COVID-19

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Véél mensen houden hun kinderen voorlopig thuis én véél onderwijzend personeel is ook niet blij!
Dat zorgde voor de sluiting ook al voor verdeeldheid, dilemmas enz.
Niet veel ouders houden hun kinderen thuis. meer dan 90% van het personeel is erg blij.

Blijf aub bij de feiten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Hier geen vreugdedansje toen Rutte zei dat de basisscholen weer volledig open zouden gaan. De kinderen zaten de afgelopen twee maanden zoveel lekkerder in hun vel en waren zo goed met hun schoolwerk bezig. Straks weer de drukte van zo'n volle klas.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

parsifal schreef:
merel schreef:Scholen weer volledig open! Wij hebben wel een vreugdedansje gedaan ;)
Inderdaad een goed idee. Al weet men eigenlijk nog steeds niet veel meer over hoe kinderen meehelpen aan de verspreiding dan men wist in maart (alleen dat het in Zweden niet uit de hand gelopen lijkt te zijn). Scholen sluiten was denk ik in maart al niet zo'n heel goed idee.
Eens. Al is de laatste weken hard gewerkt om na het afstandsonderwijs 'half' onderwijs te organiseren. Voor sommige scholen is het nu nog een week of 4 helemaal open tot de zomervakantie. Bij ons nog 6 weken meen ik. Maar het komt goed. Van mij had overilgens de huidige situatie tot de zomervakantie mogen duren.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
parsifal schreef:
merel schreef:Scholen weer volledig open! Wij hebben wel een vreugdedansje gedaan ;)
Inderdaad een goed idee. Al weet men eigenlijk nog steeds niet veel meer over hoe kinderen meehelpen aan de verspreiding dan men wist in maart (alleen dat het in Zweden niet uit de hand gelopen lijkt te zijn). Scholen sluiten was denk ik in maart al niet zo'n heel goed idee.
Eens. Al is de laatste weken hard gewerkt om na het afstandsonderwijs 'half' onderwijs te organiseren. Voor sommige scholen is het nu nog een week of 4 helemaal open tot de zomervakantie. Bij ons nog 6 weken meen ik. Maar het komt goed. Van mij had overilgens de huidige situatie tot de zomervakantie mogen duren.
Nee dank je. Al die halve dagen of op en af. Ik vind het na 2 maanden, in combinatie met ook gewoon moeten werken, wel goed geweest. Helemaal hier in Zeeland waar we al weken geen besmettingen en nieuwe doden hebben.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
parsifal schreef:
merel schreef:Scholen weer volledig open! Wij hebben wel een vreugdedansje gedaan ;)
Inderdaad een goed idee. Al weet men eigenlijk nog steeds niet veel meer over hoe kinderen meehelpen aan de verspreiding dan men wist in maart (alleen dat het in Zweden niet uit de hand gelopen lijkt te zijn). Scholen sluiten was denk ik in maart al niet zo'n heel goed idee.
Eens. Al is de laatste weken hard gewerkt om na het afstandsonderwijs 'half' onderwijs te organiseren. Voor sommige scholen is het nu nog een week of 4 helemaal open tot de zomervakantie. Bij ons nog 6 weken meen ik. Maar het komt goed. Van mij had overilgens de huidige situatie tot de zomervakantie mogen duren.
Nee dank je. Al die halve dagen of op en af. Ik vind het na 2 maanden, in combinatie met ook gewoon moeten werken, wel goed geweest. Helemaal hier in Zeeland waar we al weken geen besmettingen en nieuwe doden hebben.
Snap ik hoor. Heel goed zelfs. Ik keek door mijn meesterbril.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef: Snap ik hoor. Heel goed zelfs. Ik keek door mijn meesterbril.
Ik ben het overigens wel met je eens dat het wel erg veel investering voor een paar weken is geweest nu.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Scholen hadden mijns inziens al veel eerder investeringen moeten doen in online onderwijs. Voor het basisonderwijs is dat misschien iets minder urgent, hoewel daar ook kinderen vier keer naar hetzelfde verhaal moeten luisteren, terwijl dat ook via een instructiefilmpje nog eens goed op eigen tempo kan.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Scholen hadden mijns inziens al veel eerder investeringen moeten doen in online onderwijs. Voor het basisonderwijs is dat misschien iets minder urgent, hoewel daar ook kinderen vier keer naar hetzelfde verhaal moeten luisteren, terwijl dat ook via een instructiefilmpje nog eens goed op eigen tempo kan.
Over die investering heb ik het niet.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ik hoop wel dat men met de huidige ervaringen in het achterhoofd, gaat nadenken over een opleving van het virus in het najaar en de maatregelen die dan genomen moeten worden. Je kan niet van ouders verlangen/verwachten dat zij ook de hele winter thuisonderwijs gaan geven.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

merel schreef:Ik hoop wel dat men met de huidige ervaringen in het achterhoofd, gaat nadenken over een opleving van het virus in het najaar en de maatregelen die dan genomen moeten worden. Je kan niet van ouders verlangen/verwachten dat zij ook de hele winter thuisonderwijs gaan geven.
Volgens mij is het opnieuw opstarten van de basisscholen niet zozeer ingegeven door het feit dat er nu minder besmettingen zijn, maar door het inzicht dat de risico's voor kinderen minimaal zijn en dat kinderen ook slechts een beperkt risico zijn voor het besmetten van anderen. Die argumentatie blijft geldig. Bij een tweede golf zou (op basis van het huidige inzicht) sluiting van scholen dus niet nodig zijn.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ik hoop dat zij die gedachte vasthouden, maar ik vrees de druk van de publieke opinie.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Hier zijn in ieder geval 4 blije mensen. Twee kinderen die graag weer naar school gaan en twee ouders die in alle rust kunnen werken.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Toekomstige beslissingen over openen dan wel sluiten van scholen zullen meer gaan afhangen van onderzoeken en minder gaan afhangen van publieke opinie.

Omdat onderzoeken naar de verspreiding van het virus onder kinderen nog nauwelijks waren gedaan, was de rol van de publieke opinie tot nu toe redelijk groot. Hopelijk komende week resultaten van nederlands onderzoek.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

parsifal schreef:
merel schreef:Scholen weer volledig open! Wij hebben wel een vreugdedansje gedaan ;)
Inderdaad een goed idee. Al weet men eigenlijk nog steeds niet veel meer over hoe kinderen meehelpen aan de verspreiding dan men wist in maart (alleen dat het in Zweden niet uit de hand gelopen lijkt te zijn). Scholen sluiten was denk ik in maart al niet zo'n heel goed idee.
Een fout van het kabinet was mijns inziens om de scholen in Maart te sluiten, volledig onder de druk van de publieke opinie. En volledig tegen het OMT advies in. De publicaties waren toen ook al bekend. Tegenover de 11000 ziekenhuisopnames voor volwassenen stonden er slechts 80(!) voor kinderen.

https://portal.rtvmonitor.nl/#/summary/ ... trSHhzUzY1
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Uit het OMT-advies van 18 mei in relatie tot horeca:
OMT advies 18 mei 2020 schreef:Het is momenteel nog onduidelijk in hoeverre zingen, roepen en schreeuwen het risico op verspreiding verder kunnen verhogen. Uit voorzorg is het in afwachting van meer duidelijkheid aan te bevelen dat deze geforceerde activiteiten van de stem te vermijden, met name in afgesloten ruimtes.
Plaats reactie