Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

huisman schreef:Afbeelding

Aanbevolen!
Wat een vreselijke opmaak. Zo laat je zinnen toch niet door elkaar lopen? Boek wil ik verder wel lezen trouwens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Augustienus »

De verhouding tussen het Oude en Nieuwe Testament en de Christologische lezing van het OT interesseert mij wel. Hierover heb ik ook het lezenswaardige boek 'Achteruit lezen' gelezen van Richard B. Hays over het gebruik van het Oude testament in de evangeliën en 'Christ and the bible' van John Wenham over hoe Jezus en de apostelen het Oude Testament lazen, dit is met name een verdediging van de historiciteit van het OT. Verder nog 'Waartoe het Oude Testament?' van Kohlbrugge. Hij had de opvatting dat het hele evangelie lag besloten in de eerste vijf boeken van Mozes. Hij wilde dan ook niet spreken over het Oude Testament maar de Schriften of Mozes en de profeten als ik het mij goed herinner.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Erskinees »

John Galt schreef:
huisman schreef: Is dat een vertaling van "Jesus on every page"?

Ja.
Interessant, die zet ik op de verlanglijst.
Overigens inderdaad een afzichtelijke boekcover. Ook jammer dat de oorspronkelijke titel niet gewoon gehandhaafd is.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

Ik vind de omslag juist wel mooi. Dat zal aan mij liggen. Het is verder ook volstrekt niet van belang. Maar ik verbaas me over de eenstemmigheid.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door John Galt »

Erskinees schreef:
John Galt schreef:
huisman schreef: Is dat een vertaling van "Jesus on every page"?

Ja.
Interessant, die zet ik op de verlanglijst.
Overigens inderdaad een afzichtelijke boekcover. Ook jammer dat de oorspronkelijke titel niet gewoon gehandhaafd is.
Ik vind de oorspronkelijke titel ook mooier. Zo'n boek pak je op het eerste gezicht. Deze titel is één van de honderden andere stichtelijke. Het mist de frisheid van een Murray-boek.

Van David Murray heb ik ook nog "The happy Christian" op mijn leesplank staan. https://www.bol.com/nl/f/the-happy-chri ... 030236402/

Benieuwd hoe dat er in het Nederlands uitziet, zowel qua titel als qua opmaak...
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
John Galt schreef:
huisman schreef:Afbeelding

Aanbevolen!
Is dat een vertaling van "Jesus on every page"?

Ja.
Die (originele versie) heb ik enkele jaren geleden ook gelezen. Zeker aanbevolen.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Germanicus »

Spreken over God, dr. Bram van de Beek

'In ‘Spreken over God’ beschrijft dr. A. van der Beek de hoofdlijnen van de theologie. Dit boek is een verkorte weergave van de zesdelige serie ‘Spreken over God’. Het denken over Christus als de openbaring van Gods wezen bepaalt alle thema’s van de theologie. Jezus heef zijn plaats in de geschiedenis van Israël en zijn komst is de vervulling van alle beloften aan dat volk. God de Vader is allereerst zijn Vader van de schepping is door Hem gemaakt en draagt zijn merktekenen. Spreken over God is bedoeld voor studenten theologie en voor iedereen die in theologie geïnteresseerd is.'

https://www.kokboekencentrum.nl/boek/sp ... ver-god-1/
Hier beneden is het niet.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Pieter Bas - Godfried Bomans
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Eens ging de zee hier tekeer, Eva Vriend
Het verhaal van de Zuiderzee en haar kustbewoners
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Zonnebloem »

Het boek Handelingen
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Laatst gelezen:
Ds. I. Kievit
Eén uit duizend.
http://duinroosboeken.nl/wp-content/upl ... 30x640.jpg

Daarna heb ik nog twee preken gelezen die we via "Bewaar het Pand" kunnen teruglezen.
Twee preken over Zondag 23 van ds. J. van der Vlies. Hij diende net als de bekende ds. F. Bakker de gemeente van Driebergen. Net zoals ds. Bakker werd ook deze prediker op vrij jonge leeftijd thuisgehaald.

https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... oord-59-60
https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... oord-60-61
Deze preken bevatten een inhoud die we weinig meer horen verklaren. Daarom lijkt het me wel goed om kennis te nemen van het leerstuk van de Rechtvaardigmaking, waar we thans zo veel over struikelen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Laatst gelezen:
Ds. I. Kievit
Eén uit duizend.
http://duinroosboeken.nl/wp-content/upl ... 30x640.jpg

Daarna heb ik nog twee preken gelezen die we via "Bewaar het Pand" kunnen teruglezen.
Twee preken over Zondag 23 van ds. J. van der Vlies. Hij diende net als de bekende ds. F. Bakker de gemeente van Driebergen. Net zoals ds. Bakker werd ook deze prediker op vrij jonge leeftijd thuisgehaald.

https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... oord-59-60
https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... oord-60-61
Deze preken bevatten een inhoud die we weinig meer horen verklaren. Daarom lijkt het me wel goed om kennis te nemen van het leerstuk van de Rechtvaardigmaking, waar we thans zo veel over struikelen.
Ik heb die eerste preek gelezen, maar wat je bedoelt met dat we dat weinig meer horen, snap ik niet. Dat zijn tegenwoordig de standaard teksten over zondag 23.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Ik kan op bovenstaande niet reageren (redenen zijn bekend). Misschien wil iemand die het verval ziet en de oude waarheid lief heeft reageren?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Ik kan op bovenstaande niet reageren (redenen zijn bekend). Misschien wil iemand die het verval ziet en de oude waarheid lief heeft reageren?
Volgens mij kun je dat verval niet aantonen door een preek te publiceren en daarbij te zeggen: dat hoor je niet meer.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:Ik kan op bovenstaande niet reageren (redenen zijn bekend). Misschien wil iemand die het verval ziet en de oude waarheid lief heeft reageren?
Volgens mij kun je dat verval niet aantonen door een preek te publiceren en daarbij te zeggen: dat hoor je niet meer.
Wil je me dwingen? Dan wil ik wel een preekvergelijking plaatsen. Dan zie je dat accenten verschuiven, zaken niet meer benoemd worden, of aan begrippen een andere lading wordt gegeven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie