Vakantie

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Dat is de vraag. Veel mensen vinden mij juist eindeloos genuanceerd.

Maar ik probeer mij helder en duidelijk uit te drukken.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik kreeg net een telefoontje vanuit Manchester dat ik binnen 7 werkdagen een geldbedrag weer terugkrijg.

Het was van Ryanair.
Ik heb al twee maanden niets gehoord of en zo ja wat voor deel ik van twee tickets (andere maatschappij) terugbetaald krijg.
En je kunt niemand bereiken, want geboekt bij online tussenpersoon... :nonnon
Ja lastig, ik werd niet echt gebeld door iemand van Ryanair zelf, maar van Rental, dat is voor autoverhuur etc. Maar dat is dan weer onderdeel van.

Lastig hoor, maar ik geloof dat voor iedereen een passende oplossing komt. Ik zou in maart/april nog in Zweden zijn, maar dat is ook niet doorgegaan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Hoe zien jullie de combinatie van meerdere vliegtuigreizen per jaar en rentmeesterschap/ zorg voor de aarde?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vakantie

Bericht door CvdW »

merel schreef:Hoe zien jullie de combinatie van meerdere vliegtuigreizen per jaar en rentmeesterschap/ zorg voor de aarde?
Perfecte mogelijkheid. In India projecten bezoeken arme mensen, bezoek brengen aan VS voor crowdfunding. Met gezin op vakantie (familiebezoek) naar Zuid Afrika. Is dat niet heerlijk?
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Het blijkt nu dat werkgerelateerde bezoeken naar het buitenland die voorheen altijd met het vliegtuig gedaan werden, nu ook prima digitaal kan. Ik hoop dat dit straks zo blijft.
Dus nee, geen perfecte mogelijkheid, maar een forse ecologische aantasting van de natuur, waar wij rentmeerster voor moeten zijn. Maar dat is een punt dat bij veel christenen nog niet zo speelt.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door JvW »

merel schreef:Het blijkt nu dat werkgerelateerde bezoeken naar het buitenland die voorheen altijd met het vliegtuig gedaan werden, nu ook prima digitaal kan. Ik hoop dat dit straks zo blijft.
Dus nee, geen perfecte mogelijkheid, maar een forse ecologische aantasting van de natuur, waar wij rentmeerster voor moeten zijn. Maar dat is een punt dat bij veel christenen nog niet zo speelt.
Helemaal eens! Hetzelfde zie je nu met thuiswerken. Eerst was het niet mogelijk of lastig (niet bij mijn werkgever gelukkig), maar nu kan er veel meer. Op vakantie met het vliegtuig: we deden het toch al niet, maar nu helemaal niet meer. Er is genoeg in de omgeving te zien en te bewonderen. Ik vind het wel wat anders als het om familiebezoek gaat overigens.
Zakenreizen kunnen zeker geminimaliseerd worden. Als het nu kan, dan kan het straks ook.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Hoe zien jullie de combinatie van meerdere vliegtuigreizen per jaar en rentmeesterschap/ zorg voor de aarde?
Niet. Ik vlieg niet. Ik ben ook groot voorstander om vliegen flink duurder te maken, zodat het aantal vluchten zal afnemen. Ik begrijp ook helemaal niets van de nota van het kabinet om het aantal vluchten te laten toenemen. Vliegtuigen zorgen voor veel uitstoot van o.a. fijnstof en CO2 en ook de geluidsoverlast heeft nadelige effecten op de gezondheid van mensen.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vakantie

Bericht door CvdW »

merel schreef:Het blijkt nu dat werkgerelateerde bezoeken naar het buitenland die voorheen altijd met het vliegtuig gedaan werden, nu ook prima digitaal kan. Ik hoop dat dit straks zo blijft.
Dus nee, geen perfecte mogelijkheid, maar een forse ecologische aantasting van de natuur, waar wij rentmeerster voor moeten zijn. Maar dat is een punt dat bij veel christenen nog niet zo speelt.
Dat wordt begrepen. Als ik kijk naar al die moeders met een grote auto bij basisschool staan, terwijl ze twee straten verder wonen denk ik dat dit bij veel christenen nog niet zo speelt. Zo zie ik nog veel meer zaken. Als ik de overheid moet geloven dan speelt luchtvaart nagenoeg geen rol.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

CvdW schreef: Als ik de overheid moet geloven dan speelt luchtvaart nagenoeg geen rol.
Dat is niet wat er gezegd wordt. Men stelt dat enkel Nederlandse maatregelen niet werken, men is bang de rol van Schiphol op het spel te zetten als er bijv. vliegbelasting wordt ingevoerd in Nederland alleen.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

CvdW schreef:
merel schreef:Het blijkt nu dat werkgerelateerde bezoeken naar het buitenland die voorheen altijd met het vliegtuig gedaan werden, nu ook prima digitaal kan. Ik hoop dat dit straks zo blijft.
Dus nee, geen perfecte mogelijkheid, maar een forse ecologische aantasting van de natuur, waar wij rentmeerster voor moeten zijn. Maar dat is een punt dat bij veel christenen nog niet zo speelt.
Dat wordt begrepen. Als ik kijk naar al die moeders met een grote auto bij basisschool staan, terwijl ze twee straten verder wonen denk ik dat dit bij veel christenen nog niet zo speelt. Zo zie ik nog veel meer zaken. Als ik de overheid moet geloven dan speelt luchtvaart nagenoeg geen rol.
Het klopt dat veel mensen inderdaad voor een wissewas de auto pakken. Dat betekent niet dat wij als christen individueel niet anders moeten doen? Dat betekent voor mij/ons; niet vliegen, afstanden binnen 10 km zoveel mogelijk op de fiets afleggen, energie beperken, korter douchen, minder vlees, minder consumptie etc. Ik verbaas mij gewoon over het feit dat veel christenen zo makkelijk de wereld over vliegen en weinig zorg dragen voor het milieu. Ik ben net als @ambtenaar een groot voorstander om vliegen veel duurder te maken en dan dusdanig duur dat mensen niet meer voor een weekendje weg naar Barcelona kunnen vliegen.

In dat kader ben ik het helemaal eens met @ Orchidee over het gemakkelijke consumeren van mensen. Ik zie in mijn omgeving mensen die in de auto stappen om 500 m verder een Latte te halen (in een wegwerpbekertje)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Ik ben het helemaal met Merel en Ambtenaar eens. Het is echt schokkend soms om te zien. Ik heb momenteel helemaal geen auto, en dat gaat zelfs ook nog prima.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:Hoe zien jullie de combinatie van meerdere vliegtuigreizen per jaar en rentmeesterschap/ zorg voor de aarde?
Het vliegtuig vliegt heus wel, nee hoor, dat is echt een slap excuus ;)

Ik vlieg echt niet heel veel. Het is ook een persoonlijke keuze. Mijn oom en tante zijn echt heel erg milieubewust, maar reden ook tot voor kort een oude diesel. En vlogen echt heel vaak.

De een let op het een, en de ander let weer op andere punten. Ik ben weer heel duurzaam en zuinig met energie. En misschien zorgt een vlucht er wel voor dat al mijn energiezuinige maatregelen in een keer niets meer voorstellen, dat zou goed kunnen.

Ik verdiep mij de laatste tijd erg in energie(transitie) en duurzaamheid en kom wel tot schrikbarende conclusies moet ik eerlijk toegeven.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vakantie

Bericht door Geytenbeekje »

Wij vliegen nooit, hebben zonnepanelen en boilers en wekken meer op dan we het verbruiken.
Maar wij eten thuis dan wel redelijk vaak kiloknallers en andere goedkope spul.
dus ja..
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Wij vliegen nooit en veroordelen een ander niet die dat wel af en toe doen, maar wij vragen ons altijd wel af: MOET er zoveel gevlogen worden, of is dat hetzelfde als met alle andere materialistische dingen; niet omdat het moet maar omdat het kan!?
Vliegmaatschappijen, reisorganisaties, hotels, resorts zijn de afgelopen 30/40 jaar enorm gegroeid omdat er véél welvaart was.
We dachten dat het niet op kon, de bomen altijd tot IN de hemel bleven groeien en nu word er een streep door de (be) rekening gehaald!
Ik denk dat we mer z'n allen (als je dat nog niet deed) terug moeten naar de "basis".
Ongelovige mensen hebben daar wél vaak meer moeite mee dan gelovige christenen is mijn ervaring.
Je leeft beiden met een ander toekomstperspectief!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
CvdW schreef:
merel schreef:Het blijkt nu dat werkgerelateerde bezoeken naar het buitenland die voorheen altijd met het vliegtuig gedaan werden, nu ook prima digitaal kan. Ik hoop dat dit straks zo blijft.
Dus nee, geen perfecte mogelijkheid, maar een forse ecologische aantasting van de natuur, waar wij rentmeerster voor moeten zijn. Maar dat is een punt dat bij veel christenen nog niet zo speelt.
Dat wordt begrepen. Als ik kijk naar al die moeders met een grote auto bij basisschool staan, terwijl ze twee straten verder wonen denk ik dat dit bij veel christenen nog niet zo speelt. Zo zie ik nog veel meer zaken. Als ik de overheid moet geloven dan speelt luchtvaart nagenoeg geen rol.
Het klopt dat veel mensen inderdaad voor een wissewas de auto pakken. Dat betekent niet dat wij als christen individueel niet anders moeten doen? Dat betekent voor mij/ons; niet vliegen, afstanden binnen 10 km zoveel mogelijk op de fiets afleggen, energie beperken, korter douchen, minder vlees, minder consumptie etc. Ik verbaas mij gewoon over het feit dat veel christenen zo makkelijk de wereld over vliegen en weinig zorg dragen voor het milieu. Ik ben net als @ambtenaar een groot voorstander om vliegen veel duurder te maken en dan dusdanig duur dat mensen niet meer voor een weekendje weg naar Barcelona kunnen vliegen.

In dat kader ben ik het helemaal eens met @ Orchidee over het gemakkelijke consumeren van mensen. Ik zie in mijn omgeving mensen die in de auto stappen om 500 m verder een Latte te halen (in een wegwerpbekertje)
Ik ben het ermee mee eens dat we er individueel goed aan doen om te minderen met veel consumptie. Maar waar zie jij veel christenen makkelijk vliegen? Ik zie dat om me heen niet veel eigenlijk. Wij hebben bv voor het laatst gevlogen in 2007. Zou het gerust weer eens doen met de kids nu volgend jaar mijn nichtje op Aruba gaat wonen. Ik denk dat ook hier geldt: met mate.
Plaats reactie