Gereformeerde Gemeenten

Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Erskinees schreef:Het lijkt de roddelrubriek wel op Gergeminfo ("Het bericht circuleert dat mevr. Verschuure-Lock eveneens is opgenomen." "Dat is niet waar!" "Het gezin gaat in quarantaine."). Vind het best interessant en zorgelijk. Maar moet dat nou op een website van het gehele kerkverband geplaatst worden? De gemeente waar hij aan verbonden is heeft toch ook een eigen website. Vind het niet zo professioneel.
Het is een stukje uit de gemeentemail...
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Afgelopen week mocht een dergelijk artikel uit het RD niet geplaatst worden.
Mocht het bericht over Oud-Beijerland niet geplaatst worden? Dan roep ik bij deze de moderators tot verantwoording. Er heeft in het RD zwart op wit iets over gestaan, dus het is onzin om een artikellink uit het RD hier te weren, mijns inziens.
Kritiek op het moderatorbeleid alleen per PB. Ik geef op voorhand al even mee dat het dan wel over de juiste feiten moet gaan.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Het was de verwachting dat de seculiere media ook hierop af zouden komen.
Onderschat de macht niet van de seculiere wereld. We leven niet meer in de tijd van 50 jaar terug! We zijn in een heel andere veel hardere en agressievere wereld terecht gekomen, veel onverdraagzamer! Selectieve verontwaardiging. Net als met abortus, wie daar zijn stem tegen verheft met een beroep op de Bijbel is verdacht en agressief. Als we de tijd zo zien hoeft het ons niet te verwonderen dat de kerk meer in het nauw komt. Veel meer dan nu. Maar dat kan heel snel komen! Ik weet dat zelfs op Refoforum mensen zitten die geheel anders denken en de oude gereformeerde leer verachten, al wordt dat niet met zoveel woorden gezegd, het wordt goed gevoeld. Laten we ons daarom geen illusies maken! Men scheert reformatorische christenen gewoon over één kam met moslims. Ik denk wel dat er nog meer te verwachten is, nu we zien dat er in feite alleen maar verder af wordt geleefd van Gods Woord, en orthodox gereformeerden meer zichtbaar worden. Enerzijds een wereld die steeds verder van de religie afstaat, en anderzijds een kerk die veel meer in onkunde, en zelfs in (we zouden haast zeggen) onverschilligheid leeft. De kerk is een makkelijke prooi voor agressieve media vooral omdat het Woord niet meer recht gekend wordt. Je hoort ook onverschillige reacties. Ik geloof ook dat men in zulke gevallen de gereformeerde leer opzoekt, voor sensatie. Het is naar ik vast geloof niet echt een interesse in wat de Bijbelse leer is, maar veel meer het zoeken van sensatie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Persoonsgegevens en bijzondere persoonsgegeven staan we op dit forum alleen toe als er een expliciete link is naar een openbare bron-website; anders is het in strijd met de AVG.
Dus ben je die bron voor, dan volgt er een knip.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Waar slaan de groene letters op? Is er iets wat ik niet heb gezien?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:Waar slaan de groene letters op? Is er iets wat ik niet heb gezien?
Dat is een aanvulling op de post van Eilander, één posting boven de jouwe.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Persoonsgegevens en bijzondere persoonsgegeven staan we op dit forum alleen toe als er een expliciete link is naar een openbare bron-website; anders is het in strijd met de AVG.
Dus ben je die bron voor, dan volgt er een knip.
Dank voor deze verheldering!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:Waar slaan de groene letters op? Is er iets wat ik niet heb gezien?
Dat is een aanvulling op de post van Eilander, één posting boven de jouwe.
Gaat het RD rechten eisen? Op zijn strepen staan? Naar mijn gevoelen is het RD voor een goede christelijke berichtgeving, en wil dat ook bevorderen, als het goed is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Mistig schreef: Het is een stukje uit de gemeentemail...
Snap ik, mooi dat jullie als gemeenteleden zo geïnformeerd worden! Zorgelijke situatie.
Wat ik probeerde aan te geven is dat men op Gergeminfo vaak wat professionaliteit mist. Je zou zo'n verhaaltje (bedoeld voor gemeenteleden) nooit in deze verwoording terugzien op de landelijke website van bijvoorbeeld de HHK of CGK.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Wat berichten geknipt. Postings graag respectvol.
Rido91
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 aug 2019, 17:52

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Rido91 »

Jammer dat de kerk en het geloof an sich weer zo negatief in het nieuws moet komen...

https://www.telegraaf.nl/c/1936505274/
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Rido91 schreef:Jammer dat de kerk en het geloof an sich weer zo negatief in het nieuws moet komen...

https://www.telegraaf.nl/c/1936505274/
Ik kan het niet helemaal lezen, als dit waar is is het toch niet iets on je te verbazen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Roos2018 »

samanthi schreef:
Rido91 schreef:Jammer dat de kerk en het geloof an sich weer zo negatief in het nieuws moet komen...

https://www.telegraaf.nl/c/1936505274/
Ik kan het niet helemaal lezen, als dit waar is is het toch niet iets on je te verbazen.
zie eerder bericht in een ander draadje:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... start=1080
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Alle curatoriumvergaderingen, waaronder ook de vergaderdagen eind mei in verband met de toelating van studenten, alsook alle examens van de studenten, worden in verband met het coronavirus tot nader order uitgesteld.
Laatst gewijzigd door Jantje op 30 mar 2020, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Luther »

Jantje schreef:Alle vergaderingen, waaronder ook de vergaderdagen eind mei in verband met de toelating van studenten, alsook alle examens van de studenten worden in verband met het coronavirus tot nader order uitgesteld.
Verstandig!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie