Puritan Quotes

Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Puritan Quotes

Bericht door Susan »

No one ever came to Christ because they knew themselves to be of the elect. It is quite true that God has of his mere good pleasure elected some to everlasting life, but they never knew it until they came to Christ. Christ nowhere invites the elect to come to Him. The question for you is not, Am I one of the elect? But, Am I one of the human race?” (Robert Murray M‘Cheyne)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Puritan Quotes

Bericht door -DIA- »

Voor degenen die niet zon makkelijk met de Engelse taal overweg kunnen, en dan denk aan mensen die niet in de gelegenheid zijn geweest om verder dan de Lagere School te leren, wil ik dit mooie citaat wel proberen in de Nederlandse taal over te zetten.
Hopelijk maak ik niet zo veel fouten, en dat zou zeker erg zijn, als de zin er een andere betekenis door kreeg.

Niemand kwam ooit tot Christus omdat ze wisten dat ze uitverkoren waren. Het is volkomen waar dat God uit zijn genoegen sommigen tot eeuwig leven heeft uitgekozen, maar ze wisten het pas toen ze tot Christus kwamen. Christus nodigt nergens de uitverkorenen uit om tot Hem te komen. De vraag voor jou is niet: ben ik een van de uitverkorenen? Maar ben ik een van die mensen?'
(Robert Murray M'Cheyne)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Puritan Quotes

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Voor degenen die niet zon makkelijk met de Engelse taal overweg kunnen, en dan denk aan mensen die niet in de gelegenheid zijn geweest om verder dan de Lagere School te leren, wil ik dit mooie citaat wel proberen in de Nederlandse taal over te zetten.
Hopelijk maak ik niet zo veel fouten, en dat zou zeker erg zijn, als de zin er een andere betekenis door kreeg.

Niemand kwam ooit tot Christus omdat ze wisten dat ze uitverkoren waren. Het is volkomen waar dat God uit zijn genoegen sommigen tot eeuwig leven heeft uitgekozen, maar ze wisten het pas toen ze tot Christus kwamen. Christus nodigt nergens de uitverkorenen uit om tot Hem te komen. De vraag voor jou is niet: ben ik een van de uitverkorenen? Maar ben ik een van die mensen?'
(Robert Murray M'Cheyne)
Ja, die laatste zin zou tot ernstige verwarring kunnen leiden. "Een van die mensen" zou zomaar waar op de uitverkorenen kunnen slaan. Volgens mij staat er gewoon "behoor ik tot het menselijk ras". Zoals Luther 'de wereld' dus op elk mens betrok, in zijn uitleg over Joh. 3:16.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Puritan Quotes

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:Voor degenen die niet zon makkelijk met de Engelse taal overweg kunnen, en dan denk aan mensen die niet in de gelegenheid zijn geweest om verder dan de Lagere School te leren, wil ik dit mooie citaat wel proberen in de Nederlandse taal over te zetten.
Hopelijk maak ik niet zo veel fouten, en dat zou zeker erg zijn, als de zin er een andere betekenis door kreeg.

Niemand kwam ooit tot Christus omdat ze wisten dat ze uitverkoren waren. Het is volkomen waar dat God uit zijn genoegen sommigen tot eeuwig leven heeft uitgekozen, maar ze wisten het pas toen ze tot Christus kwamen. Christus nodigt nergens de uitverkorenen uit om tot Hem te komen. De vraag voor jou is niet: ben ik een van de uitverkorenen? Maar ben ik een van die mensen?'
(Robert Murray M'Cheyne)
Ja, die laatste zin zou tot ernstige verwarring kunnen leiden. "Een van die mensen" zou zomaar waar op de uitverkorenen kunnen slaan. Volgens mij staat er gewoon "behoor ik tot het menselijk ras". Zoals Luther 'de wereld' dus op elk mens betrok, in zijn uitleg over Joh. 3:16.
U hebt gelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Puritan Quotes

Bericht door John Galt »

Ik zou "the hunan race" vertalen met: het menselijk geslacht. Komt op hetzelfde neer, maar het mensdom is geen ras.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Puritan Quotes

Bericht door Arja »

It is not the bee's touching of the flower that gathers honey, but her abiding for a time upon the flower that draws out the sweet. It is not he who reads most, but he who meditates most — who will prove the choicest, sweetest, wisest and strongest Christian. (Thomas Brooks)
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Puritan Quotes

Bericht door Arja »

Nothing whatever, whether great or small, can happen to a believer, without God's ordering and permission. There is no such thing as "chance," "luck" or "accident" in the Christian's journey through this world. All is arranged and appointed by God. And all things are "working together" for the believer's good. - J. C. Ryle
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Puritan Quotes

Bericht door Isala »

"If i could hear Christ praying for me in the next room, i would not fear a million enemies.
Yet the distance makes no difference: He is praying for me!

- R. M. McCheyne -
Hora est!
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Puritan Quotes

Bericht door Arja »

Isala schreef:"If i could hear Christ praying for me in the next room, i would not fear a million enemies.
Yet the distance makes no difference: He is praying for me!

- R. M. McCheyne -
Bedankt!
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Puritan Quotes

Bericht door Arja »

On Christ’s glory I would fix all my thoughts and desires, and the more I see of the glory of Christ, the more the painted beauties of this world will wither in my eyes and I will be more and more crucified to this world. It will become to me like something dead and putrid, impossible for me to enjoy. Bron: John Owen, The Glory of Christ
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Puritan Quotes

Bericht door Tiberius »

Enkele off-topic berichten verwijderd.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Puritan Quotes

Bericht door Arja »

“It is said that in some countries trees will grow, but will bear no fruit because there is no winter there.”
― John Bunyan
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Puritan Quotes

Bericht door Arja »

Meditation and prayer are like two turtles-doves — if you separate one, the other dies.
Illumination makes us shining lamps, meditation makes us burning lamps.
Meditation imprints and fastens a truth in the mind.
A Christian without meditation is like a soldier without weapons, or a workman without tools.
Meditation is like the watering of the seed, it makes the fruits of grace to flourish.
Meditation is the chewing on the truths we have heard.
Let us go into Hell by contemplation — that we may not go into Hell by condemnation.
(Thomas Watson)
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Puritan Quotes

Bericht door Arja »

I have now concentrated all my prayers into one,
and that one prayer is this,
that I may die to self and live wholly to Him.

Charles Spurgeon
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Puritan Quotes

Bericht door Arja »

Biblical repentance, then, is not merely a sense of regret that leaves us where it found us. It is a radical reversal that takes us back along the road of our sinful wanderings, creating in us a completely different mind-set. We come to our senses spiritually (Luke 15:17). Thus the prodigal son’s life was no longer characterized by the demand “give me” (v. 12) but now by the request “make me . . .” (v. 19). This lies on the surface of the New Testament’s teaching. Regret there will be, but the heart of repentance is the lifelong moral and spiritual turnaround of our lives as we submit to the Lord.”

― Sinclair B. Ferguson

(a new Puritan)
Plaats reactie