Het beleid van president Trump

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Ik had het helemaal niet over uiterlijk. Het gaat wat mij betreft over charisma. Ik geef toe dat Rutte dat wel heeft. Maar visie, nee die heeft hij echt niet. Zelf heeft hij ook al eens gezegd dat je daarvoor bij een opticien moet zijn. Nog een slechte grap ook trouwens.
Rutte geeft ruiterlijk toe als hij fout zat. Als Trump nu daar ook eens mee zou beginnen, zou hij een deel van mijn sympathie krijgen.
Het ligt bij hem nl. altijd aan de ander, de situatie, met andere woorden, hij zoekt vele vonden.
Een politicus mag van mij een fout maken, meerdere zelfs. Maar geef dat toe.
Probeer de schade daarna te herstellen.
Maar stop eens met die eeuwige smoezenparade. Of het doen alsof...
Sorry Mara, maar als je zo reageert, heeft een discussie geen zin. Als je van Trump zegt dat hij geen visie heeft, maar Rutte daarvoor prijst, dan vind ik daar wat van. Vervolgens geef je alleen maar opnieuw je ergernissen over Trump weer. En in je postings daarna maak je het alleen maar erger. Dan lijkt het meer op dat je voor feiten niet meer vatbaar bent.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

eilander schreef: Sorry Mara, maar als je zo reageert, heeft een discussie geen zin. Als je van Trump zegt dat hij geen visie heeft, maar Rutte daarvoor prijst, dan vind ik daar wat van. Vervolgens geef je alleen maar opnieuw je ergernissen over Trump weer. En in je postings daarna maak je het alleen maar erger. Dan lijkt het meer op dat je voor feiten niet meer vatbaar bent.
Het heeft inderdaad geen zin, want je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik prees Rutte niet vanwege zijn visie, ik zei dit:
Mara schreef: Ook al ben ik het lang niet in alles eens met Mark Rutte, er staat wel een persoonlijkheid.
Het is zoals ook bij Johnson, You love him or you hate him
Voor- en tegenstanders zullen elkaar nooit overtuigen.
Ik beëindig deze discussie verder, want de energie om het uit te diepen, ontbreekt me helaas nu.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef: Sorry Mara, maar als je zo reageert, heeft een discussie geen zin. Als je van Trump zegt dat hij geen visie heeft, maar Rutte daarvoor prijst, dan vind ik daar wat van. Vervolgens geef je alleen maar opnieuw je ergernissen over Trump weer. En in je postings daarna maak je het alleen maar erger. Dan lijkt het meer op dat je voor feiten niet meer vatbaar bent.
Het heeft inderdaad geen zin, want je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik prees Rutte niet vanwege zijn visie, ik zei dit:
Mara schreef: Ook al ben ik het lang niet in alles eens met Mark Rutte, er staat wel een persoonlijkheid.
Het is zoals ook bij Johnson, You love him or you hate him
Voor- en tegenstanders zullen elkaar nooit overtuigen.
Ik beëindig deze discussie verder, want de energie om het uit te diepen, ontbreekt me helaas nu.
Als je je eigen tekst ook al gaat verminken, wordt het lastig ja.
Je zei namelijk dit:
Mara schreef:Ik bedoelde niet alleen uiterlijk. De man heeft geen visie.
Ook al ben ik het lang niet in alles eens met Mark Rutte, er staat wel een persoonlijkheid.
Dus je had het wel degelijk over visie in de vergelijking tussen Trump en Rutte.
Het gaat me overigens helemaal niet over voor- of tegenstanders. We moeten het over feiten hebben. Dat is moeilijk genoeg, dat begrijp ik ook wel. Maar je zwerft er op deze manier wel héél erg ver vandaan.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

eilander schreef: Dus je had het wel degelijk over visie in de vergelijking tussen Trump en Rutte.
Het gaat me overigens helemaal niet over voor- of tegenstanders. We moeten het over feiten hebben. Dat is moeilijk genoeg, dat begrijp ik ook wel. Maar je zwerft er op deze manier wel héél erg ver vandaan.
Het verschil zit eigenlijk in het feit dat de meeste politici met een gebrekkige visie wel op een vrij capabele manier hun land weten te besturen. Van Trump kun je dat niet echt zeggen, zonder de waarheid geweld te doen.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

coco schreef: En je andere held Obama. Hij staat bekend als de meest oorlogszuchtige president van de VS ooit ....
Ik vraag me af hoe je aan dit soort opmerkingen komt. Werk dit eens verder uit - welke oorlogen zijn door Obama begonnen?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

eilander schreef: Dus je had het wel degelijk over visie in de vergelijking tussen Trump en Rutte.
Het gaat me overigens helemaal niet over voor- of tegenstanders. We moeten het over feiten hebben. Dat is moeilijk genoeg, dat begrijp ik ook wel. Maar je zwerft er op deze manier wel héél erg ver vandaan.
Voor de allerlaatste keer nee. Dat zei ik niet.
Dan had ik gezegd: Rutte heeft tenminste visie en Trump heeft dat niet.
Ik vind Rutte een persoonlijkheid. Dat zegt niets over een visie.
::bye
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door coco »

gallio schreef:
coco schreef: En je andere held Obama. Hij staat bekend als de meest oorlogszuchtige president van de VS ooit ....
Ik vraag me af hoe je aan dit soort opmerkingen komt. Werk dit eens verder uit - welke oorlogen zijn door Obama begonnen?
Heb je geen Google?
Ik tel er 7, anderen ook, maar jij kunt niks bedenken?
:hi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

coco schreef:
gallio schreef:
coco schreef: En je andere held Obama. Hij staat bekend als de meest oorlogszuchtige president van de VS ooit ....
Ik vraag me af hoe je aan dit soort opmerkingen komt. Werk dit eens verder uit - welke oorlogen zijn door Obama begonnen?
Heb je geen Google?
Ik tel er 7, anderen ook, maar jij kunt niks bedenken?
Geef die zeven eens. Gewoon uit vriendelijkheidsoverwegingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Hollander »

Mara schreef:
Hollander schreef:Het is al jaren bekend dat Nederlandse media eenzijdig informeren over Trump. Ongeveer alles wordt aangegrepen om een negatief beeld neer te zetten. Wat er allemaal waarheid is, is nauwelijks te achterhalen. Wel geloof ik dat de kritiek in dit topic, op de persoon Trump én de belachelijkmakende toon richting (voorzichtige) voorstanders van hem, regelmatig niet de toets van het grote Bijbelse gebod kunnen doorstaan.
Dat is absoluut niet waar. Een goede journalist is neutraal en verreweg de meesten zijn dat ook.
(...)
Als dit met Trump zou gebeuren, zouden daar snoeiharde grappen over gemaakt worden.
Dat is niet goed!! Maar de man roept het toch echt over zichzelf af.
(...)
Gelukkig ontkracht je jouw eerste zinnen later zelf alweer. Volgens mij is dit bericht van jou juist een bevestiging van mijn laatste alinea. ;)
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Hollander »

gallio schreef:
Hollander schreef:Het is al jaren bekend dat Nederlandse media eenzijdig informeren over Trump. Ongeveer alles wordt aangegrepen om een negatief beeld neer te zetten. Wat er allemaal waarheid is, is nauwelijks te achterhalen. Wel geloof ik dat de kritiek in dit topic, op de persoon Trump én de belachelijkmakende toon richting (voorzichtige) voorstanders van hem, regelmatig niet de toets van het grote Bijbelse gebod kunnen doorstaan.
Lees je ook de internationale media? Die zetten het vaak goed genuanceerd neer, is mijn ervaring. Zelfs de kranten die Trump zelf wegzet als zijn tegenstanders en bronnen van 'fake news' hebben artikelen die de betere beslissingen van Trump netjes vermelden. Ze gaan vaak meer integer om met de president dan de president met hen.
Mijn post ging nadrukkelijk over de eenzijdigheid van Nederlandse media. ;)
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door coco »

parsifal schreef:
coco schreef:
gallio schreef:
coco schreef: En je andere held Obama. Hij staat bekend als de meest oorlogszuchtige president van de VS ooit ....
Ik vraag me af hoe je aan dit soort opmerkingen komt. Werk dit eens verder uit - welke oorlogen zijn door Obama begonnen?
Heb je geen Google?
Ik tel er 7, anderen ook, maar jij kunt niks bedenken?
Geef die zeven eens. Gewoon uit vriendelijkheidsoverwegingen.
Hierbij een uiting van vriendelijkheid.
https://www.bnr.nl/opinie/bernard-hamme ... dent-obama
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door coco »

Nathanaël schreef:Ik vind het grappig om te zien dat de mensen die pro-Trump zijn in dit topic vaak ook hele grote woorden gebruiken. Een beetje de stijl van Trump hebben. Blijkbaar trekken bepaalde karakters elkaar aan.
Je bent recht voor zijn raap of hebt het achter de ellebogen bedoel je? Grappig dat jij dat ook politiek doortrekt..
:hi
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

coco schreef:
Hierbij een uiting van vriendelijkheid.
https://www.bnr.nl/opinie/bernard-hamme ... dent-obama
Dank je. Ik tel 7 conflicten in het tijdperk Obama. Zoals jouw artikel het opsomt:

Toen Obama aantrad, erfde hij van zijn voorganger George W. Bush de oorlogen in Afghanistan en Irak, die beide in alle hevigheid woedden.... De Amerikaanse strijdkrachten zijn wel uitgedund, maar blijven actief in beide landen, vooral in Irak, inclusief grondtroepen. Daar zijn de acties tegen IS in Syrië bijgekomen, ook daar – zijn uitdrukkelijke verzekering ten spijt – inclusief een troepenmacht van enkele honderden op de grond. Het gaat dan voornamelijk om ‘special forces,’ in het jargon van Washington niet hetzelfde als grondtroepen, maar dat is natuurlijk onzin. Ook in Libië de Amerikaanse krijgsmacht actief, en ook daar zijn – ondanks ontwijkende antwoorden in Washington – grondsoldaten bij betrokken. Hetzelfde geldt voor Pakistan, Somalië en Jemen.

Ondanks het feit dat er enkele conflicten bijgekomen zijn, kan je hem moeilijk oorlogszuchtig noemen. George W Bush heeft er een grotere puinhoop van gemaakt, meer dan enige andere in de laatste 50 jaar.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door coco »

gallio schreef:
coco schreef:
Hierbij een uiting van vriendelijkheid.
https://www.bnr.nl/opinie/bernard-hamme ... dent-obama
Dank je. Ik tel 7 conflicten in het tijdperk Obama. Zoals jouw artikel het opsomt:

Toen Obama aantrad, erfde hij van zijn voorganger George W. Bush de oorlogen in Afghanistan en Irak, die beide in alle hevigheid woedden.... De Amerikaanse strijdkrachten zijn wel uitgedund, maar blijven actief in beide landen, vooral in Irak, inclusief grondtroepen. Daar zijn de acties tegen IS in Syrië bijgekomen, ook daar – zijn uitdrukkelijke verzekering ten spijt – inclusief een troepenmacht van enkele honderden op de grond. Het gaat dan voornamelijk om ‘special forces,’ in het jargon van Washington niet hetzelfde als grondtroepen, maar dat is natuurlijk onzin. Ook in Libië de Amerikaanse krijgsmacht actief, en ook daar zijn – ondanks ontwijkende antwoorden in Washington – grondsoldaten bij betrokken. Hetzelfde geldt voor Pakistan, Somalië en Jemen.

Ondanks het feit dat er enkele conflicten bijgekomen zijn, kan je hem moeilijk oorlogszuchtig noemen. George W Bush heeft er een grotere puinhoop van gemaakt, meer dan enige andere in de laatste 50 jaar.
Voor iemand met de Nobel prijs voor de vrede op zak vind ik dit dubbel kwaadaardig eerlijk gezegd..
Daarnaast doen de betreffende landen in chaos weinig voor elkaar onder. Maar op de een of andere manier wordt hem dat door de msm niet echt verweten. Want ja, Arabische lente. Lang leve de democratie. Dood aan de dictators. We zien de gevolgen.
:hi
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

coco schreef:
gallio schreef:
coco schreef:
Hierbij een uiting van vriendelijkheid.
https://www.bnr.nl/opinie/bernard-hamme ... dent-obama
Dank je. Ik tel 7 conflicten in het tijdperk Obama. Zoals jouw artikel het opsomt:

Toen Obama aantrad, erfde hij van zijn voorganger George W. Bush de oorlogen in Afghanistan en Irak, die beide in alle hevigheid woedden.... De Amerikaanse strijdkrachten zijn wel uitgedund, maar blijven actief in beide landen, vooral in Irak, inclusief grondtroepen. Daar zijn de acties tegen IS in Syrië bijgekomen, ook daar – zijn uitdrukkelijke verzekering ten spijt – inclusief een troepenmacht van enkele honderden op de grond. Het gaat dan voornamelijk om ‘special forces,’ in het jargon van Washington niet hetzelfde als grondtroepen, maar dat is natuurlijk onzin. Ook in Libië de Amerikaanse krijgsmacht actief, en ook daar zijn – ondanks ontwijkende antwoorden in Washington – grondsoldaten bij betrokken. Hetzelfde geldt voor Pakistan, Somalië en Jemen.

Ondanks het feit dat er enkele conflicten bijgekomen zijn, kan je hem moeilijk oorlogszuchtig noemen. George W Bush heeft er een grotere puinhoop van gemaakt, meer dan enige andere in de laatste 50 jaar.
Voor iemand met de Nobel prijs voor de vrede op zak vind ik dit dubbel kwaadaardig eerlijk gezegd..
Daarnaast doen de betreffende landen in chaos weinig voor elkaar onder. Maar op de een of andere manier wordt hem dat door de msm niet echt verweten. Want ja, Arabische lente. Lang leve de democratie. Dood aan de dictators. We zien de gevolgen.
Joh, schrijf een brief aan het Nobel Prijs Committee, om ze uit te leggen dat ze het helemaal verkeerd gedaan hebben.

Daarna even een vredesplan voor het Midden Oosten in elkaar flansen. Het recente plan van Trump en Kushner was namelijk een grote flop, dus wat nieuwe ideeen van jou zullen best wel handig zijn.

In een ding heb je wel gelijk, het gaat niemand lukken in het MO, of Afghanistan, of Somalië vrede en democratie te brengen met militaire middelen. Dat was DE grote fout van G W Bush. Net zoals de Soviet Unie het eerder niet lukte om Afghanistan er onder te krijgen, gaat het de westerse machten niet lukken om dat daar te doen of in andere landen in de regio. Maar om dat allemaal maar even in de schoenen van Obama te schuiven is niet fair en niet erg realistisch van je.
Plaats reactie