Het beleid van president Trump

coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door coco »

eilander schreef:
coco schreef:@HersteldHervormd

Klopt. Ik kan hem ook nergens meer vinden. Staat er nog wel in het Engels op: Fall Cabal in 10 afleveringen.

En ja, ik weet dat er een heel leger aan zogenaamde complot denkers actief is op internet, en dat dat de censuur op YouTube zou moeten rechtvaardigen, maar al klopt er 10% van dit verhaal..
Onbijbelse afsluiting.
Wat ik bedoel, is dat het voldoende aanleiding geeft voor een grondig onderzoek. De eindeloze verbindingen tussen de machthebbers. Schimmige bijeenkomsten. Onafhankelijke media die toch wel opmerkelijke belangen hebben. En ook actueel, de vaccinatie praktijk.
De duiding van de makers kun je twijfels over hebben. Maar het geheel sluit aan bij de vermoedens van veel mensen, ook de mijne. Niets is wat het lijkt. De wereld is een wespennest. Het kan 2 kanten op vallen. Of alles wordt beter (duizendjarig vrederijk) of de periode van grote duisternis is nabij (grote verdrukking).
:hi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

Hollander schreef:Het is al jaren bekend dat Nederlandse media eenzijdig informeren over Trump. Ongeveer alles wordt aangegrepen om een negatief beeld neer te zetten. Wat er allemaal waarheid is, is nauwelijks te achterhalen. Wel geloof ik dat de kritiek in dit topic, op de persoon Trump én de belachelijkmakende toon richting (voorzichtige) voorstanders van hem, regelmatig niet de toets van het grote Bijbelse gebod kunnen doorstaan.
Dat is absoluut niet waar. Een goede journalist is neutraal en verreweg de meesten zijn dat ook.
Al ontkom je er niet aan dat ze het vanuit een eigen gezichtspunt zullen benaderen.
Het is heel opmerkelijk dat je dit fenomeen nauwelijks terugziet bij andere wereldleiders.
Toen Angela Merkel een tijdlang leed aan hinderlijke trillingen, sprak iedereen daar met mededogen over.
Als dit met Trump zou gebeuren, zouden daar snoeiharde grappen over gemaakt worden.
Dat is niet goed!! Maar de man roept het toch echt over zichzelf af.
Ik begin naar hem te kijken als hij gaat spreken, probeer me neutraal op te stellen en soms lukt het me om zijn speech geheel uit te zitten.
Maar sorry, hij mist het, hij hééft het niet.
Ik zie geen vleugje Reagan, ik zie geen flintertje Obama, ik zie niks Bush (die een bepaalde humor had) of dingen die je je kunt herinneren, zoals de befaamde lachbui van Clinton met Jeltsin.
Of de meeslepende toespraak van Kennedy.
En hij zou niet moeten twitteren, dat zou al heel veel schelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door eilander »

Dat hij iets niet hééft, heeft niets met zijn beleid te maken. Ik snap wel wat je bedoelt, overigens.
Dat over die neutraliteit van journalisten ben ik geheel niet met je eens.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

eilander schreef: Dat over die neutraliteit van journalisten ben ik geheel niet met je eens.
Journalistieke objectiviteit begon ooit, zoals wel meer westerse geloofsartikelen, als een laat-negentiende-eeuws ideaal met hele andere bedoelingen dan ze nu heeft. In die tijd was journalistiek namelijk nog vaak niets meer dan een doorgeefluik van machthebbers: de koning dicteerde, de verslaggever schreef op, zogezegd. Kranten stonden vol met mededelingen van bovenaf: oorlogsverklaringen, veranderde vaarroutes, oproepen tot gebed - dat soort dingen.

Door de Verlichting en de opkomst van de moderne wetenschap ontstond het idee van journalistiek als kritische tegenmacht: ze moest geen boodschapper zijn, maar controleur. Ten grondslag daaraan lag een nieuw ideaal genaamd objectiviteit, in de zin van zelfstandigheid: wij, de pers, bepalen zelf wat we melden. En pas als we gecontroleerd hebben of het klopt.
https://decorrespondent.nl/6073/waarom- ... 0-09fc1192
eilander schreef:Dat hij iets niet hééft, heeft niets met zijn beleid te maken. Ik snap wel wat je bedoelt, overigens.
Ik bedoelde niet alleen uiterlijk. De man heeft geen visie.
Ook al ben ik het lang niet in alles eens met Mark Rutte, er staat wel een persoonlijkheid.
Zoals ik me als Duits burger ook wel aan Angela Merkel zou toevertrouwen.
Theresa May vervulde op haar wijze ook een leidersrol. Ze ging onvermoeibaar door tot het einde.

Let wel, ik bedoel dus niet of je het wel of niet inhoudelijk eens bent met het beleid.
Het gaat mij om de persoon, is hij/zij geloofwaardig, neemt hij zijn ambt zo serieus, dat hij goed en bloed zal geven?
Of speelt hij/zij een rol? Dit laatste krijg ik nl. bij het zien van Boris Johnson. Het is een soort fingerspitzengefühl, de man is niet authentiek.
Ik las dat hij uit de hogere klasse komt, maar dat hij er bewust uit wil zien als iemand uit het volk.
Vandaar die verwarde haardos, als een verstrooide professor.

"In aanloop naar de verkiezingen laat hij keer op keer zien dat deze man met het warrige haar ondanks zijn elitaire achtergrond een man van het volk is. De charmeur weet iedereen aan het lachen te krijgen. Biograaf Purnell onthult dat ook het warrige haar onderdeel van het imago van Johnson is. Johnson haalt geregeld wanneer een camera in de buurt is zijn handen nog even door zijn net gekamde haren."
WIE IS BORIS JOHNSON

Politici moeten - in deze tijd met altijd een camera op de loer - niet eten in het openbaar, niet op een skateboard gaan staan en ondertussen wel trachten zichzelf te blijven, authentiek.
Ga er maar aan staan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Hollander schreef:Het is al jaren bekend dat Nederlandse media eenzijdig informeren over Trump. Ongeveer alles wordt aangegrepen om een negatief beeld neer te zetten. Wat er allemaal waarheid is, is nauwelijks te achterhalen. Wel geloof ik dat de kritiek in dit topic, op de persoon Trump én de belachelijkmakende toon richting (voorzichtige) voorstanders van hem, regelmatig niet de toets van het grote Bijbelse gebod kunnen doorstaan.
Lees je ook de internationale media? Die zetten het vaak goed genuanceerd neer, is mijn ervaring. Zelfs de kranten die Trump zelf wegzet als zijn tegenstanders en bronnen van 'fake news' hebben artikelen die de betere beslissingen van Trump netjes vermelden. Ze gaan vaak meer integer om met de president dan de president met hen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Trump maakt er genoeg een potje van, om niet over de kleine zaken te vallen. Imago zaken zijn wat mij betreft klein. Het was ook onzin dat er ophef was over Obama die mosterd bestelde of een verkeerd pak droeg. Het was ook onzin dat er ophef was over Pence die niet met een andere vrouw, dan zijn vrouw alleen wil zijn in een gesloten kamer etc.

Op Trump's beleid, verdeeldheid-zaaien, liberale omgang met de waarheid etc is genoeg aan te merken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Mara schreef: ..... Let wel, ik bedoel dus niet of je het wel of niet inhoudelijk eens bent met het beleid.
Het gaat mij om de persoon, is hij/zij geloofwaardig, neemt hij zijn ambt zo serieus, dat hij goed en bloed zal geven?
Of speelt hij/zij een rol? .....
Dat is nu precies waar het bij velen om draait. President Trump heeft in de achterliggende weken enkele malen ontkent zelf iets verkeerd te doen ivm de Covid-19 crisis. Maar hij beschuldigd wel continu een aantal van de 'usual suspects' including de Chinezen, de Mexicanen, de pers, de Democraten, en zelfs Barack Obama was pas weer de zondebok. Van Hillary Clinton heb ik het nog niet gelezen, maar ik lees ook niet alles. Als je dat nieuws volgt, dan denk je toch wel dat er met Trump iets grondig mis is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Dat hij iets niet hééft, heeft niets met zijn beleid te maken. Ik snap wel wat je bedoelt, overigens.
Ik bedoelde niet alleen uiterlijk. De man heeft geen visie.
Ook al ben ik het lang niet in alles eens met Mark Rutte, er staat wel een persoonlijkheid.
Ik had het helemaal niet over uiterlijk. Het gaat wat mij betreft over charisma. Ik geef toe dat Rutte dat wel heeft. Maar visie, nee die heeft hij echt niet. Zelf heeft hij ook al eens gezegd dat je daarvoor bij een opticien moet zijn. Nog een slechte grap ook trouwens.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

gallio schreef:
Mara schreef: ..... Let wel, ik bedoel dus niet of je het wel of niet inhoudelijk eens bent met het beleid.
Het gaat mij om de persoon, is hij/zij geloofwaardig, neemt hij zijn ambt zo serieus, dat hij goed en bloed zal geven?
Of speelt hij/zij een rol? .....
Dat is nu precies waar het bij velen om draait. President Trump heeft in de achterliggende weken enkele malen ontkent zelf iets verkeerd te doen ivm de Covid-19 crisis. Maar hij beschuldigd wel continu een aantal van de 'usual suspects' including de Chinezen, de Mexicanen, de pers, de Democraten, en zelfs Barack Obama was pas weer de zondebok. Van Hillary Clinton heb ik het nog niet gelezen, maar ik lees ook niet alles. Als je dat nieuws volgt, dan denk je toch wel dat er met Trump iets grondig mis is.
Juist!
eilander schreef:Ik had het helemaal niet over uiterlijk. Het gaat wat mij betreft over charisma. Ik geef toe dat Rutte dat wel heeft. Maar visie, nee die heeft hij echt niet. Zelf heeft hij ook al eens gezegd dat je daarvoor bij een opticien moet zijn. Nog een slechte grap ook trouwens.
Rutte geeft ruiterlijk toe als hij fout zat. Als Trump nu daar ook eens mee zou beginnen, zou hij een deel van mijn sympathie krijgen.
Het ligt bij hem nl. altijd aan de ander, de situatie, met andere woorden, hij zoekt vele vonden.
Een politicus mag van mij een fout maken, meerdere zelfs. Maar geef dat toe.
Probeer de schade daarna te herstellen.
Maar stop eens met die eeuwige smoezenparade. Of het doen alsof...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door coco »

Mara schreef:
gallio schreef:
Mara schreef: ..... Let wel, ik bedoel dus niet of je het wel of niet inhoudelijk eens bent met het beleid.
Het gaat mij om de persoon, is hij/zij geloofwaardig, neemt hij zijn ambt zo serieus, dat hij goed en bloed zal geven?
Of speelt hij/zij een rol? .....
Dat is nu precies waar het bij velen om draait. President Trump heeft in de achterliggende weken enkele malen ontkent zelf iets verkeerd te doen ivm de Covid-19 crisis. Maar hij beschuldigd wel continu een aantal van de 'usual suspects' including de Chinezen, de Mexicanen, de pers, de Democraten, en zelfs Barack Obama was pas weer de zondebok. Van Hillary Clinton heb ik het nog niet gelezen, maar ik lees ook niet alles. Als je dat nieuws volgt, dan denk je toch wel dat er met Trump iets grondig mis is.
Juist!
eilander schreef:Ik had het helemaal niet over uiterlijk. Het gaat wat mij betreft over charisma. Ik geef toe dat Rutte dat wel heeft. Maar visie, nee die heeft hij echt niet. Zelf heeft hij ook al eens gezegd dat je daarvoor bij een opticien moet zijn. Nog een slechte grap ook trouwens.
Rutte geeft ruiterlijk toe als hij fout zat. Als Trump nu daar ook eens mee zou beginnen, zou hij een deel van mijn sympathie krijgen.
Het ligt bij hem nl. altijd aan de ander, de situatie, met andere woorden, hij zoekt vele vonden.
Een politicus mag van mij een fout maken, meerdere zelfs. Maar geef dat toe.
Probeer de schade daarna te herstellen.
Maar stop eens met die eeuwige smoezenparade. Of het doen alsof...
Vorm is blijkbaar nogal een dingetje bij je.. Je wordt liever voorgelogen door iemand met een vriendelijk lachend gezicht dan door iemand met een vervelende uitstraling? In bijde gevallen wordt je voorgelogen. Rutte geeft fouten toe? Kom op zeg.. Hoe naïef kun je zijn.. De man is een aalgladde draaikont die altijd overal wegkomt met z'n gladde praatjes.
Zo'n type dat je bij het minste meningsverschil bedelft onder de excuses en 'sorry's'. Neem jij die serieus?
En je andere held Obama. Hij staat bekend als de meest oorlogszuchtige president van de VS ooit, en kreeg als aanmoediging vooraf alvast de Nobel prijs voor de vrede. Heeft niets anders gecreëerd als chaos en ellende in het Midden Oosten, deels het werk van zijn eveneens fantastische voorganger Bush overgenomen en voortgezet.
:hi
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Nathanaël »

Ik vind het grappig om te zien dat de mensen die pro-Trump zijn in dit topic vaak ook hele grote woorden gebruiken. Een beetje de stijl van Trump hebben. Blijkbaar trekken bepaalde karakters elkaar aan.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

coco schreef:
Vorm is blijkbaar nogal een dingetje bij je.. Je wordt liever voorgelogen door iemand met een vriendelijk lachend gezicht dan door iemand met een vervelende uitstraling? In bijde gevallen wordt je voorgelogen. Rutte geeft fouten toe? Kom op zeg.. Hoe naïef kun je zijn.. De man is een aalgladde draaikont die altijd overal wegkomt met z'n gladde praatjes.
Zo'n type dat je bij het minste meningsverschil bedelft onder de excuses en 'sorry's'. Neem jij die serieus?
En je andere held Obama. Hij staat bekend als de meest oorlogszuchtige president van de VS ooit, en kreeg als aanmoediging vooraf alvast de Nobel prijs voor de vrede. Heeft niets anders gecreëerd als chaos en ellende in het Midden Oosten, deels het werk van zijn eveneens fantastische voorganger Bush overgenomen en voortgezet.
Neem jij iemand serieus die het volgende zegt?

“We’ll have 500 miles [of the Southern border fence] built by very early next year, some time, so, one of the reasons the numbers are so good. We will do everything in our power to keep the infection and those carrying the infection from entering our country. We have no choice. Whether it’s the virus that we’re talking about or many other public health threats. The Democrat policy of open borders is a direct threat to the health and well-being of all Americans. Now you see it with the coronavirus, you see it.”
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

coco schreef:
Vorm is blijkbaar nogal een dingetje bij je.. Je wordt liever voorgelogen door iemand met een vriendelijk lachend gezicht dan door iemand met een vervelende uitstraling? In bijde gevallen wordt je voorgelogen. Rutte geeft fouten toe? Kom op zeg.. Hoe naïef kun je zijn.. De man is een aalgladde draaikont die altijd overal wegkomt met z'n gladde praatjes.
Zo'n type dat je bij het minste meningsverschil bedelft onder de excuses en 'sorry's'. Neem jij die serieus?
En je andere held Obama. Hij staat bekend als de meest oorlogszuchtige president van de VS ooit, en kreeg als aanmoediging vooraf alvast de Nobel prijs voor de vrede. Heeft niets anders gecreëerd als chaos en ellende in het Midden Oosten, deels het werk van zijn eveneens fantastische voorganger Bush overgenomen en voortgezet.
Nou inderdaad, wat een grote woorden.
Naïef, aalgladde draaikont, held, fantastische...
Geen van de bewoordingen zijn juist.
Ik heb geen helden, want ik vest op prinsen geen betrouwen.
Ik heb ook geen dingetjes. (vreselijke uitdrukking trouwens)
Vorm is niet onbelangrijk, nooit. Zonder vorm kan er geen inhoud zijn nl.
En inhoud zonder vorm is eveneens kansloos.
Obama zag er i.i.g. wel natuurlijk uit. Je zag hem in de loop van de jaren ook verouderen.
Een 70jarige met een oranje gezicht en geblondeerd haar, komt nogal plastic over.
Als jullie predikant opeens met geverfde haren en een zonnebankhoofd op de kansel staat, hoe reageer je dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Ik moet zeggen dat ik geen fan van Trump ben, maar klagen over het uiterlijk zoals Mara doet komt ook vrij irrelevant over, en dat terwijl er toch genoeg te klagen is over zijn woorden en daden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

parsifal schreef:Ik moet zeggen dat ik geen fan van Trump ben, maar klagen over het uiterlijk zoals Mara doet komt ook vrij irrelevant over, en dat terwijl er toch genoeg te klagen is over zijn woorden en daden.
Ik klaag niet. Ik zie wat ik zie.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat het in principe irrelevant zou moeten zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie