Het beleid van president Trump

gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Zeeuw schreef:
Maar...zouden het verspreiden van dit soort flauwe plaatjes dat laatste effect hebben of zouden ze alleen contra-productief werken?
Tot nog toe heeft nog niets geholpen; de verdeeldheid is alleen maar groter geworden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door helma »

Het gaat me er niet om dat je niet mag zeggen dat hij gigantische fouten maakt. En wat hij verder allemaal voor dwaasheden zegt. Het gaat me om de manier waarop men met hem omgaat.
Alsof het dan ook voor ons geoorloofd is om de draak met hem te steken op allerlei manier. Hij is een dwaas dus wij mogen hem als dwaas neerzetten.
Dan is er voor ons als christenen een uitnemender weg.
Toch?

En dat geldt uiteraard niet alleen voor Trump.
Maar hij is wel een wereldleider. Dus in dat opzicht heeft vooral hij gebed nodig.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door -DIA- »

Maar de mannen roeiden om het schip weder te brengen aan het droge, doch zij konden niet; want de zee werd hoe langer hoe onstuimiger tegen hen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Vind je dit wel samengaan met een godvruchtig leven?
Ik had beter kunnen zeggen dat ik het oneens bent met Trumps beslissing om het WHO niet meer te financieren, ja.

Verder zie ik hier weinig kwaad in. Klopt.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

helma schreef:Het gaat me er niet om dat je niet mag zeggen dat hij gigantische fouten maakt. En wat hij verder allemaal voor dwaasheden zegt. Het gaat me om de manier waarop men met hem omgaat.
Alsof het dan ook voor ons geoorloofd is om de draak met hem te steken op allerlei manier. Hij is een dwaas dus wij mogen hem als dwaas neerzetten.
Dan is er voor ons als christenen een uitnemender weg.
Toch?

En dat geldt uiteraard niet alleen voor Trump.
Maar hij is wel een wereldleider. Dus in dat opzicht heeft vooral hij gebed nodig.
Het maakt wel verschil met welk doel dit gedaan wordt. Ik ga er vanuit dat mensen de toevlucht nemen to zo iets omdat ze van hun land houden. Er zullen ook wel mensen zijn die zoiets uit haat of leedvermaak doen, maar dat zijn toch wel een hele kleine minderheid denk ik zo.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:Vind je dit wel samengaan met een godvruchtig leven?
Ik had beter kunnen zeggen dat ik het oneens bent met Trumps beslissing om het WHO niet meer te financieren, ja.

Verder zie ik hier weinig kwaad in. Klopt.
Ja, dat eerste is een normale opmerking. De post was een flauwe manier om iemand voor gek te zetten en bevatte, gezien het stuk over de Titanic, klinklare leugens. Ook wel 9e gebod overtreding te noemen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:De post was een flauwe manier om iemand voor gek te zetten en bevatte, gezien het stuk over de Titanic, klinklare leugens. Ook wel 9e gebod overtreding te noemen.
Ik ga er vanuit dat deze post een extract is van tweets van Trump (door iedereen na te lezen) en dat je het woord iceberg vervangt door Corona en pinguins door chinezen dat in het hele bericht geen enkele uitspraak staat die niet op onderliggende waarheid teruggaat. Dat is wat anders dan klinkklaar.
Overigens glijdt kritiek op Trump van hem als als water van een eend. Dus mijn bijdrage aan het debat schaadt hem volstrekt niet.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:De post was een flauwe manier om iemand voor gek te zetten en bevatte, gezien het stuk over de Titanic, klinklare leugens. Ook wel 9e gebod overtreding te noemen.
Ik ga er vanuit dat deze post een extract is van tweets van Trump (door iedereen na te lezen) en dat je het woord iceberg vervangt door Corona en pinguins door chinezen dat in het hele bericht geen enkele uitspraak staat die niet op onderliggende waarheid teruggaat. Dat is wat anders dan klinkklaar.
Overigens glijdt kritiek op Trump van hem als als water van een eend. Dus mijn bijdrage aan het debat schaadt hem volstrekt niet.
Dat laatste is een zeer slechte manier om verantwoordelijkheid af te schuiven. Heel eenvoudig, je stuurt iets wat niet klopt. Trump heeft niets met de Titanic te maken. Je moet niet in het ene zo strak zitten en in het andere rekkelijk. Dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Zeeuw schreef: Trump heeft niets met de Titanic te maken. Je moet niet in het ene zo strak zitten en in het andere rekkelijk. Dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede.
Het begint met: Als president Trump de kapitein van de Titanic geweest was.... Ik vond het een goede vergelijking.

Als je je wilt verdiepen in de letterlijke uitspraken van de president, is er op Youtube wel wat voor je te vinden. Alle foutieve informatie van Trump over Corona op een rijtje.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Om dit als leugen weg te zetten gaat wat ver. Het is volslagen duidelijk dat dit niet letterlijk bedoeld is. Als dit een leugen is, dan is veel kinderspel een leugen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:Om dit als leugen weg te zetten gaat wat ver. Het is volslagen duidelijk dat dit niet letterlijk bedoeld is. Als dit een leugen is, dan is veel kinderspel een leugen.
Je moet het ook zien in het licht van de zeer strakke opstelling van Herman in het andere topic. Bij jou zou ik dit nl niet zo neerschrijven. Ik denk wel dat we moeten nadenken wat we forwarden. Volgens mij kan er van christenen best een signaal in dit geval uitgaan. Ik krijg op dit moment giga veel flauwkul via groepsapps. Zogenaamd leuk in Coronatijd. Het kan mij zelden bekoren.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Ik vind het toch wel zorgwekkend dat adviseurs van Trump tot dit soort uitspraken kunnen komen:
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 67561.html
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

Ik hoorde vanmorgen een interview op de radio, met een immunoloog, die onderzoek verricht in Amerika.
Hij eindigde het interview met:

"Het is ontzettend frustrerend dat als er een grote ramp als corona plaatsvindt, Amerika de meest incapabele president heeft die we ooit hebben gehad."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/194443/V ... jCcEKTaxqM

Intussen wachten we af of er een nieuwe organisatie - naast de WHO - opgericht gaat worden dan. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Mara schreef:Ik hoorde vanmorgen een interview op de radio, met een immunoloog, die onderzoek verricht in Amerika.
Hij eindigde het interview met:

"Het is ontzettend frustrerend dat als er een grote ramp als corona plaatsvindt, Amerika de meest incapabele president heeft die we ooit hebben gehad."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/194443/V ... jCcEKTaxqM

Intussen wachten we af of er een nieuwe organisatie - naast de WHO - opgericht gaat worden dan. :huhu
Het is de vraag of een capabele president de besmettingen had kunnen indammen. Het systeem is al behoorlijk ziek in de VS (in de zin dat er weinig vangnetten zijn als je ziek bent).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

parsifal schreef:
Het is de vraag of een capabele president de besmettingen had kunnen indammen. Het systeem is al behoorlijk ziek in de VS (in de zin dat er weinig vangnetten zijn als je ziek bent).
Nee dat denk ik ook niet. Maar daarom is het ook zo onbegrijpelijk dat Trump alle waarschuwingen gewoon in de wind sloeg.
Hij werd in januari al door de inlichtingendiensten gewaarschuwd en dat werd gebagatelliseerd.
En dan nu de schuld willen leggen bij de WHO?
Die man zou echt eens naar filmpjes van zichzelf moeten kijken, wat hij gezegd heeft en vooral, wat hij niet gezegd heeft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie