Kleine vreugden

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine vreugden

Bericht door parsifal »

Plattelander schreef:Een nest puppies
Geweldig.

Hier kunnen de keeshond van bijna twee jaar en de zoon van net een jaar het steeds beter met elkaar vinden. Kerberos de hond is nu begonnen met zoonlief volgen en uitnodigen voor wat spelletjes (voornamelijk aan bal trekken), terwijl zoonlief de hond graag aait. Het is leuk dit te zien, eerder was zoonlief vrij wild en bleef de hond vooral graag uit zijn buurt. (Buiten etenstijd, dan zit hij braaf te wachten onder de stoel, voor de kruimelkens)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
Mara schreef:
samanthi schreef:Nichtje met benauwdheid en koorst mocht naar huis het is geen corona.
Hoe oud is nichtje?
30 jaar
Maar wat was het dan wel. Heeft ze astma?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door Nathanaël »

parsifal schreef:
Plattelander schreef:Een nest puppies
Geweldig.

Hier kunnen de keeshond van bijna twee jaar en de zoon van net een jaar het steeds beter met elkaar vinden. Kerberos de hond is nu begonnen met zoonlief volgen en uitnodigen voor wat spelletjes (voornamelijk aan bal trekken), terwijl zoonlief de hond graag aait. Het is leuk dit te zien, eerder was zoonlief vrij wild en bleef de hond vooral graag uit zijn buurt. (Buiten etenstijd, dan zit hij braaf te wachten onder de stoel, voor de kruimelkens)
Haha, mooie verhalen. Volgens mij zijn onze zoontjes ongeveer even oud. Die van mij loopt nu de hele dag achter de kippen aan te sjouwen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef:
Mara schreef:
samanthi schreef:Nichtje met benauwdheid en koorst mocht naar huis het is geen corona.
Hoe oud is nichtje?
30 jaar
Maar wat was het dan wel. Heeft ze astma?
Idd is ze asmatisch, maar ze had hoge koorst, ze houden het op een gewone griep.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kleine vreugden

Bericht door samanthi »

Nathanaël schreef:
parsifal schreef:
Plattelander schreef:Een nest puppies
Geweldig.

Hier kunnen de keeshond van bijna twee jaar en de zoon van net een jaar het steeds beter met elkaar vinden. Kerberos de hond is nu begonnen met zoonlief volgen en uitnodigen voor wat spelletjes (voornamelijk aan bal trekken), terwijl zoonlief de hond graag aait. Het is leuk dit te zien, eerder was zoonlief vrij wild en bleef de hond vooral graag uit zijn buurt. (Buiten etenstijd, dan zit hij braaf te wachten onder de stoel, voor de kruimelkens)
Haha, mooie verhalen. Volgens mij zijn onze zoontjes ongeveer even oud. Die van mij loopt nu de hele dag achter de kippen aan te sjouwen.
Hahahaha onze hond begint te piepen om de kruimelkens, als we gaan eindigen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Dodo »

Ha, wij missen de hond erg, onder andere om al de kruimpjes die nu blijven liggen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
Mara schreef:
samanthi schreef:
Mara schreef: Hoe oud is nichtje?
30 jaar
Maar wat was het dan wel. Heeft ze astma?
Idd is ze asmatisch, maar ze had hoge koorst, ze houden het op een gewone griep.
En blijkbaar was saturatie goed. Ja dan is het inderdaad thuis uitzieken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

9:30 wakker worden
Twee x per jaar hooguit maar beide keren genieten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje
Berichten: 7694
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

- De eerste bloesem aan de pruimenboom.
- Blije kinderen op de trampoline
- Lekker een rondje uitwaaien op de fiets
- Prachtig zonnig weer
-
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Even buiten de stad, en zelfs in tuintjes zie je over de gewone paardenbloem weer bloeien. Ofwel de Taraxacum officinale. Dit is eigenlijk een hele mooie bloem, maar misschien door de gewoonheid merken we dat niet altijd. De bloeitijd is echter wel bijzonder! Normaal zou de hoofdbloeitijd rond begin mei moeten liggen. Als deze ontwikkeling doorgaat gaan we een verschuiving in de natuur zien, die weer niet positief is te duiden. Maar daarmee blijft de gewone paardenbloem een klein wonder.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Even buiten de stad, en zelfs in tuintjes zie je over de gewone paardenbloem weer bloeien. Ofwel de Taraxacum officinale. Dit is eigenlijk een hele mooie bloem, maar misschien door de gewoonheid merken we dat niet altijd. De bloeitijd is echter wel bijzonder! Normaal zou de hoofdbloeitijd rond begin mei moeten liggen. Als deze ontwikkeling doorgaat gaan we een verschuiving in de natuur zien, die weer niet positief is te duiden. Maar daarmee blijft de gewone paardenbloem een klein wonder.
Het is een Zegen als je de kleine dingen mag zien DIA.
Ik snak naar een wandeling in het buitengebied en om dan madeliefjes te gaan plukken. Staan die er ook al trouwens?
Elk jaar vlocht ik een bloemenkrans voor mijn dochter.
Ik noem ze meizoentjes. :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Even buiten de stad, en zelfs in tuintjes zie je over de gewone paardenbloem weer bloeien. Ofwel de Taraxacum officinale. Dit is eigenlijk een hele mooie bloem, maar misschien door de gewoonheid merken we dat niet altijd. De bloeitijd is echter wel bijzonder! Normaal zou de hoofdbloeitijd rond begin mei moeten liggen. Als deze ontwikkeling doorgaat gaan we een verschuiving in de natuur zien, die weer niet positief is te duiden. Maar daarmee blijft de gewone paardenbloem een klein wonder.
Het is een Zegen als je de kleine dingen mag zien DIA.
Ik snak naar een wandeling in het buitengebied en om dan madeliefjes te gaan plukken. Staan die er ook al trouwens?
Elk jaar vlocht ik een bloemenkrans voor mijn dochter.
Ik noem ze meizoentjes. :love
Je zier de madeliefjes bijna het hele jaar door, zolang als het niet vriest. En wat de naam betreft, meizoentjes is ook hier een algemeen gebruikte naam, een soort volksnaam. Die wordt echter niet als de officiële Nederlandse naam erkend. De juiste Nederlandse namen zijn te vinden in Heukels flora van Nederland.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Even buiten de stad, en zelfs in tuintjes zie je over de gewone paardenbloem weer bloeien. Ofwel de Taraxacum officinale. Dit is eigenlijk een hele mooie bloem, maar misschien door de gewoonheid merken we dat niet altijd. De bloeitijd is echter wel bijzonder! Normaal zou de hoofdbloeitijd rond begin mei moeten liggen. Als deze ontwikkeling doorgaat gaan we een verschuiving in de natuur zien, die weer niet positief is te duiden. Maar daarmee blijft de gewone paardenbloem een klein wonder.
Het is een Zegen als je de kleine dingen mag zien DIA.
Ik snak naar een wandeling in het buitengebied en om dan madeliefjes te gaan plukken. Staan die er ook al trouwens?
Elk jaar vlocht ik een bloemenkrans voor mijn dochter.
Ik noem ze meizoentjes. :love
Gisteren heerlijk 12 km door het buitengebied gelopen. Inderdaad heerlijk Mara.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:Gisteren heerlijk 12 km door het buitengebied gelopen.
Het buitengebied van Goes? Hebben ze daar dan ook zulke mooie bossen als hier op het dorp?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:Gisteren heerlijk 12 km door het buitengebied gelopen.
Het buitengebied van Goes? Hebben ze daar dan ook zulke mooie bossen als hier op het dorp?
Poelbos en Schengegebied bij s Heer Hendrikskinderen. Mooi, maar niet als de omgeving van Kasteel Westhove.
Plaats reactie