Thuiswerken

Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Daar hoef je geen ict'er voor te zijn: op kantoor zit je in het domein van je organisatie, thuis waarschijnlijk niet.
Ik log thuis in op de workspace. Ik vraag me dus af wat het verschil is. Want dit doe ik op kantoor ook.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Thuiswerken

Bericht door Tiberius »

De apps in je workspace zullen wel geüpdatet worden, maar daarbuiten niet. Bijvoorbeeld Windows updates, Office updates, enz. Meestal stelt de systeembeheerder het zo in dat die vanaf een centrale updateserver uitgerold worden.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Thuiswerken

Bericht door FlyingEagle »

Elke organisatie kan er weer anders mee omgaan. Bij ons gebruiken medewerkers hun eigen pc of laptop, die moeten ze dus zelf updaten. Alle software die wij beschikbaar stellen via een virtuele desktop onderhouden wij.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Thuiswerken

Bericht door Bonny »

Ik heb geen idee hoelang we nog thuis moeten werken. Ik ben het wel een beetje beu. Ik mis de interactie met de collega's, en dan vooral over niet-werkgerelateerde onderwerpen. Ik kan prima vanaf de eigen laptop in de werkomgeving inloggen.
The Groom's still waiting at the altar
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken

Bericht door Jantje »

Wat veel beter is: als alles via internet werkt, dan heb je van allerlei updates geen last.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Thuiswerken

Bericht door Bonny »

Moet je wel een goed filter hebben :haha
The Groom's still waiting at the altar
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Thuiswerken

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:Wat veel beter is: als alles via internet werkt, dan heb je van allerlei updates geen last.
Als ict-er dan weer wel want je moet ook de cloud-applicaties updaten.
Ook office 365 heeft updates nodig bijvoorbeeld.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken

Bericht door Jantje »

Bonny schreef:Moet je wel een goed filter hebben :haha
:mdr ::lol
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Thuiswerken

Bericht door Jantje »

ejvl schreef:
Jantje schreef:Wat veel beter is: als alles via internet werkt, dan heb je van allerlei updates geen last.
Als ict-er dan weer wel want je moet ook de cloud-applicaties updaten.
Ook office 365 heeft updates nodig bijvoorbeeld.
Ja, maar daar laat je 1 keer per maand iemand voor komen en het is weer opgelost.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken

Bericht door Bruna »

Is het thuiswerken nu ook vooral niet bedoeld om te voorkomen dat veel mensen met ov gaan reizen?

Mi hoef je als je met auto, fiets etc naar je werk gaat niet meer thuis te werken. Mits je op je werkplek aan de voorschriften kan voldoen. Voldoende afstand, hygiëne etc. En mensen moeten zelf verantwoordelijkheid nemen. Als je klachten hebt blijf thuis.

Zelf ga ik ook weer gedeeltelijk naar mijn werk.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thuiswerken

Bericht door eilander »

Bruna schreef:Is het thuiswerken nu ook vooral niet bedoeld om te voorkomen dat veel mensen met ov gaan reizen?

Mi hoef je als je met auto, fiets etc naar je werk gaat niet meer thuis te werken. Mits je op je werkplek aan de voorschriften kan voldoen. Voldoende afstand, hygiëne etc. En mensen moeten zelf verantwoordelijkheid nemen. Als je klachten hebt blijf thuis.

Zelf ga ik ook weer gedeeltelijk naar mijn werk.
Het gaat (ging?) er volgens mij om om met zo weinig mogelijk mensen in aanraking te kunnen komen. Als je niet noodzakelijk naar je werk moet, doe het dan niet.
Ik zit zelf ook af en toe wel op mijn werk. Maar hoe gaat dat...? In een vergaderruimte staan de stoelen keurig op wel twee meter afstand, prima. Vervolgens moet er een deelnemer uit de achterste hoek rechts even naar de toilet. Tja, de ruimte is nu ook weer niet zo groot dat je met gemak 1,5 meter achter iemands stoel kunt lopen. Doen we daar moeilijk over? Dan moet je een deel van het vertrek haast gaan ontruimen. Dus nee, daar doen we dan niet moeilijk over. Je zit met je rug naar iemand toe, en ach... hij zal toch geen corona hebben.

Of: iedereen met z'n laptopje. Beamer lukt even niet. Hoe doe je dat ook weer? Nou kijk, dan moet je even... wacht, ik wijs het even aan. Ai, da's geen 1,5 meter.... Maar ach, hij zal toch geen corona hebben.

Dit gebeurt niet de hele dag door natuurlijk, maar als iedereen nu nét even dat risicootje op de koop toeneemt, lopen we met z'n allen toch nét weer een risico dat het virus zich iets langzamer terugtrekt... of zelfs weer wat meer verspreidt.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Thuiswerken

Bericht door FlyingEagle »

Jantje schreef:Wat veel beter is: als alles via internet werkt, dan heb je van allerlei updates geen last.
Juist als alles via internet loopt moet er geüpdatet worden. Binnen de kortste keren is er een lek bekend en loop je gevaar als organisatie.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:
Jantje schreef:Wat veel beter is: als alles via internet werkt, dan heb je van allerlei updates geen last.
Juist als alles via internet loopt moet er geüpdatet worden. Binnen de kortste keren is er een lek bekend en loop je gevaar als organisatie.
Niet als je via gerenommeerde programma's werkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Thuiswerken

Bericht door Tiberius »

Gerenommeerde programma's zijn er niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Gerenommeerde programma's zijn er niet.
Welles.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie