Weekdiensten

Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Nathanaël »

Geytenbeekje schreef:
wfloor schreef:https://m.youtube.com/watch?v=jHQmloZoVjA

Nu live. 11.035 luisteraars
Welke kerk is dat ?
Kijk even naar de titel van het kanaal :D
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Geytenbeekje »

Nathanaël schreef:
Geytenbeekje schreef:
wfloor schreef:https://m.youtube.com/watch?v=jHQmloZoVjA

Nu live. 11.035 luisteraars
Welke kerk is dat ?
Kijk even naar de titel van het kanaal :D
Gsm account. Ik zie alleen een foutmelding
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Nathanaël »

Geytenbeekje schreef:
Nathanaël schreef:
Geytenbeekje schreef:
wfloor schreef:https://m.youtube.com/watch?v=jHQmloZoVjA

Nu live. 11.035 luisteraars
Welke kerk is dat ?
Kijk even naar de titel van het kanaal :D
Gsm account. Ik zie alleen een foutmelding
Ah, ik dacht al ;-) Het is de Julianakerk in Dordrecht.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Geytenbeekje »

Volgens mij kijkt daarmee de hele regio gezindte mee.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jeremiah »

Wat een mooie preek zeg.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Jeremiah schreef:Wat een mooie preek zeg.
Inderdaad. En meer luisteraars dan in normale tijden...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hendrien
Berichten: 1327
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Hendrien »

Wat een indrukwekkende preek!
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Het was een mooie preek, inderdaad. Ik ben niet zo'n fan van weekdiensten, omdat de kwaliteit van de preken er vaak onder lijdt, maar dat is in dit geval toch niet zo. Wel ontzettend lang, maar dat is meestal bij deze dominee.

Een vriend van mij uit de GKV zegt altijd: het zijn prima preken, maar altijd zo ontzettend lang. Een ander zei eens: twee voor één geld;-)

Ik vind dat zelf wel vervelend maar goed. De kerkenraad zal het zo wel prettig vinden.

Als ik trouwens het aantal deelnemers aan de eredienst zie, dan denk ik dat de inschatting van Herman er wel erg naast zat. Misschien hebben er wel 20000 mensen gekeken. Dat is een heel groot deel van de leden van de GG. Dus het idee dat de meeste mensen afgelopen zondag maar een dagje vrijnamen, lijkt me nu nog onaannemelijker dan eerst.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Zita »

De link deed grootscheeps de ronde via whatsapp. Dus vanuit heel reformatorisch Nederland is meegeluisterd, denk ik.
Grote waardering voor de voorbereidende documenten.
Jammer dat beeld en geluid nogal te wensen overlieten. Dat moet toch wel beter kunnen.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Erskinees »

Hier geen last van haperend geluid of slechte beelden. Weet dus niet of het door de gemeente daar komt of door de internetverbindingen.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Het geluid haperde ook niet, maar gezien de kwaliteit van de speakers zou een veel betere opname mogelijk zijn. Via kerkdienstgemist.nl krijg je echt geregeld betere opnamen van de gemeentezang en het orgel. Al is het ook een kwestie van hoeveel de gemeente daarin investeert natuurlijk. Maar deze opnamen zijn niet vergelijkbaar met een standaardopstelling voor beeld en geluid zoals bijvoorbeeld in de Meentkerk in Huizen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jeremiah »

Geluid was prima, beeld was te donker.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door FlyingEagle »

Geluid van het zingen en orgelspel was echt belabberd. Stemgeluid daarentegen was prima. Niets zal ons scheiden van de liefde van Christus.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Marion »

DDD schreef:Het was een mooie preek, inderdaad. Ik ben niet zo'n fan van weekdiensten, omdat de kwaliteit van de preken er vaak onder lijdt, maar dat is in dit geval toch niet zo. Wel ontzettend lang, maar dat is meestal bij deze dominee.

Een vriend van mij uit de GKV zegt altijd: het zijn prima preken, maar altijd zo ontzettend lang. Een ander zei eens: twee voor één geld;-)

Ik vind dat zelf wel vervelend maar goed. De kerkenraad zal het zo wel prettig vinden.

Als ik trouwens het aantal deelnemers aan de eredienst zie, dan denk ik dat de inschatting van Herman er wel erg naast zat. Misschien hebben er wel 20000 mensen gekeken. Dat is een heel groot deel van de leden van de GG. Dus het idee dat de meeste mensen afgelopen zondag maar een dagje vrijnamen, lijkt me nu nog onaannemelijker dan eerst.
Mijn ervaring bij weekdiensten is juist anders. Ik heb het idee dat dominees nog wel eens hun 'beste' preek meenemen.

En in onze regio, regio Dordrecht, zitten de weekdiensten vaak ook erg vol, zeker de Bijbellezingen hier in de omtrek. Men komt massaal onder het Woord. Dat vind ik op zich al bijzonder. Dus in tegenstelling tot jou ben ik een grote fan van weekdiensten. En je hoort van predikanten dat ze juist in de weekdiensten vaak veel afname en betrokkenheid op het Woord ervaren.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Daar zit zeker wat in. De preek zelf zal bij gastpredikanten niet het probleem zijn, maar de preken op zondag van de eigen predikant zijn dat soms wel.
Plaats reactie