Vakantie

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

In principe moeten we weer terug naar "af" en dat valt niet mee!
Heb het altijd gezegt: (ik klink nu echt dik bejaard) maar vooruit en meer gaat gemakkelijk, minder(en) doet pijn en wil de mens niet!
Vroegaehhh gingen we niet uit eten, pikten we niet regelmatig een terrasje en lunchten we thuis of namen een pakje/trommeltje brood mee enz enz.
"Ergens" wat eten en/of drinken is een "beleving" en zijn velen "normaal" gaan vinden en daardoor zijn er allerlei tenten als paddestoelen uit de grond geschoten en zitten nu op de blaren of met de (verbrande) gebakken peren.
Aan mij hebben ze nooit droog brood verdient maar voor véél zal het als erg/zielig worden gezien!
Net als vakantie's en vakantieparken en/of oorden: het kon niet op...(dachten we)
Kappers, beauty en nagel salons, waar hebben we het over?
Erg belangrijk allemaal
Een kapper is fijn op zijn tijd, daar niet van maar het leek/lijkt toch meer om het uiterlijk dan om het innnerlijk te gaan.
Vind het erg dat ik al ruim 2 maanden mijn moeder niet mag bezoeken!
Én al net zolang mijn gehandicapte broer die in een instelling woont.
Het is niet erg als die salons, restaurants enz. niet open zijn of mogen en/of we niet op vakantie kunnen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:
Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.
Inderdaad. Ik ben er het ultieme voorbeeld van. :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vakantie

Bericht door CvdW »

Jantje schreef:
crossmountain schreef:
Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.
Inderdaad. Ik ben er het ultieme voorbeeld van. :D
Toch is dat wel fijn. Zwart of wit.
Grijs is lastig. Ene keer moet het donkergrijs zijn andere keer iets lichter of lichtgrijs. Zo waai je met alle winden mee. Je moet precies aanvoelen wat ze willen horen. Heb ik moeite mee.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

CvdW schreef:
Jantje schreef:
crossmountain schreef:
Jantje schreef:Ik werk in de financiële wereld. Verdere details kan ik niet geven.
De meeste "onbuigzame" refo's werken óf in de IT of in de Financiële sector" en denken dus meestal erg rechtlijnig. Grijs is bij hen geen kleur, het is zwart of wit.
Inderdaad. Ik ben er het ultieme voorbeeld van. :D
Toch is dat wel fijn. Zwart of wit.
Grijs is lastig. Ene keer moet het donkergrijs zijn andere keer iets lichter of lichtgrijs. Zo waai je met alle winden mee. Je moet precies aanvoelen wat ze willen horen. Heb ik moeite mee.
Geheel eens.

Daarom discussieer ik liever met iemand die altijd zwart denkt als ik wit denk of wit denkt als ik zwart denk, en waarbij het soms kán gebeuren dat we beiden wit of zwart denken, dan dat ik met iemand discussieer die altijd grijs denkt, en waar je het nooit hélemaal mee eens bent.

Wie vatte kan, die vatte het.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Ik vat het, maar vind het onzin. Mag dat ook?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vakantie

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:Daarom discussieer ik liever met iemand die altijd zwart denkt als ik wit denk of wit denkt als ik zwart denk, en waarbij het soms kán gebeuren dat we beiden wit of zwart denken, dan dat ik met iemand discussieer die altijd grijs denkt, en waar je het nooit hélemaal mee eens bent.
Wie vatte kan, die vatte het.
Moet ik hier nu een persoonlijke conclusie uittrekken? :haha
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Ik vat het, maar vind het onzin. Mag dat ook?
Ik begrijp wel waarom jij het onzin vindt. Ik denk dat jij ook onder de grijze categorie valt. :D
Hollander schreef:
Jantje schreef:Daarom discussieer ik liever met iemand die altijd zwart denkt als ik wit denk of wit denkt als ik zwart denk, en waarbij het soms kán gebeuren dat we beiden wit of zwart denken, dan dat ik met iemand discussieer die altijd grijs denkt, en waar je het nooit hélemaal mee eens bent.
Wie vatte kan, die vatte het.
Moet ik hier nu een persoonlijke conclusie uittrekken? :haha
Dag mag. Waar schaar jij je onder? ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vakantie

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Ik vat het, maar vind het onzin. Mag dat ook?
Ik begrijp wel waarom jij het onzin vindt. Ik denk dat jij ook onder de grijze categorie valt. :D
Hollander schreef:
Jantje schreef:Daarom discussieer ik liever met iemand die altijd zwart denkt als ik wit denk of wit denkt als ik zwart denk, en waarbij het soms kán gebeuren dat we beiden wit of zwart denken, dan dat ik met iemand discussieer die altijd grijs denkt, en waar je het nooit hélemaal mee eens bent.
Wie vatte kan, die vatte het.
Moet ik hier nu een persoonlijke conclusie uittrekken? :haha
Dag mag. Waar schaar jij je onder? ;)
Onder dezelfde categorie als Tiberius.
Althans, naar jouw maatstaven.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:
Daarom discussieer ik liever met iemand die altijd zwart denkt als ik wit denk of wit denkt als ik zwart denk, en waarbij het soms kán gebeuren dat we beiden wit of zwart denken, dan dat ik met iemand discussieer die altijd grijs denkt, en waar je het nooit hélemaal mee eens bent.

Wie vatte kan, die vatte het.
Ik prefereer liever iemand die wel een mening heeft maar niet direct hoog van de toren blaast als zijnde de enige waarheid, ook bereid is te luisteren naar anderen en andere standpunten serieus neemt en hier ook serieus over in gesprek wil.

Natuurlijk niet als het gaat over het bestaan van God maar wel andere zaken als 2/3 verbonden, standenleer, aanbod van genade, enzovoorts.
Ook over bijvoorbeeld een psalmberijming, muziek, (H)SV, enzovoorts.
Geen non-argumenten maar goed onderbouwd en uitgelegd en weloverwogen.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Ik vat het, maar vind het onzin. Mag dat ook?
Het is geen onzin, maar een serieus probleem. Het is een belangrijke reden van veel kerkscheuringen.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

DDD schreef:
Tiberius schreef:Ik vat het, maar vind het onzin. Mag dat ook?
Het is geen onzin, maar een serieus probleem. Het is een belangrijke reden van veel kerkscheuringen.
Zo kwamen we via vakantie toch weer bij kerkscheuringen.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vakantie

Bericht door Geytenbeekje »

Helaas is het zo dat na vakanties er grote scheuren in het gezin komen als het al niet zo stabiel voor vakantie stond
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Tiberius schreef:Ik vat het, maar vind het onzin. Mag dat ook?
Het is geen onzin, maar een serieus probleem. Het is een belangrijke reden van veel kerkscheuringen.
Heel bijzonder dit.

Want jij bent meestal toch ook wel tamelijk zwart-wit. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

HersteldHervormd schreef:Ik kreeg net een telefoontje vanuit Manchester dat ik binnen 7 werkdagen een geldbedrag weer terugkrijg.

Het was van Ryanair.
Ik heb al twee maanden niets gehoord of en zo ja wat voor deel ik van twee tickets (andere maatschappij) terugbetaald krijg.
En je kunt niemand bereiken, want geboekt bij online tussenpersoon... :nonnon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Denk niet wit (denk niet wit), denk niet zwart (denk niet zwart)
Denk niet zwart-wit.
Plaats reactie