Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:Heel fijn dat er allemaal Bijbelvertellingen zijn, maar hoe zit het met de andere vakken ?
Hier geeft onze Reformatorische basisschool elke dag een lijst met te maken opdrachten door, en post men daarbij instructiefilmpjes op youtube.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Heel fijn dat er allemaal Bijbelvertellingen zijn, maar hoe zit het met de andere vakken ?
Hier geeft onze Reformatorische basisschool elke dag een lijst met te maken opdrachten door, en post men daarbij instructiefilmpjes op youtube.
Bij ons ook. Je woont toch niet stiekem in Zeeland he? :D
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Heel fijn dat er allemaal Bijbelvertellingen zijn, maar hoe zit het met de andere vakken ?
Hier geeft onze Reformatorische basisschool elke dag een lijst met te maken opdrachten door, en post men daarbij instructiefilmpjes op youtube.
Bij ons ook. Je woont toch niet stiekem in Zeeland he? :D
Nee hoor. Ik woon daar in Nederland, waar in de zomer een overvloed aan kersen, appels en peren te vinden zijn :langue
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Heel fijn dat er allemaal Bijbelvertellingen zijn, maar hoe zit het met de andere vakken ?
Hier geeft onze Reformatorische basisschool elke dag een lijst met te maken opdrachten door, en post men daarbij instructiefilmpjes op youtube.
Bij ons ook. Je woont toch niet stiekem in Zeeland he? :D
Nee hoor. Ik woon daar in Nederland, waar in de zomer een overvloed aan kersen, appels en peren te vinden zijn :langue
Kapelle dus :-)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Herman »

Overigens is de keerzijde een exploderende groepsapp met allemaal betweterige en paniekerige moeders die de graag willen laten weten hoe goed zij en hoe slecht de ander het allemaal wel niet doen...

Mijn vrouw laat onze dochter van 4 gewoon lekker de hele dag buitenspelen. En een uurtje 'school' per dag.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Overigens is de keerzijde een exploderende groepsapp met allemaal betweterige en paniekerige moeders die de graag willen laten weten hoe goed zij en hoe slecht de ander het allemaal wel niet doen...

Mijn vrouw laat onze dochter van 4 gewoon lekker de hele dag buitenspelen. En een uurtje 'school' per dag.
Ik vind het lastig. Onze oudste speelt met 1 ander jongetje buiten. De tweede wil op het schoolplein 10 tegen 10 gaan voetballen. Dat laatste begrijp ik en ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
En tsja, die moeders, pff, op de groepsapp van de school weet de ene nog beter dan de juffrouw hoe het moet, de andere snapt er niks van enz.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Herman »

Ik zou dat gevoetbal verbieden en een morele oproep doen in de groepsapp waar we nu allemaal mee bezig zijn (in neutrale bewoordingen).

Maar ik heb geen zoon in dei leeftijdscategorie, dus dat het dilemma voor jou heel anders aanvoelt, begrijp ik zeker.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Ik zou dat gevoetbal verbieden en een morele oproep doen in de groepsapp waar we nu allemaal mee bezig zijn (in neutrale bewoordingen).

Maar ik heb geen zoon in dei leeftijdscategorie, dus dat het dilemma voor jou heel anders aanvoelt, begrijp ik zeker.
Nou, dat voetballen gebeurt in samenstellingen die wisselen, dus ken ik alle ouders niet zo goed. Maar kunnen ze dan bv wel 1 op 1 voetballen, of 2 tegen 2 etc. Ik vind het allemaal lastig te bepalen.

Voor nu houden we vooral de vriendjes stabiel, in de zin dat het steeds dezelfde zijn. (Al kan ik dan niet vermijden dat er ineens andere jongetjes mee komen doen als het buiten mijn blikveld is). Maar ik wil mijn kids ook geen al te neurotisch gevoel geven.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Herman »

Het lijkt me lastig om een 1,5 meter afstand spelregel in te voeren bij voetballen :D

Voor de kinderen onderling vind ik het geen probleem, maar het gaat natuurlijk allemaal om de besmettingsrisico's richting jou en alle andere kwetsbaren.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Gritje »

Wat een geluk dat wij geen groepsapp van school hebben. Het is al druk genoeg op de familieapps.
Hier spelen ze ook veel buiten, huiswerk hebben ze stencils voor gekregen, 3 per dag
Buitenspelen wel met buurkinderen van ons straatje, 2 van ons 4 van de buren. Dus wel beperkt en niet bij elkaar naar binnen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door samanthi »

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
JAM
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2020, 11:49

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door JAM »

Leerkrachten van basisschool Het Kompas te Montfoort vertellen elke schooldag om 8.45 uur een Bijbelverhaal op

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10782
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Bertiel »

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door merel »

Ik ben er inmiddels al wel achter dat kinderen met een beetje doorwerken hun schoolwerk voor een dag in 1 a 2 uur maken. Ik begrijp nu bepaalde opmerkingen van de juffen tijdens de 10 minuten gesprekken beter :OO3
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Corona - thuisonderwijs en luisterboeken

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Ik ben er inmiddels al wel achter dat kinderen met een beetje doorwerken hun schoolwerk voor een dag in 1 a 2 uur maken. Ik begrijp nu bepaalde opmerkingen van de juffen tijdens de 10 minuten gesprekken beter :OO3
Bij sommigen hier is een uur nog lang... Als ik nu naar buiten kijk zijn er al 3 van de 4 aan het graven :) Daarvan moet er vanmiddag dan nog wel eentje een halfuur met de juf skypen, als dat het vandaag weer doet.
-
Plaats reactie