Gereformeerde Gemeenten

DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik voel me meer verantwoordelijk voor de eigen kerk dan voor een ander kerkverband. Dat geldt in het bijzonder voor de gebreken en tekortkomingen. Verder staat er een smiley achter, want ik begrijp dat er best iets op dit ietwat kerkistische standpunt is af te dingen. Toch vind ik het een goed principe om vooral kritisch naar jezelf, zowel persoonlijk, als in gezins- familie-, en kerkelijk verband te kijken.

Maar vanuit God bezien maakt het naar ik aanneem geen verschil.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGotK »

Wie random op bijvoorbeeld youtube filmpjes bekijkt waarbij journalisten en beveiligers van bedrijven/instellingen elkaar treffen, kan zelf concluderen dat deze kerkbeveiliger niet aspecifiek handelt en het er nog netjes van afbrengt. Deze kerkbeveiligers voeren hun opdracht uit, namelijk de omgeving van de kerk mediavrij te houden. Je kunt hooguit vraagtekens zetten bij de opdracht(gevers).
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Natuurlijk is dit een vreemde actie, die de kerk menselijkerwijs gesproken geen goed doet.
Ik schrik echter ook wel van de reacties van kerkgangers. Als je niet hebt nagedacht over de vraag of dit een straf van God is, leef je wel heel oppervlakkig. We mogen toch wel zeggen dat God ons er iets mee te zeggen heeft, hoop ik?
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik zou het een heel onverstandig antwoord vinden, in ieder geval. Ik kan mij meer vinden in het antwoord van ds. Schenau in het RD.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ejvl »

GGotK schreef:Wie random op bijvoorbeeld youtube filmpjes bekijkt waarbij journalisten en beveiligers van bedrijven/instellingen elkaar treffen, kan zelf concluderen dat deze kerkbeveiliger niet aspecifiek handelt en het er nog netjes van afbrengt. Deze kerkbeveiligers voeren hun opdracht uit, namelijk de omgeving van de kerk mediavrij te houden. Je kunt hooguit vraagtekens zetten bij de opdracht(gevers).
Dit betreft de openbare weg. Beveiligers hebben niets te zeggen of te eisen, wel als het op het terrein van de kerk was.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Gisteravond een lijdenspreek van ds A. Schot gelezen
Ook aanbevolen. als je op google intypt ds Schot lijdenspreek.
je kunt hem gratis downloaden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Inmiddels meldt http://www.gergeminfo.nl dat ds. A. Verschuure inderdaad het Coronavirus heeft opgelopen. Hij ligt op dit moment in het IJssellandziekenhuis te Capelle aan den IJssel.
Laatst gewijzigd door Jantje op 24 mar 2020, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Het lijkt de roddelrubriek wel op Gergeminfo ("Het bericht circuleert dat mevr. Verschuure-Lock eveneens is opgenomen." "Dat is niet waar!" "Het gezin gaat in quarantaine."). Vind het best interessant en zorgelijk. Maar moet dat nou op een website van het gehele kerkverband geplaatst worden? De gemeente waar hij aan verbonden is heeft toch ook een eigen website. Vind het niet zo professioneel.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Inmiddels met http://www.gergeminfo.nl dat ds. A. Verschuure inderdaad het Coronavirus heeft opgelopen. Hij ligt op dit moment in het IJssellandziekenhuis te Capelle aan den IJssel.
Dat was gistermorgen al. Heb het bewust hier niet geplaatst.
Tuurlijk gaat dan het hele gezin in quarantaine, zoals bij iedere positief geteste patiënt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Erskinees schreef:Het lijkt de roddelrubriek wel op Gergeminfo ("Het bericht circuleert dat mevr. Verschuure-Lock eveneens is opgenomen." "Dat is niet waar!" "Het gezin gaat in quarantaine."). Vind het best interessant en zorgelijk. Maar moet dat nou op een website van het gehele kerkverband geplaatst worden? De gemeente waar hij aan verbonden is heeft toch ook een eigen website. Vind het niet zo professioneel.
We leven in het informatietijdperk. Het is goed dat betrouwbare info snel gedeeld wordt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Afgelopen week mocht een dergelijk artikel uit het RD niet geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Terri »

refo schreef:
Erskinees schreef:Het lijkt de roddelrubriek wel op Gergeminfo ("Het bericht circuleert dat mevr. Verschuure-Lock eveneens is opgenomen." "Dat is niet waar!" "Het gezin gaat in quarantaine."). Vind het best interessant en zorgelijk. Maar moet dat nou op een website van het gehele kerkverband geplaatst worden? De gemeente waar hij aan verbonden is heeft toch ook een eigen website. Vind het niet zo professioneel.
We leven in het informatietijdperk. Het is goed dat betrouwbare info snel gedeeld wordt.
Ik denk dat juist nu transparantie goed is, onduidelijkheden en 'ik heb gehoord' kunnen we er niet bij hebben en zo kan iedereen die wil meeleven/bidden voor dominee en gezin.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Je zou een kaartje kunnen sturen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Afgelopen week mocht een dergelijk artikel uit het RD niet geplaatst worden.
Mocht het bericht over Oud-Beijerland niet geplaatst worden? Dan roep ik bij deze de moderators tot verantwoording. Er heeft in het RD zwart op wit iets over gestaan, dus het is onzin om een artikellink uit het RD hier te weren, mijns inziens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie