Kwestie Global Rize

Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Germanicus »

Wet en Evangelie schreef:Ik ben niet zo slim maar ik snap er niets van waarom dat artikel misschien grappig is om te lezen. Dergelijke artikelen kan ik heel goed missen in het RD. Ik zie ook niets reformatorisch in GlobalRize of kan iemand dit ergens in hun standpunten terugvinden? Ik zou mij geen moment bedenken maar terstond mij hiervan afkeren.
Wat ik ironisch vind is dat hierboven GlobalRize verweten wordt net zo evangelisch te zijn als de EO, terwijl de directeur van GlobalRize, dr. Marten Visser, nu juist UIT de ledenraad van de EO is vertrokken vanwege zijn kritiek op de koers.
Hier beneden is het niet.
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Wet en Evangelie »

Germanicus schreef:
Wet en Evangelie schreef:Ik ben niet zo slim maar ik snap er niets van waarom dat artikel misschien grappig is om te lezen. Dergelijke artikelen kan ik heel goed missen in het RD. Ik zie ook niets reformatorisch in GlobalRize of kan iemand dit ergens in hun standpunten terugvinden? Ik zou mij geen moment bedenken maar terstond mij hiervan afkeren.
Wat ik ironisch vind is dat hierboven GlobalRize verweten wordt net zo evangelisch te zijn als de EO, terwijl de directeur van GlobalRize, dr. Marten Visser, nu juist UIT de ledenraad van de EO is vertrokken vanwege zijn kritiek op de koers.
Dr. Visser kan wel vertrokken zijn uit de ledenraad van de EO maar dit doet niets af van het feit dat hij evangelisch is denk ik.
DDD
Berichten: 28486
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door DDD »

Ik weet niet hoe het staat met je algemene ontwikkeling, maar dr. Marten Visser is meer gereformeerd/reformatorisch dan evangelisch. Als je de reformatorische pers de afgelopen jaren in de gaten had gehouden, was je hem regelmatig tegengekomen.

En als je dan iets zegt over zoiets: google dat dan even. Dat is toch een kleine moeite?
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Germanicus »

Wet en Evangelie schreef:Dr. Visser kan wel vertrokken zijn uit de ledenraad van de EO maar dit doet niets af van het feit dat hij evangelisch is denk ik.
Ik moet je teleurstellen. Dr. Visser is theoloog binnen de PKN, was (o.a.) namens de GZB uitgezonden naar Thailand en zijn vrouw is eindredacteur van De Waarheidsvriend (Gereformeerde Bond).
Hier beneden is het niet.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Geytenbeekje »

Germanicus schreef:
Wet en Evangelie schreef:Dr. Visser kan wel vertrokken zijn uit de ledenraad van de EO maar dit doet niets af van het feit dat hij evangelisch is denk ik.
Ik moet je teleurstellen. Dr. Visser is theoloog binnen de PKN, was (o.a.) namens de GZB uitgezonden naar Thailand en zijn vrouw is eindredacteur van De Waarheidsvriend (Gereformeerde Bond).
Dat kan, maar dan vind ik het jammer dat er alsnog filmpjes zijn waarbij Jezus gespeeld wordt en dergelijke.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Geytenbeekje »

Germanicus schreef:
Wet en Evangelie schreef:Ik ben niet zo slim maar ik snap er niets van waarom dat artikel misschien grappig is om te lezen. Dergelijke artikelen kan ik heel goed missen in het RD. Ik zie ook niets reformatorisch in GlobalRize of kan iemand dit ergens in hun standpunten terugvinden? Ik zou mij geen moment bedenken maar terstond mij hiervan afkeren.
Wat ik ironisch vind is dat hierboven GlobalRize verweten wordt net zo evangelisch te zijn als de EO, terwijl de directeur van GlobalRize, dr. Marten Visser, nu juist UIT de ledenraad van de EO is vertrokken vanwege zijn kritiek op de koers.
Net zo als de EO heb ik ook niet gezegd maar het is wel een behoorlijk evangelisch dingetje. Wellicht dat dhr Visser niet gaat over de postings van de medewerkers...
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Germanicus »

Geytenbeekje schreef:Dat kan, maar dan vind ik het jammer dat er alsnog filmpjes zijn waarbij Jezus gespeeld wordt en dergelijke.
Dat mag je uiteraard vinden (en tot op zekere hoogte snap ik je reserves ook wel, al sta ik daar genuanceerder in dan jij). Maar dat staat verder los van mijn reacties op Wet en Evangelie.
Hier beneden is het niet.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Geytenbeekje »

Germanicus schreef:
Geytenbeekje schreef:Dat kan, maar dan vind ik het jammer dat er alsnog filmpjes zijn waarbij Jezus gespeeld wordt en dergelijke.
Dat mag je uiteraard vinden (en tot op zekere hoogte snap ik je reserves ook wel, al sta ik daar genuanceerder in dan jij). Maar dat staat verder los van mijn reacties op Wet en Evangelie.
Ja, goed zal jij wel medewerker worden als je in mijn schoenen stond ?
Ik weet niet vind het wel dubbel.
Ook nog eens in het Engels, maakt het alleen maar lastiger...
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Germanicus »

Geytenbeekje schreef:Ja, goed zal jij wel medewerker worden als je in mijn schoenen stond? Ik weet niet vind het wel dubbel.
Ik ken het beeldmateriaal niet inhoudelijk, dus kan er niet goed over oordelen. Maar in principe zou het me niet weerhouden, nee. Vanuit één van mijn functies ben ik intensief bij evangelisatieactiviteiten betrokken en gebruiken we een interactieve Bijbel, waarmee mensen met een QR-code kunnen linken naar bijpassende fragmenten uit 'The Gospel Of John'. En eigenlijk vind ik dat prachtig dat woorden en beelden elkaar dan ondersteunen, zeker omdat het op een integere manier gebeurt en de boodschap centraal staat.
Hier beneden is het niet.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: Extreme evangelicalen en bevindelijk gereformeerden ontlopen elkaar niet veel in eigenzinnigheid en intolerantie naar andersdenkende christenen.
Dat doet me aan een soort 'telegraaftaal' denken: Orthodoxe christenen en Islam worden over een kam gescheerd.
Is dit niet in dezelfde zin, een wegzetten van hen die oude gereformeerde leer met alle gebreken wenste vast te houden?

Misschien is het goed om de biddagpreek van ds. Verschuure (sorry dat was een boetpreek) ook opmerkte dat orthodox gereformeerden in eigen kring wel heel fijntjes aan de kant worden gezet: "Die neemt het wel erg nauw, en zo op die manier worden die onder ons aan de kant geschoven. Luister eens: Wat is er gaande? We merken dit al ruim tien jaren op (veel langer, maar ik bedoel op dit forum): je wordt gewantrouwd, er worden vragen gesteld en die zou je toch niet verwachten op een forum dat zich zegt te gronden op de Reformatie en Nadere Reformatie, en de drie formulieren van enigheid.
Na ruim tien jaren, jaar in, jaar uit, wantrouwende bejegening ga je toch wel eens afvragen: Wat doet dit met een mens? Het heeft zijn uitwerking, dat voel ik wel. Ik heb pas gezegd om op sommigen niet meer te reageren voor mijn broodnodige rust, maar dat vind ik weer slap van mezelf.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Erskinees »

Daar gaan we weer... Kruip nou niet weer in de slachtofferrol Dia!
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door -DIA- »

Erskinees schreef:Daar gaan we weer... Kruip nou niet weer in de slachtofferrol Dia!
Luister eens: Ik vraag heel vriendelijk: Gun de waarheid ook en plekje, en gun me een klein beetje rust. Heb ik iemand van u iets misdaan? Betuig dan tegen mij. Verder: Heb ik mij een slachtofferrol aangemeten? Nee toch? Ik heb zo'n 10 jaren enkel op afwijkingen moeten wijzen, en dat werd me niet in dank afgenomen. En dan vraag ik weer: wat dat niet naar het Woord?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Erskinees schreef:Daar gaan we weer... Kruip nou niet weer in de slachtofferrol Dia!
Luister eens: Ik vraag heel vriendelijk: Gun de waarheid ook en plekje, en gun me een klein beetje rust. Heb ik iemand van u iets misdaan? Betuig dan tegen mij. Verder: Heb ik mij een slachtofferrol aangemeten? Nee toch? Ik heb zo'n 10 jaren enkel op afwijkingen moeten wijzen, en dat werd me niet in dank afgenomen. En dan vraag ik weer: wat dat niet naar het Woord?
Even los van de discussie: ik vind het hoogst ongepast om de dikgedrukte Bijbeltekst op jezelf toe te passen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Zita »

Ontopic! Het gaat hier over Global Rize, niet over de toestand van het forum in het algemeen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Geytenbeekje »

Germanicus schreef:
Geytenbeekje schreef:Ja, goed zal jij wel medewerker worden als je in mijn schoenen stond? Ik weet niet vind het wel dubbel.
Ik ken het beeldmateriaal niet inhoudelijk, dus kan er niet goed over oordelen. Maar in principe zou het me niet weerhouden, nee. Vanuit één van mijn functies ben ik intensief bij evangelisatieactiviteiten betrokken en gebruiken we een interactieve Bijbel, waarmee mensen met een QR-code kunnen linken naar bijpassende fragmenten uit 'The Gospel Of John'. En eigenlijk vind ik dat prachtig dat woorden en beelden elkaar dan ondersteunen, zeker omdat het op een integere manier gebeurt en de boodschap centraal staat.
Ik vind persoonlijk dat je God daarmee erg kwetst, zo heilig en groot.
En dan zo afbeelden, ja het kan mensen helpen. Maar we hebben toch het eenvoudige Woord om uit te dragen ?
In de tijd van Jezus toen ze Hem zagen geloofden ook vele niet in Hem. Persoonlijk zou ik hier niet aan mee willen werken.
Ik ben bang dat ik dan ook reacties krijg, fijn dat u zulke filmpjes stuurt ( in die trant) Terwijl ik die filmpjes niet goed vind...
Plaats reactie