Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Ik ben echt tegen vaccinatie dwang. Heb respect voor mensen die gemoedsbezwaard zijn.
Maar ik sta te kijken van het aantal gemoedsbezwaarden hier op het forum

Ik ken veel mensen binnen de HHK, CGK en GG.
Maar ik weet nog maar van een enkeling dat ze hun kinderen niet in laten enten.
Zelf heb ik het idee dat de acceptatie de laatste 10 a 15 jaar heel snel is gegaan.
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mona Lisa »

Voordat ik er over ga nadenken zou ik eerst willen weten of de prik effectief is. De "gewone" griepprik is al jaren ervaring mee en is nog maar voor gemiddeld 40% effectief. Dat schiet niet op.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Ik ben echt tegen vaccinatie dwang. Heb respect voor mensen die gemoedsbezwaard zijn.
Maar ik sta te kijken van het aantal gemoedsbezwaarden hier op het forum

Ik ken veel mensen binnen de HHK, CGK en GG.
Maar ik weet nog maar van een enkeling dat ze hun kinderen niet in laten enten.
Zelf heb ik het idee dat de acceptatie de laatste 10 a 15 jaar heel snel is gegaan.
Ik ken genoeg mensen. Ik zou er zo een aantal op kunnen noemen. Maar ze wonen wel allemaal buiten mijn woonplaats.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Mensen die niet gevaccineerd zijn, worden beschermd door de groeps immuniteit, dus door mensen die wel gevaccineerd zijn. Ik vraag me af of dat een rol speelt in de afweging.

Ik heb geen angst voor dit virus, maar krijg het liever niet. Mocht er een goed werkend vaccin komen, dan zal ik daar zeker gebruik van maken.

Ik ben in principe voor vaccineren en bij onvoldoende groeps immuniteit ook voor dwang van overheidswege.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Orchidee »

Méér voortschrijdend inzicht dan acceptatie denk ik.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Bezorgd schreef:Ik ben echt tegen vaccinatie dwang. Heb respect voor mensen die gemoedsbezwaard zijn.
Maar ik sta te kijken van het aantal gemoedsbezwaarden hier op het forum

Ik ken veel mensen binnen de HHK, CGK en GG.
Maar ik weet nog maar van een enkeling dat ze hun kinderen niet in laten enten.
Zelf heb ik het idee dat de acceptatie de laatste 10 a 15 jaar heel snel is gegaan.
Ik sta juist te kijken van de andere kant. Hoeveel mensen uit de reformatorische gezindte wel gevaccineerd zijn. Ik heb ook het idee dat de kentering op dat vlak de laatste tijd heel hard gaat.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef:Mensen die niet gevaccineerd zijn, worden beschermd door de groeps immuniteit, dus door mensen die wel gevaccineerd zijn. Ik vraag me af of dat een rol speelt in de afweging.

Ik heb geen angst voor dit virus, maar krijg het liever niet. Mocht er een goed werkend vaccin komen, dan zal ik daar zeker gebruik van maken.

Ik ben in principe voor vaccineren en bij onvoldoende groeps immuniteit ook voor dwang van overheidswege.
De WHO heeft het tot pandemie verklaard. Dat kan inhouden dat een overheid vaccineren kan verplichten.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef:Ik ben echt tegen vaccinatie dwang. Heb respect voor mensen die gemoedsbezwaard zijn.
Maar ik sta te kijken van het aantal gemoedsbezwaarden hier op het forum

Ik ken veel mensen binnen de HHK, CGK en GG.
Maar ik weet nog maar van een enkeling dat ze hun kinderen niet in laten enten.
Zelf heb ik het idee dat de acceptatie de laatste 10 a 15 jaar heel snel is gegaan.
Ik sta juist te kijken van de andere kant. Hoeveel mensen uit de reformatorische gezindte wel gevaccineerd zijn. Ik heb ook het idee dat de kentering op dat vlak de laatste tijd heel hard gaat.
Waardoor komt het dat deze verandering plaatsvindt?

Ik ben zelf een groot voorstander van vaccinatie. Ik ken ook niemand persoonlijk die hun kinderen niet laat vaccineren. Wel ken ik een paar mensen die hun dochters niet tegen HPV hebben gevaccineerd. Terwijl wij ook die vaccinatie zouden geven.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door coco »

Nee, zelf niet gevaccineerd en ook de kinderen niet. En al komt er een plicht, dan gaat het nog niet gebeuren. Er is genoeg ruis op de lijn om ook de effectiviteit/noodzaak/veiligheid in twijfel te trekken. Dus eigenlijk ben ik gemoedsbezwaard en kritisch prikker tegelijkertijd.
:hi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Ik ben tegen verplichte vaccinatie, al vind ik het vrij dom om kritische prikker te zijn met betrekking tot de vaccins die al een tijd meegaan. Ik denk dat Jonathan Edwards een heel goed voorbeeld gaf, van zelfs gevaarlijke vaccins nog gebruiken voor het belang van de bevolking als een geheel. De afweging om niet te vaccineren vanwege menselijke cellen die gekweekt zijn uit een geaborteerd kind gaat wat mij betreft ook niet op. De abortussen zijn niet uitgevoerd met het doel om de cellen te kweken. Maar zelfs als je het al een geldig argument vindt dan heeft dat grote gevolgen voor andere zaken: Hoe kijken we naar bedrijven als volkswagen? Maken we gebruik van zaken die ooit op een vieze manier zijn gemaakt (misschien met behulp van slavernij) etc.

Zolang we kinderen niet verplichten om een helm te dragen op de fiets, of vechthonden toestaan op straat (beide zorgen niet voor veel doden, maar toch voor meer dan er in Nederland aan mazelen overleden voor het vaccin er was) is praten over verplichte vaccinatie dom populisme. En nee, het argument voor volksgezondheid gaat niet helemaal op, want ook kinderen worden niet geacht zelf te kunnen beslissen over hun veiligheid. De verplichte fietshelm voor kinderen is er dus ook ter bescherming van hen die niet zelf de foute keuze maken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

merel schreef:
Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef:Ik ben echt tegen vaccinatie dwang. Heb respect voor mensen die gemoedsbezwaard zijn.
Maar ik sta te kijken van het aantal gemoedsbezwaarden hier op het forum

Ik ken veel mensen binnen de HHK, CGK en GG.
Maar ik weet nog maar van een enkeling dat ze hun kinderen niet in laten enten.
Zelf heb ik het idee dat de acceptatie de laatste 10 a 15 jaar heel snel is gegaan.
Ik sta juist te kijken van de andere kant. Hoeveel mensen uit de reformatorische gezindte wel gevaccineerd zijn. Ik heb ook het idee dat de kentering op dat vlak de laatste tijd heel hard gaat.
Waardoor komt het dat deze verandering plaatsvindt?

Ik ben zelf een groot voorstander van vaccinatie. Ik ken ook niemand persoonlijk die hun kinderen niet laat vaccineren. Wel ken ik een paar mensen die hun dochters niet tegen HPV hebben gevaccineerd. Terwijl wij ook die vaccinatie zouden geven.
Met dat laatste heb ik dus grote moeite. Als je seksueel gezien leeft zoals Gods Woord dat van ons vraagt, is deze vaccinatie niet nodig, mijns inziens.

Overigens wil ik niet een vaccinatiediscussie starten. Maar dit moet me toch van het hart.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:Met dat laatste heb ik dus grote moeite. Als je seksueel gezien leeft zoals Gods Woord dat van ons vraagt, is deze vaccinatie niet nodig, mijns inziens.

Overigens wil ik niet een vaccinatiediscussie starten. Maar dit moet me toch van het hart.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf of manlief altijd seksueel gezien leeft en geleefd heeft zoals God's Woord dat van ons vraagt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

parsifal schreef:
Jantje schreef:Met dat laatste heb ik dus grote moeite. Als je seksueel gezien leeft zoals Gods Woord dat van ons vraagt, is deze vaccinatie niet nodig, mijns inziens.

Overigens wil ik niet een vaccinatiediscussie starten. Maar dit moet me toch van het hart.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf of manlief altijd seksueel gezien leeft en geleefd heeft zoals God's Woord dat van ons vraagt.
Dat weet ik niet hoor. Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Zeker als je mag geboren worden en leven in een christelijke omgeving, vind ik dat niet de hoofdreden om hiervoor te vaccineren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

@ jantje Klopt, dat is ook hetgeen wij in de opvoeding mee willen geven. Zij kan echter ook een partner krijgen die dit niet in de opvoeding meekrijgt en anders geleefd heeft en haar zo kan besmetten met HPV met baarmoederhalskanker tot gevolg. Of zij kan later een ander leven gaan leiden dan dat wij dat in de opvoeding meegeven. Dit zijn onze overwegingen om wel tot deze vaccinatie over te gaan. Met daarnaast de opvoeding om rein te leven.

Daarnaast heb ik niet de illusie dat een reformatorische/kerkelijke jongen/ altijd een garantie is voor een deugdzaam leven op seksueel gebied
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:
parsifal schreef:
Jantje schreef:Met dat laatste heb ik dus grote moeite. Als je seksueel gezien leeft zoals Gods Woord dat van ons vraagt, is deze vaccinatie niet nodig, mijns inziens.

Overigens wil ik niet een vaccinatiediscussie starten. Maar dit moet me toch van het hart.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf of manlief altijd seksueel gezien leeft en geleefd heeft zoals God's Woord dat van ons vraagt.
Dat weet ik niet hoor. Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Zeker als je mag geboren worden en leven in een christelijke omgeving, vind ik dat niet de hoofdreden om hiervoor te vaccineren.
Wat weet je niet? Waar ben je het niet mee eens? Als een man besmet is kan hij zijn vrouw besmetten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie