Gereformeerde Gemeenten

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik zag zojuist een filmpje waarin christenen geïnterviewd werden. Dat gebeurde keurig en op de openbare weg. Er was een heel onaardige kerkmedewerker die zich daar op een intimiderende manier mee bemoeide. Vlak daarvóór was een bord te zien van de plaatselijke Gereformeerde Gemeente.

Van welke kerk is dat? Ik hoop toch niet dat dit knullige gedrag ook in Gereformeerde Gemeenten beleid is.

Ik schaam mij erg. Dat is nou niet bepaald een reuke des levens ten leven, om het maar in de tale Kanaäns te zeggen.

Met zo'n filmpje kun je wel weer voor 100.000 euro aan evangelisatie compenseren.
https://www.telegraaf.nl/video/21617276 ... af-van-god

Overigens complimenten voor de jonge en de oudere vrouw die eerlijk en eenvoudig rekenschap afleggen van de hoop die in hen is.
Grappig, de vrouw met de bril heb ik les van gehad in Engels.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Gelukkig dat zij nog aan het woord is gekomen. Het zou wat zijn als alleen de rare mannen aan het woord kwamen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Zou die verslaggever niet naar de rechter kunnen stappen ?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

In het onderschrift van het filmpje lees ik dat de verslaggever in Barneveld de straat op gaat. Ik zie in het filmpje dat het gaat om de Adullamkerk van de Gereformeerde Gemeente en dat is dus Barneveld-Zuid.

Dat had @DDD gewoon kunnen weten als hij goed had gelezen (iets waar hij zo vaak op hamert). :langue :langue
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Dat zegt niets. Want het is op de openbare weg, en de Gereformeerde Gemeente in Nederland is daar vlakbij.

Niet dat het ook niet heel erg zou zijn als deze boze witte mannen van de GGiN zouden zijn. Maar toch net iets minder erg. :D
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Geytenbeekje schreef:Zou die verslaggever niet naar de rechter kunnen stappen ?
Ik denk dat hij het juist wel grappig vond. Het laat toch iets zien van de in zijn ogen wat achterlijke cultuur van de betrokkenen. Als hij dat niet had willen laten zien, dan had hij het wel weggeknipt.

Overigens zou ik het zelf ook in de montage opnemen. Dit soort gedrag zegt heel veel over de onderstroomcultuur in zo'n gemeenschap. Dom, onvriendelijk en wantrouwend.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Dat zegt niets. Want het is op de openbare weg, en de Gereformeerde Gemeente in Nederland is daar vlakbij.

Niet dat het ook niet heel erg zou zijn als deze boze witte mannen van de GGiN zouden zijn. Maar toch net iets minder erg. :D
Ik geloof dat de GGiN nog professioneler had gereageerd. Dus ik begrijp niet waarom het dan minder erg zou zijn. Maar het is geen visitekaartje van de reformatorische gezindte en de GG in het bijzonder, inderdaad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Oeps. Waarom geloof je dat?

Dat zou eigenlijk best kunnen hoor. Ik heb daar eigenlijk niet zo'n idee van. Ik weet wel dat Andries Knevel daar ooit heel netjes te woord is gestaan. Dus wellicht is dit weer een vooroordeel van mij.

Maar toch zou ik graag weten wie zulke mannen rondstuurt als beveiligers. Het zegt ook wel wat over je prioriteiten. Bij ons in de kerk waren altijd mensen van de evangelisatiecommissie om gasten te woord te staan. Hier zijn het beveiligers. Het is ook maar net wat voor uitstraling je prefereert en wat je belangrijk vindt. De beveiliging van het wagenpark of de verkondiging van het heilig Evangelie.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Wat een anti reclame... beveiligers bij de kerk die even voor de camera gaan staan...
Dan heb je niets van 'beeldvorming' begrepen...
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

Plaatsvervangende schaamte. Wat een anti reclame voor Gods koninkrijk.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Het is jammer dat deze mensen duidelijk geen mediatraining hebben gehad. Ik snap dat niet, want het is een van de grootste kerkgebouwen en het is regelmatig in het nieuws. Kennelijk vindt de betreffende kerkenraad de houding naar buiten toe niet zo belangrijk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

De Adullamkerk van de GG te Barneveld-Zuid is niet één van de grootste kerkgebouwen. Maar ze moeten zich inderdaad schamen. Het is volslagen belachelijk om je zo te gedragen.
DDD schreef:Oeps. Waarom geloof je dat?

Dat zou eigenlijk best kunnen hoor. Ik heb daar eigenlijk niet zo'n idee van. Ik weet wel dat Andries Knevel daar ooit heel netjes te woord is gestaan. Dus wellicht is dit weer een vooroordeel van mij.
Omdat zij veel beter ingespeeld zijn op zulke vragen. En de koster is ook heel kundig en kan normaal communiceren.

Overigens moet je me helpen met het intervieuw van Andries Knevel. Wanneer was dat?

Met het niet geciteerde deel van je reactie ben ik het verder helemaal eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zou het terecht vinden als de verslaggever belet was het terrein van de kerk te betreden. Maar dit is gewoon openbare weg. Zijn er overigens meer kerken met beveiligers? Wat zijn precies de risico's waar deze beveiligers voor ingeschakeld zijn?

Het is wel irritant om als Reformatorisch christen telkens gefilmpt te worden in Staphorst, Barneveld e.d.. Maar het is wel zaak daar zo goed mogelijk mee om te gaan. En altijd bereid te zijn verantwoording te geven van de hoop die in je is.

Ik vind overigens dat de kerkverbanden netjes omgaan met de corona maatregelen. Het zou ook antireclame zijn als ze dat niet zouden doen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 14 mar 2020, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

J.C. Philpot schreef:Ik zou het terecht vinden als de verslaggever belet was het terrein van de kerk te betreden. Maar dit is gewoon openbare weg.

Het is overigens wel irritant om als Reformatorisch christen telkens gefilmpt te worden in Staphorst, Barneveld e.d.. Maar het is wel zaak daar zo goed mogelijk mee om te gaan. En altijd bereid te zijn verantwoording te geven van de hoop die in je is.

Ik vind overigens dat de kerkverbanden netjes omgaan met de corona maatregelen. Het zou ook antireclame zijn als ze dat niet zouden doen.
Irritant of niet, dat is het risico als je als refo’s bij elkaar gaat zitten. Er gaat hier totaal geen goede getuigenis vanuit en dat is een kwalijke zaak.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bruna »

Jantje schreef:
DDD schreef:Dat zegt niets. Want het is op de openbare weg, en de Gereformeerde Gemeente in Nederland is daar vlakbij.

Niet dat het ook niet heel erg zou zijn als deze boze witte mannen van de GGiN zouden zijn. Maar toch net iets minder erg. :D
Ik geloof dat de GGiN nog professioneler had gereageerd. Dus ik begrijp niet waarom het dan minder erg zou zijn. Maar het is geen visitekaartje van de reformatorische gezindte en de GG in het bijzonder, inderdaad.
Jammer hoor @DDD, ik neem aan dat je het niet meent. Dan is de reactie van @Jantje aardiger alhoewel ik niet zou durven beweren dat er professioneler gereageerd zou zijn (ik hoop het wel, want het is inderdaad een domme actie van die beveiliger).
Plaats reactie