Wist je dat...

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Mara schreef:Gefeliciteerd! En het is zeker bijzonder.
Heel mooie trouwtekst, die hun hele huwelijksleven tot bemoediging was.
Dus jij hebt Canadese roots? ;)
Mijn oudste zus is in Canada geboren. Toen zijn mijn ouders teruggekomen en eerst een paar jaar in Bruinisse gaan wonen.
In 1968 werd ik in Scherpenzeel geboren.

Mijn beide ouders waren met hun ouders geëmigreerd. De meeste familie woont in Canada.

Begin juni staat een reis van mij gepland naar mijn zus. Ik ben heel benieuwd of dat nog door zal gaan. We zouden een trip maken naar de VS, logeren bij een Amish familie. Dat zal sowieso niet doorgaan schat ik in.
Laatst gewijzigd door helma op 27 apr 2020, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Heel leuk AD!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Vriendin van oudste dochter gaat bruiloft verzetten.
Vriendin van jongste dochter trouwt "gewoon".
Verschil van mensen he
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Wist je dat.... in PKN e.d. het beroepingswerk wel 'gewoon' doorgaat? Als ik in ieder geval www.dominees.nl aanschouw.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Wist je dat...

Bericht door Nathanaël »

Piet Puk schreef:Wist je dat.... in PKN e.d. het beroepingswerk wel 'gewoon' doorgaat? Als ik in ieder geval http://www.dominees.nl aanschouw.
Niet 'gewoon' in die zin dat het op de normale manier gaat. Wat er op dominees.nl vermeld staat als een aangenomen beroep gaat in feite om benoemingen na een sollicitatieprocedure.
Gemeentes die wel op de ons meer bekende manier beroepen hebben hooguit een voornemen tot beroep bekend gemaakt, waarbij met het daadwerkelijke beroep gewacht wordt tot een vergadering/kennismaking weer mogelijk is.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

Wist je dat je veel moeite moet doen om op zaterdag te melden dat je een portomonnee hebt gevonden.

In mijn onkunde belde ik de politie. Helaas, kijkt u maar op verlorenofgevonden.nl.
Onze gemeente is daar niet bij aangesloten, dus dat werkt niet.
Nog een keer politie gebeld, helaas, kunnen echt niets, ook niet als je een BSN hebt.
Op de site van de gemeente kun je wel melden dat je iets kwijt bent, maar niet dat je iets gevonden hebt.

Nou ja, facebook leverde uiteindelijk een treffer op en wij hoeven de zondag over niet voor dat ding te zorgen.
-
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Wist je dat een Hdmi-kabeltje voor je tweede scherm de oorzaak kan zijn dat je met Teams de ander niet hoort?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wist je dat...

Bericht door J.C. Philpot »

...ze in Rusland nog weten hoe je een kerk hoort te bouwen?

Afbeelding

Mooier dan de Nederlandse blokkendozen, al mogen ze van mij al die iconen e.d. achterwege laten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat...

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:Wist je dat een Hdmi-kabeltje voor je tweede scherm de oorzaak kan zijn dat je met Teams de ander niet hoort?
Ligt waarschijnlijk aan de geluidsinstelling van dat tweede scherm. Even wat harder zetten, of terugzetten naar je gewenste audio.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:Wist je dat een Hdmi-kabeltje voor je tweede scherm de oorzaak kan zijn dat je met Teams de ander niet hoort?
Ligt waarschijnlijk aan de geluidsinstelling van dat tweede scherm. Even wat harder zetten, of terugzetten naar je gewenste audio.
Ah, oké. Dat kan ik nog eens bekijken.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Wist je dat...

Bericht door ejvl »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:Wist je dat een Hdmi-kabeltje voor je tweede scherm de oorzaak kan zijn dat je met Teams de ander niet hoort?
Ligt waarschijnlijk aan de geluidsinstelling van dat tweede scherm. Even wat harder zetten, of terugzetten naar je gewenste audio.
Ah, oké. Dat kan ik nog eens bekijken.
Of met rechts op je geluidsicoontje in de taakbalk klikken, geluidsinstellingen en afspeelapparaat wijzigen naar de gewone speakers.
Als je een HDMI kabel inprikt, wordt het geluid standaard over deze HDMI kabel afgespeeld. Soms heeft de monitor geen speakers en wel een HDMI aansluiting. Dan moet je je afspeelapparaat wijzigen naar de gewone speakers van je laptop/pc.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Wist je dat je veel moeite moet doen om op zaterdag te melden dat je een portomonnee hebt gevonden.

In mijn onkunde belde ik de politie. Helaas, kijkt u maar op verlorenofgevonden.nl.
Onze gemeente is daar niet bij aangesloten, dus dat werkt niet.
Nog een keer politie gebeld, helaas, kunnen echt niets, ook niet als je een BSN hebt.
Op de site van de gemeente kun je wel melden dat je iets kwijt bent, maar niet dat je iets gevonden hebt.

Nou ja, facebook leverde uiteindelijk een treffer op en wij hoeven de zondag over niet voor dat ding te zorgen.
Ik lees dat nu pas, maar hetzelfde is mijn eerder dit jaar ook overkomen. We leven nu eenmaal in een Paarse Krokodil-tijd. (als iemand nog snapt wat ik hiermee bedoel)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:Wist je dat je veel moeite moet doen om op zaterdag te melden dat je een portomonnee hebt gevonden.

In mijn onkunde belde ik de politie. Helaas, kijkt u maar op verlorenofgevonden.nl.
Onze gemeente is daar niet bij aangesloten, dus dat werkt niet.
Nog een keer politie gebeld, helaas, kunnen echt niets, ook niet als je een BSN hebt.
Op de site van de gemeente kun je wel melden dat je iets kwijt bent, maar niet dat je iets gevonden hebt.

Nou ja, facebook leverde uiteindelijk een treffer op en wij hoeven de zondag over niet voor dat ding te zorgen.
Jammer dat je gemeente er nog niet op is aangesloten. De politie doet dit al jaren niet meer. Dat begrijp ik ook wel. Misschien mooi signaal voor je gemeente om hier toch iets mee te doen?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wist je dat...

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wist je dat, ik eerst niet zo stond te springen dat Ad Anker, moderator werd, en nu en zijn taak als moderator en zijn bijdragen regelmatig zeer kan waarderen! :hi
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat...

Bericht door samanthi »

Johann Gottfried Walther schreef:Wist je dat, ik eerst niet zo stond te springen dat Ad Anker, moderator werd, en nu en zijn taak als moderator en zijn bijdragen regelmatig zeer kan waarderen! :hi
:super
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie