij wel.
Je hebt groot gelijk, ik begrijp er niets van!
Plaats reactie